Kako da prestanete da izgovarate „Žao mi je” na poslu i šta da kažete umesto toga
Uvek potoje prednosti i mane kada nekome kažete „Žao mi je”, a naročito kada je u pitanju poslovno okruženje, ali ne brinite, postoji način da izrazite žaljenje a da se međuljudska dinamika ne poremeti.
Izvinjavanje je nešto što je u pojedinim situacijama poželjno, očekivano i prosto ono što treba učiniti, ali način na koji se izvinjavamo može da utiče na to kako nas vidi druga osoba. Kada je u pitanju poslovno okruženje, to treba učiniti tako da druga strana vidi da vam je žao, ali da ujedno pokažete i da držite do sebe i da ste svesni svojih kvaliteta bez obzira na grešku koju ste napravili.
Ukoliko se ne izvinite, to tek može da ima negativne posledice, ali pravi trenutak za izvinjenje je kada je vaš postupak direktno uticao na nekog sa posla, kažu psiholozi. Tada definitivno treba preuzeti odgovornost, ali uz tri saveta.
Zamenite „Žao mi je zbog ove greške” sa „Preuzimam odgovornost za ovu grešku i evo kako ću je ispraviti”. Na taj način izbegli ste ranjivost i pokazali da ste spremni da rešite problem i naravno ispravite ono što ste pogrešno uradili.
U drugim situacijama izvinjenje možda i ne mora da bude eksplicitno, pa tako umesto „Izvinjavam se na kašnjenju” možete reći „Hvala na strpljenju”, a umesto „Žao mi je što si pod stresom” možete reći „Primetio/la sam da imaš puno toga na umu. Da li mogu nekako da ti pomognem?”.
Ključno je preuzimanje odgovornosti tako što ćete predložiti rešenje, a ne stavljati svoje mane u fokus. Ovakvim nastupom ćete istovremeno sebi dokazati da nije bitno zadržavati se u prošlosti, a drugima pokazati da ste odgovorni, vredni poverenja i sposobni da naučite iz sopstvenih grešaka.
Izvor: CNBC
Naslovna fotografija: Rodeo Project Management Software on Unsplash