• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Najnoviji Izveštaj o životu kod kuće pokazuje nam odnos ljudi u Srbiji prema konceptu privatnosti

Najnoviji Izveštaj o životu kod kuće pokazuje nam odnos ljudi u Srbiji prema konceptu privatnosti

CityMagazine
24.10.2019. 3 min OpšteZdravlje

Šesto izdanje IKEA Izveštaja o životu kod kuće, globalne godišnje studije kompanije IKEA, istražuje kako širom sveta izgleda privatnost u domu i da li je možemo ostvariti. Ove godine, studija za Izveštaj o životu kod kuće sprovedena je u 35 zemalja, a jedna od njih je i Srbija. Prema studiji, iako 89% ljudi u Srbiji privatnost u domu smatra svojim pravom, 13% smatra da potrebe za privatnošću u domu nisu ispunjene. Istraživanja su pokazala da 95% građana Srbije smatra da ima dovoljno privatnosti u domu.

„IKEA svake godine sprovodi istraživanja kako bi saznala više o potrebama i navikama ljudi kada je u pitanju svakodnevni život kod kuće. Ovo nam je istraživanje otkrilo kako čak 89% građana u Srbiji smatra da ima pravo na privatnost u svom domu, dok je odgovornost povezana sa brigom o drugima rangirana  kao glavna prepreka ostvarenju privatnosti za 18 % ispitanika, dok su ometajući faktori iz spoljnog sveta – 15%. Na temelju ovih rezultata IKEA će nastojati da razvija rešenja koja će većini ljudi pomoći u ostvarivanju privatnosti, doprinoseći tako boljem životu kod kuće“,istakla je Marija Zornić, menadžeka za strategiju, planiranje i istraživanje tržišta u IKEA Jugoistočna Evropa.

Najnoviji Izveštaj o životu kod kuće pokazuje nam odnos ljudi u Srbiji prema konceptu privatnosti
– 89% ljudi u Srbiji smatra privatnost u domu svojim pravom, a 13% izražava zabrinutost da njihove potrebe za privatnošću u domu nisu ispunjene

Znamo da je privatnost važna, ali ne tražimo je uvek otvoreno. Iako većina nas privatnost smatra pravom, 12% ljudi globalno i 5% građana Srbije ne oseća da ima pravo da zatraži privatnost u svom domu.

Globalno, 20% ljudi se plaši da će drugi njihovu molbu za privatnošću shvatiti lično, mada i kultura utiče na to koliko se komotno osećamo da zamolimo za privatnost. Na primer, u Egiptu i Indiji, zemljama u čijoj je kulturi izraženo poštovanje starijih, teže je otvoreno i verbalno zatražiti privatnost kod kuće, dok je Austrijancima i Nemcima to lakše. 5% građana Srbije sa manje lakoće izražava tu potrebu dok 24% građana koristi samo neverbalne signale, a njih 18% koristi samo usmene zahteve kada treba da zatraži privatnost.

Privatnost kod kuće – kriza s mogućim posledicama na naše mentalno i fizičko zdravlje. IKEA Izveštaj o životu kod kuće za 2019. godinu pokazuje da troje od četvoro ljudi (76%) veruje da je privatnost važna za blagostanje. Kada ljudi ne dobiju privatnost koja im je potrebna, osećaju frustraciju (56%) i anksioznost (35%, koja raste do 40% kod mladih ljudi uzrasta 18-24 godine). U našoj zemlji, frustracija pogađa 54% građana, dok 24% osoba oseća anksioznost. S druge strane, kada je moguće ostvariti privatnost u domu, globalna većina se oseća smireno (74%), zadovoljno (57%) i radosno (42%). Rezultati pozitivnog uticaja na građane Srbije kada imaju privatnost u domu su slični: 77% oseća smirenost, 71% oseća zadovoljstvo, a 37% radost.Istraživanje takođe razjašnjava i načine na koje ljudi vide odnos između privatnosti i prostora. 23% građana Srbije veruje da veći prostor ne bi bio toliko presudan u postizanju kvalitetnije privatnosti, ali 26% građana Srbije smatra da ograničeni prostor u domu jeste delom prepreka za privatnost i smatra da bi im bila potrebna veća kuća za više privatnosti.

Oznake:

IKEAistraživanjeprivatnost

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?
Prethodni

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?

Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone
Sledeći

Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone

Sledeći
Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone
24.10.2019.

Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone

Prethodni
23.10.2019.

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Božić
    Ceo svet svakog Božića sluša ovu pesmu koju u Srbiji niko nije čuo: Potvrda da ljudskost opstaje
    CityMagazine
    porodica po ugovoru
    Brendan Frejzer u filmu „Porodica po ugovoru” od 15. januara u bioskopima
    CityMagazine
    "Sakati bog", završna knjiga „Malaške knjige Palih“ Stivena Eriksona, u prodaji od 24. decembra
    “Sakati bog”, završna knjiga „Malaške knjige Palih“ Stivena Eriksona, u prodaji od 24. decembra
    Filip Milosavljević
    domaći film
    Ovo su naši omiljeni regionalni filmovi za 2025: Bolesni roditelji, bizarna istorija i roze ovce
    CityMagazine
    kosmogenit
    Novi singl Kosmogenita: Mistična pop mantra odsvirana na ručno pravljenim instrumentima
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖