• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle

(Iz)bori se kao žena – godišnja analiza medijskog izveštavanja o raku dojke

CityMagazine
29.10.2019. 3 Mins Read OpšteZdravlje

Jasmina, Dijana, Zorica, Domina, Vesna, Ivona i Sanja – samo su neke od hrabrih žena koje su uspele da pobede rak dojke i to svoje iskustvo odlučile da podele u intervjuima za medije. Godišnja medijska analiza posvećena izveštavanju o raku dojke agencije Kliping, pokazala je da su njihovi intervjui najčešće objavljeni na internet portalima (74,47%), slede elektronski (14,71%) i štampani mediji (10,82%).

Godišnja analiza medijskog izveštavanja o raku dojke

One su najpre u medijima nacionalne pokrivenosti (52,94%) govorile kroz šta su prošle od prvog pregleda i pitanja „šta ako mi nešto nađu“, dijagnostike bolesti, lečenja i upita „čime sam ja to zaslužila“ do puta ozdravljenja. Takođe, u toku godinu dana (oktobar 2018 – oktobar 2019) one su bile sagovornice lokalnih (32,35%), ali i regionalnih medija (14,71%).

Analiza njihovih intervjua pokazala je da im je na putu do izlečenja najviše pomogla rana dijagnostika bolesti, lečenje, redovna terapija, podrška porodice i prijatelja, kao i pozitivan stav da mogu da pobede bolest. Neke od njih su navele da im je na tom putu pomogla i korekcija ishrane, podrška lekara, psihologa i Boga.

Povezani članci

Zašto muškarci ženama šalju fotografije svojih genitalija?

Mit ili istina: Da li šećer hrani ćelije raka?

Faktori su ženama najviše pomogli, odnosno odmogli tokom procesa izlečenja

Strah, psihičke krize, čekanje na dijagnozu, terapiju, sažaljenje okoline i osećaj tereta porodici su im najviše odmogli na putu do izlečenja. Jedna od sagovornica medija je u svom intervjuu navela da su joj neki ljudi govorili „baš nam je žao“ ili „strašno“ kada im je saopštila da joj je dijagnostifikovana bolest. Kako kaže „čim ste bolesni, kao da ste otpisani, kao da za vas više nema spasa“ (Gloria, Rak je izlečiv, 5. novembar 2018).

Osim intervjua, mediji u Srbiji su tokom cele godine pravovremeno izveštavali i objavili skoro 3.000 tekstova o raku dojke. Podaci iz analize pokazuju da je 414 različitih medija, odnosno 438 novinara pisalo o ovoj temi. Novinski tekstovi pokrivali su različite aspekte ove bolesti. U najvećem broju izveštavalo se o značaju samopregleda, redovnim kontrolama, mamografiji, savetima za bolje zdravlje, manifestacijama (Race for the cure – Trka za zdravlje), tribinama, aplikaciji #Čekiraj, donacijama aparata za mamografiju, kampanjama i aktivnostima zdravstvenih institucija, kompanija, organizacija koje okupljaju obolele i lečene od raka dojke, ali i poznatim ličnostima koje se bore sa ovom bolešću. Tokom prošle godine Javni servis emitovao je i serijal emisija pod nazivom Rak je izlečiv.

Mediji su o raku dojke najviše izveštavali u martu mesecu

Istraživanje je pokazalo i da mediji najviše izveštavaju u martu o ovoj bolesti, kada se u Srbiji obeležava Nacionalni dan borbe protiv raka dojke, kao i da je većina njihovih sagovornika iz medicinske struke. Kako bi se podigla svest o značaju samopregleda i redovnih kontrola, neophodan je veći broj medijski iniciranih tekstova i prikazivanje žena koje se bore ili su se izborile sa ovom teškom bolešću. O uticaju medija na ovu bolest za Blic je govorio i doktor Aleksandar Martinović koji je kao primer istakao seriju Selo gori, a baba se češlja i epizode kada je ženi glavnog junaka Radašina, Radojki, dijagnostikovan rak dojke. Objasnio je da su se žene „stvarno s tim saživele i odlučile da se pregledaju“ (Blic.rs, 15. jul 2019). Jer kako su mediji tokom cele godine pravovremeno prenosili – prevencija jeste najbolji način da se bolest dijagnostikuje na vreme, a samim tim poveća i stepen izlečenja.

Tags:

izlečenjeizveštavanjemediji u Srbijipodrška ženamarak dojke

Povezani članci

Zdravi napici koji pomažu u regulisanju hormona na prirodan način: Svaka žena treba da zna za ovaj prirodni lek!

Sedam najvećih zabluda o zajedničkom životu, a u jednu nas uveravaju uporno godinama

Share Article

Follow Me Written By

CityMagazine

Ostali članci

Previous

Sjajan vizuelni prikaz najpopularnijih sajtova od 1996. do danas

Next

Da li ste nekada videli ovakvog goluba?

Next
30.10.2019.

Da li ste nekada videli ovakvog goluba?

Previews
29.10.2019.

Sjajan vizuelni prikaz najpopularnijih sajtova od 1996. do danas

Najnovije

Ovogodišnja Evrovizija je dobila novi logo, kao i slogan – „Ujedinjeni muzikom“
CityMagazine
Majkl Džekson
Objavljeno ko će igrati Majkla Džeksona u predstojećem filmu o „kralju popa“
Aleksandar Maksimović
Kako je jedan deda završio u Slagalici, a slavila ga je cela ekipa obožavalaca dobrih serija
CityMagazine
„Kosi tata, kosim ja“: Srđan Đoković je otpevao stari narodnjak, a evo šta tekst ove pesme znači
CityMagazine
Stigla je Magnificova muzika za kafanu i pozorište – „KAFANA LJUBLJANA“
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Stand-up
  • Predstave
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖