• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle

Najnoviji Izveštaj o životu kod kuće pokazuje nam odnos ljudi u Srbiji prema konceptu privatnosti

CityMagazine
24.10.2019. 3 Mins Read OpšteZdravlje

Šesto izdanje IKEA Izveštaja o životu kod kuće, globalne godišnje studije kompanije IKEA, istražuje kako širom sveta izgleda privatnost u domu i da li je možemo ostvariti. Ove godine, studija za Izveštaj o životu kod kuće sprovedena je u 35 zemalja, a jedna od njih je i Srbija. Prema studiji, iako 89% ljudi u Srbiji privatnost u domu smatra svojim pravom, 13% smatra da potrebe za privatnošću u domu nisu ispunjene. Istraživanja su pokazala da 95% građana Srbije smatra da ima dovoljno privatnosti u domu.

„IKEA svake godine sprovodi istraživanja kako bi saznala više o potrebama i navikama ljudi kada je u pitanju svakodnevni život kod kuće. Ovo nam je istraživanje otkrilo kako čak 89% građana u Srbiji smatra da ima pravo na privatnost u svom domu, dok je odgovornost povezana sa brigom o drugima rangirana  kao glavna prepreka ostvarenju privatnosti za 18 % ispitanika, dok su ometajući faktori iz spoljnog sveta – 15%. Na temelju ovih rezultata IKEA će nastojati da razvija rešenja koja će većini ljudi pomoći u ostvarivanju privatnosti, doprinoseći tako boljem životu kod kuće“,istakla je Marija Zornić, menadžeka za strategiju, planiranje i istraživanje tržišta u IKEA Jugoistočna Evropa.

– 89% ljudi u Srbiji smatra privatnost u domu svojim pravom, a 13% izražava zabrinutost da njihove potrebe za privatnošću u domu nisu ispunjene

Znamo da je privatnost važna, ali ne tražimo je uvek otvoreno. Iako većina nas privatnost smatra pravom, 12% ljudi globalno i 5% građana Srbije ne oseća da ima pravo da zatraži privatnost u svom domu.

Povezani članci

Ljudi danas ređe vode ljubav nego pre 30 godina, a stručnjaci nisu sigurni zašto

Kako popraviti Beograd?

Globalno, 20% ljudi se plaši da će drugi njihovu molbu za privatnošću shvatiti lično, mada i kultura utiče na to koliko se komotno osećamo da zamolimo za privatnost. Na primer, u Egiptu i Indiji, zemljama u čijoj je kulturi izraženo poštovanje starijih, teže je otvoreno i verbalno zatražiti privatnost kod kuće, dok je Austrijancima i Nemcima to lakše. 5% građana Srbije sa manje lakoće izražava tu potrebu dok 24% građana koristi samo neverbalne signale, a njih 18% koristi samo usmene zahteve kada treba da zatraži privatnost.

Privatnost kod kuće – kriza s mogućim posledicama na naše mentalno i fizičko zdravlje. IKEA Izveštaj o životu kod kuće za 2019. godinu pokazuje da troje od četvoro ljudi (76%) veruje da je privatnost važna za blagostanje. Kada ljudi ne dobiju privatnost koja im je potrebna, osećaju frustraciju (56%) i anksioznost (35%, koja raste do 40% kod mladih ljudi uzrasta 18-24 godine). U našoj zemlji, frustracija pogađa 54% građana, dok 24% osoba oseća anksioznost. S druge strane, kada je moguće ostvariti privatnost u domu, globalna većina se oseća smireno (74%), zadovoljno (57%) i radosno (42%). Rezultati pozitivnog uticaja na građane Srbije kada imaju privatnost u domu su slični: 77% oseća smirenost, 71% oseća zadovoljstvo, a 37% radost.Istraživanje takođe razjašnjava i načine na koje ljudi vide odnos između privatnosti i prostora. 23% građana Srbije veruje da veći prostor ne bi bio toliko presudan u postizanju kvalitetnije privatnosti, ali 26% građana Srbije smatra da ograničeni prostor u domu jeste delom prepreka za privatnost i smatra da bi im bila potrebna veća kuća za više privatnosti.

Tags:

IKEAistraživanjeprivatnost

Povezani članci

„Nismo imali seksualni odnos od 2008. godine“: Žena opisuje kako izgleda srećan brak bez vođenja ljubavi

U nedelju pomeramo kazaljke unazad: Stručnjaci objasnili kako to utiče na fizičko i mentalno zdravlje

Share Article

Follow Me Written By

CityMagazine

Ostali članci

Previous

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?

Next

Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone

Next
24.10.2019.

Nove pogodnosti za kupovinu karata za šou „Disney On Ice Čarolija na ledu“ – delimo poklone

Previews
23.10.2019.

Veštačka inteligencija: Budućnost dolazi, ali kakva?

Najnovije

Ko će od ovih izvođača u Konstraktine cipele: Najzanimljivije domaće pesme koje se takmiče za Evroviziju
CityMagazine
Dženifer Aniston i Adam Sendler se vraćaju u nastavku hit trilera „Murder Mystery 2″
Filip Milosavljević
Sve što smo naučili o životu Pamele Anderson iz novog dokumentarca
Milica Arsić
Najpopularniji narodnjak u Srbiji trenutno „Kosili smo seno“ izgleda da uopšte nije srpska pesma, a evo odakle je
CityMagazine
Ovogodišnja Evrovizija je dobila novi logo, kao i slogan – „Ujedinjeni muzikom“
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Stand-up
  • Predstave
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖