Sanja Glamočanin: Efekat „2+2 je veće od 4″ je moguć!
Sanja Glamočanin, menadžer marketinga za OTC/FS portfolio u Galenici, je naša sagovornica na temu poslovnog i životnog stila. Ova mlada žena i menadžerka se trudi da svaki svoj dan pretvori u nešto posebno i inspirišuće. Upoznajte ovu uspešnu damu!
Diplomirani ste psiholog, kako se razvila ljubav prema marketingu?
Ah (osmeh)… Psihologija je moja prva ljubav, a marketing životni izbor i strast. Da bi ste bili dobar psiholog, potrebno je da stvorite iskren i otvoren odnos sa klijentom i cilj tog odnosa je da kroz zajednički rad razvijate klijenta ali i sebe. Slično je i sa marketingom.
U tom smislu, marketing vidim kao posebnu ,,granu’’ psihologije, gde je cilj kontinualno stvaranje, održavanje i nadgradnja odnosa poverenja između brenda i potrošača gde je krajnji cilj razvoj samih brendova a kroz razvoj brendova, razvijamo se i mi kao profesionalci koji vodimo te brendove.
Posedujete ogromno poslovno iskustvo, šta bi ste izdvojili kao najznačajnije?
Važnost i značaj timskog rada. Postoji Slogan koji sam čula, u koji duboko verujem – ,,Nobody is perfect but a team can be’’. Prošla sam nekoliko industrija, i kroz svoje iskustvo se uverila da je eskpertiza pojedinca potrebna, ali da je još bitniji ,,uigrani orkestar’’ u vidu tima, jer tek tada nastaje sinergija tj efekat da ,,2+2 je veće od 4’’.
Takođe, međunarodno iskustvo mi je pružilo ,,širu sliku’’ da je za svako tržište potrebno da se priđe sa ,,tailor made’’ marketinškim pristupom. Konačno i najvažnije – ljudi sa kojima sam radila i radim za mene predstavljaju nepresušni izvor inspiracije i energije.
Čujemo da spremate zdravu hranu, šta vam je omiljeni specijalitet?
Da, trudim se da živim zdravim životnim stilom. Deo toga je i priprema i konzumacija zdrave hrane. Obožavam da pravim razne salate i veliki sam ljubitelj povrća! Ali i pasionirani obožavatelj crne čokolade i turske kafe, i sa tim počinjem dan.
Kako provodite slobodno vreme?
Slobodno vreme najviše provodim na beogradskim rekama, sa prijateljima. Takođe, uživam u rekreativnom hodanju i plivanju, jer verujem u slogan ,,Life is the motion’’. Pored toga, trudim se da se edukujem o najnovijim trendovima u struci, jer smatram da je današnje doba – doba kontinualne edukacije. U tom smislu, ponosna sam što sam pohađala Chartered Institute of Marketing (CIM), prestižnu međunarodnu instituciju u oblasti marketinga.
Galenikin Pantenol je #1 na tržištu Srbije. Recite nam, u čemu je tajna brenda?
Odgovor je vrlo jednostavan: Galenikin Pantenol zaista ,,radi’’ (osmeh). Brend poseduje 63 godine dugu tradiciju i kvalitet, mogu ga korisiti svi, nema ograničenja u dobi, polu, pa ni primanjima. Rezultat je da je Pantenol brend broj 1* za negu kože na tržištu Srbije. Potrošači mu se iznova vraćaju, bilo da se radi o kremi, masti, rastvoru, peni ili oribletama. Drugim rečima – svako ima svoj Galenikin Pantenol koji mu nudi odgovor zašto je #1, i u tome je najveća vrednost ovih proizvoda.
Koji vam je omiljeni biznis lider?
Bez premca – Sajmon Sinek (Simon Sinek)! Pre svega, sviđa mi se njegov osnovni stav – što je optimista koji veruje u svetlu budućnost i sposobnost ljudi da je zajedno grade. Sa druge strane i njegova vizija o promeni načina na koji kompanije razmišljaju sa ciljem transformacije kulture kompanije i stvaranju boljeg i inspirativnog radnog okruženja.
On je svoj život posvetio deljenju svog razmišljanja, sa ciljem da insipiriše ljude da rade stvari koje ih inspirišu. Deljenje i razmenu ideja, kao i timski rad, smatram ključnim za uspeh kompanije, te se u tom smislu pronalazim sa Sajmonovom filosofijom.
Poruka za kraj?
Koliko god bio objektivno zahtevan život današnjice, verujem da svako treba da se potrudi da ,,stvara svoju ličnu legendu’’. Smatram to celoživotnim procesom, kao i da je to pravi put ka ličnom ispunjenju.
*Galenika Pantenol brend br. 1 po prodatim kutijama na srpskom tržištu na MAT i YTD nivou decembar 2022. u OTC1 klasifikaciji 06 Skin care i 81-83 Beauty products prema bazi podataka IQVIA.