Evo zašto većina restorana brze hrane ima logo crvene i žute boje
Mnogi restorani brze hrane mogu se pohvaliti sličnim sadržajem menija, međutim ono što takođe vezuje mnoge restorane brze hrane jeste kombinacija crvene, žute i bele boje.
Prema pisanju Mirror-a, kombinacija boja na restoranima brze hrane navela je korisnika Reddita da se zapita: „Zašto restorani brze hrane dele istu šemu boja – crvene, žute i bele. Prošao sam sinoć pored nekoliko i shvatio da mnoge kompanije brze hrane dele istu boju kombinacije sa njihovim logom. Zašto je tako?”
Prema psihologu i vodećem stručnjaku za boje, Karen Haler, to ipak nije slučajnost.
Karen tvrdi da ove upadljive nijanse pomažu da namame kupce na vrata, a da oni toga nisu ni svesni. Prema postu podeljenom na njenoj zvaničnoj stranici za savetovanje o ponašanju, raspoloženje koje ova kombinacija emituje savršeno je za nihovo ciljno tržište, piše vecernji.hr.
Pravdajući teoriju naučnim istraživanjima, Karen je objasnila: ”Gledajući pozitivne psihološke kvalitete crvene i žute u odnosu na industriju brze hrane, crvena izaziva stimulaciju, apetit, glad, privlači pažnju. Žuta izaziva osećanje sreće i druželjubivost. Kada kombinuješ crvenu i žutu, radi se o brzini i ishitrenosti. Uđi, jedi, izađi.”
Ona je dodala da je žuta najvidljivija boja na dnevnom svetlu, zbog čega se oznaka u obliku slova M na Mekdonalds restoranu vidi sa veće udaljenosti. Jezik boja se prenosi u mozak brže od reči ili oblika, jer deluju direktno na naša osećanja i emocije. Karen je otkrila zašto je Mekdonalds nedavno promenio boje svojih mnogih prodavnica u zelenu, koja budi osećaj prirode i ekološki prihvatljivog. Karen objašnjava da zelena boja pruža opušteniji i manje užurban osećaj, na način koji ona upoređuje sa Starbaksom.