• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Najnoviji Izveštaj o životu kod kuće pokazuje nam odnos ljudi u Srbiji prema konceptu privatnosti

Najnoviji Izveštaj o životu kod kuće pokazuje nam odnos ljudi u Srbiji prema konceptu privatnosti

CityMagazine
24.10.2019. 3 min OpšteZdravlje

Šesto izdanje IKEA Izveštaja o životu kod kuće, globalne godišnje studije kompanije IKEA, istražuje kako širom sveta izgleda privatnost u domu i da li je možemo ostvariti. Ove godine, studija za Izveštaj o životu kod kuće sprovedena je u 35 zemalja, a jedna od njih je i Srbija. Prema studiji, iako 89% ljudi u Srbiji privatnost u domu smatra svojim pravom, 13% smatra da potrebe za privatnošću u domu nisu ispunjene. Istraživanja su pokazala da 95% građana Srbije smatra da ima dovoljno privatnosti u domu.

„IKEA svake godine sprovodi istraživanja kako bi saznala više o potrebama i navikama ljudi kada je u pitanju svakodnevni život kod kuće. Ovo nam je istraživanje otkrilo kako čak 89% građana u Srbiji smatra da ima pravo na privatnost u svom domu, dok je odgovornost povezana sa brigom o drugima rangirana  kao glavna prepreka ostvarenju privatnosti za 18 % ispitanika, dok su ometajući faktori iz spoljnog sveta – 15%. Na temelju ovih rezultata IKEA će nastojati da razvija rešenja koja će većini ljudi pomoći u ostvarivanju privatnosti, doprinoseći tako boljem životu kod kuće“,istakla je Marija Zornić, menadžeka za strategiju, planiranje i istraživanje tržišta u IKEA Jugoistočna Evropa.

Najnoviji Izveštaj o životu kod kuće pokazuje nam odnos ljudi u Srbiji prema konceptu privatnosti
– 89% ljudi u Srbiji smatra privatnost u domu svojim pravom, a 13% izražava zabrinutost da njihove potrebe za privatnošću u domu nisu ispunjene

Znamo da je privatnost važna, ali ne tražimo je uvek otvoreno. Iako većina nas privatnost smatra pravom, 12% ljudi globalno i 5% građana Srbije ne oseća da ima pravo da zatraži privatnost u svom domu.

Globalno, 20% ljudi se plaši da će drugi njihovu molbu za privatnošću shvatiti lično, mada i kultura utiče na to koliko se komotno osećamo da zamolimo za privatnost. Na primer, u Egiptu i Indiji, zemljama u čijoj je kulturi izraženo poštovanje starijih, teže je otvoreno i verbalno zatražiti privatnost kod kuće, dok je Austrijancima i Nemcima to lakše. 5% građana Srbije sa manje lakoće izražava tu potrebu dok 24% građana koristi samo neverbalne signale, a njih 18% koristi samo usmene zahteve kada treba da zatraži privatnost.

Privatnost kod kuće – kriza s mogućim posledicama na naše mentalno i fizičko zdravlje. IKEA Izveštaj o životu kod kuće za 2019. godinu pokazuje da troje od četvoro ljudi (76%) veruje da je privatnost važna za blagostanje. Kada ljudi ne dobiju privatnost koja im je potrebna, osećaju frustraciju (56%) i anksioznost (35%, koja raste do 40% kod mladih ljudi uzrasta 18-24 godine). U našoj zemlji, frustracija pogađa 54% građana, dok 24% osoba oseća anksioznost. S druge strane, kada je moguće ostvariti privatnost u domu, globalna većina se oseća smireno (74%), zadovoljno (57%) i radosno (42%). Rezultati pozitivnog uticaja na građane Srbije kada imaju privatnost u domu su slični: 77% oseća smirenost, 71% oseća zadovoljstvo, a 37% radost.Istraživanje takođe razjašnjava i načine na koje ljudi vide odnos između privatnosti i prostora. 23% građana Srbije veruje da veći prostor ne bi bio toliko presudan u postizanju kvalitetnije privatnosti, ali 26% građana Srbije smatra da ograničeni prostor u domu jeste delom prepreka za privatnost i smatra da bi im bila potrebna veća kuća za više privatnosti.

Oznake:

IKEAistraživanjeprivatnost

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?
Prethodni

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?

Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone
Sledeći

Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone

Sledeći
Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone
24.10.2019.

Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone

Prethodni
23.10.2019.

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    marčelo
    „Puzzle Shock“ 20 godina kasnije: Kako je nastao album koji je stvorio Marčelov prepoznatljiv glas
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Pre Nikole Koje i Borisa Milivojevića, on je bio Miša iz serijala Žikina dinastija: Pogledajte kako danas izgleda
    CityMagazine
    eva braun
    Kako je nastajala pop muzika u inat užasnom vremenu: 30 godina kultnog albuma grupe Eva Braun
    CityMagazine
    Kalum Tarner
    Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖