Evo kako da se samopromovišete a da drugima ne izgledate hvalisavo
U kojim god da se društvenim krugovima krećete, sigurno ste sreli osobe koje prosto obožavaju da pričaju o sebi i svojim navodnim vrlinama. To ponekad zaista može da bude iritantno. S druge strane, treba imati u vidu da je samopromocija verovatno neophodna ako želimo da napredujemo u karijeri. Kako je onda moguće da to izvedemo, a izbegnemo gnev drugih ljudi zbog prekomernog hvalisanja?
Meredit Fajneman, autorka knjige Brag Better: Master the Art of Fearless Self-Promotion, ponudila je nekoliko korisnih saveta na sajtu Fast Company.
„U današnje vreme sve je manje šansi da se nametnemo razgovorom uživo sa nadređenim i kolegama budući da mnogi od nas rade od kuće. Ljudi takođe zbog nedostatka prakse ne poseduju adekvatan rečnik za ubeđivanje drugih u svoju vrednost. Žene se posebno muče jer naše društvo ima drugačija očekivanja od njih“, izjavila je Meredit Fajneman. Ona smatra da treba da dignemo glavu gore i ne ustručavamo se da pričamo o svojim uspesima jer „niko neće znati za njih ako ih sami ne pomenemo.“
Gde da se hvalimo
Postoje tri mesta gde je poželjno da se samopromovišemo:
U biografiji
„Prvo što morate da uradite je da dovedete u red svoj CV i LinkedIn profil i prikažete se svetu u najboljem svetlu. Imajte u vidu da ljudi ne očekuju da budete skromni kada aplicirate za posao, tako da možete bez griže savesti da pišete o svojim vrlinama relevantnim za poziciju koju priželjkujete u nekoj kompaniji“, istakla je Meredit Fajneman.
Na internetu
Ova ekspertkinja savetuje svoje klijente da obavezno napomenu svoje uspehe na svojim profilima na društvenim mrežama, a ona tvrdi i da nije loše da naprave svoj lični veb-sajt. „Vaš CV otkriva samo vaša poslovna interesovanja. Ako želite da potencijalnim poslodavcima pokažete i ostale strane vaše ličnosti, poželjno je da imate i lični veb-sajt, koji možete urediti po svojoj meri“, izjavila je Meredit Fajneman.
Na mestu rezervisanom za potpis u e-mail poruci
Vaš e-mail potpis je mesto na kome možete postaviti linkove ka svom sajtu i drugim lokacijama na internetu gde ste predstavljeni u dobrom svetlu. Tu se, na primer, može naći link ka nekom vašem objavljenom tekstu ili video klipu u kome se pojavljujete.
Kako da se hvalimo
Kada se samopromovišete, Fajneman smatra da treba da budete: ponosni, glasni i strateški orijentisani.
„Nekima je teško da pokažu drugim da su ponosni na svoj rad“, izjavila je Fajneman. Ona takvim ljudima poručuje „da prihvate svoje uspehe i ne plaše se da drugima pričaju o njima.“
Biti glasan povodom svojih uspeha pak ne znači da morate da vičete o njima, već da ih iznova pominjete na relevantnim mestima i među relevantnim ljudima.
Važno je i da budete strateški orijentisani prilikom samopromocije. To znači da izaberete kada, gde, i s kim ćete podeliti informacije o svojim kvalitetima. To posebno važi ako, na primer, priželjkujete povišicu. U tom slučaju je krucijalno da osoba koja donosi odluku o tome bude upućena u vaš dosadašnji rad.
Na kraju vam savetujemo da se ne stidite samopromocije i budete puni samopouzdanja pred svim izazovima koji vas očekuju.
Izvor: Fast Company
Izvor naslovne slike: Nathan Dumlao/Unsplash