• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Kontroverzna statistika: Mršavost i lepota ženama često donose veću platu
Foto: TIMOTHY A. CLARY / AFP / Profimedia

Kontroverzna statistika: Mršavost i lepota ženama često donose veću platu

Ivana Milošević
31.08.2023. 3 min PsihologijaZdravlje

Lepo automatski znači “dobro” u mnogim okolnostima – i karijera nije izuzetak, a žene su posebno podložne ovim stereotipima.

Godine 1972. Karen Dion je sprovela istraživanje koje je ispitalo kako fizička privlačnost utiče na percepciju ličnosti. Neznancima na fotografijama učenici su pripisivali različite kvalitete, koji su rangirani prema atraktivnosti – od inteligencije, sposobnosti, pouzdanosti, društvenosti, kao i verovatnoće sreće i uspeha u životu, piše metropolitan.si.

A rezultati? Atraktivniji ljudi na fotografijama su zaradili više pozitivnih atributa, bez obzira na pol.

Od tada, socijalna psihologija se bavi time koliko lepo automatski znači „dobro“ u mnogim okolnostima – a karijere nisu izuzetak.

Kontroverzna statistika: Mršavost i lepota ženama često donose veću platu
Foto: Shutterstock / Viorel Kurnosov

Kako je nedavno za “Delo” rekao dr Metka Kuhar, socijalni psiholog i profesor na Fakultetu društvenih nauka, studija Hamermeša i Bidla iz 1994. godine pokazala je da atraktivnije osobe u proseku zarađuju više, pri čemu su žene te kod kojih lepota ima izraženiji uticaj na platu.

Pored toga, iz istraživanja “Da li telesna težina utiče na plate? Dokazi iz Evrope” pokazuju i da su mršavije žene u proseku zarađivale više od žena sa višim indeksom telesne mase, što znači da žene na radnom mestu nisu obeležene samo koliko su „lepe” prema sadašnjim društvenim standardima, već i koliko su teške.

„Pod patrijarhatom, žene se često više vrednuju na osnovu njihovog fizičkog izgleda nego njihovih sposobnosti, talenata ili dostignuća. Dok su muškarci oduvek bili cenjeni više na osnovu njihovih sposobnosti, uspeha i snage. Postojanje i postojanost ovih standarda i očekivanja je direktan rezultat dugogodišnje patrijarhalnosti društvenih struktura. Savremeno društvo, koje još uvek crpi iz ovih patrijarhalnih normi, često ‘kažnjava’ žene zbog odstupanja od idealizovanih standarda lepote”, uverena je Metka Kuhar.

“Ženska energija”

Žene, koje su danas i dalje snažno objektivizovane i seksualizovane, takođe se trude da ostanu što vitkije zarad uspeha u karijeri, piše “Delo”. Osim brige o porodici i deci, što je i dalje prevashodno njihov domen, moraju da vode računa o svom izgledu kroz ishranu, vežbanje, kozmetiku, čak i standarde lepote, kako bi dostigli „nedostižne standarde”. Tako se kod njih pojačava osećaj nezadovoljstva, koji, između ostalog, pokušava da reši kozmetička industrija.

„Međutim, ironično, ovakvim vidom brige o sebi, oni zapravo pomažu u održavanju najtvrdokornijih rodnih stereotipa i rodnih uloga, uključujući i na radnom mestu, i time zapravo jačaju patrijarhat“, kaže Ana Pavlič, programska direktorka Instituta za Studija o rodnoj ravnopravnosti, rekla je za “Delo”. Ona je napomenula i da žene kada se zapošljavaju na određenim poslovima često govore o „ženskoj energiji“, što je takođe vid diskriminacije.

Kontroverzna statistika: Mršavost i lepota ženama često donose veću platu
Foto: Dennis Van Tine / StarMax / Profimedia

„Pod ovom ženskom energijom možemo da razumemo sve najzastarelije veštački pripisane atribute ženstvenosti, koji stoje u suprotnosti sa idejom muškosti: lepota, smirenost, emocionalnost, nekonfliktnost, neproblematičnost, pasivnost i pokornost. prateći ove ‘ideale’ žene dobijaju veće plate, ovde se ne radi o demonstriranju dobre prakse, već o pobedi patrijarhata“, rekla je ona.

Čak su i muškarci pod pritiskom

Muškarci su takođe zabrinuti za izgled tela i žele da se prilagode određenim društvenim standardima, ali ovaj pritisak je u proseku mnogo manji od onog koji doživljavaju žene. Umesto toga, ocene i očekivanja u vezi sa njima su fokusirani na druge aspekte, kao što su prihod, karijera, dostignuća, sposobnosti i društveni status.

Osim toga, na društvenim mrežama mogu biti podvrgnuti idealima „pravog muškarca“, koji se potvrđuju kroz čvrsto i mišićavo telo, negiranje osećaja slabosti, stalnu potvrdu muškosti i kroz takmičenje, uspeh i opravdanje potencijalno štetnih oblika ponašanja i nasilja.

„Sve su to elementi štetne muškosti, koji imaju negativne posledice ne samo na muškarce, već i na društvo u celini“, zaključuje Ana Pavlič.

BONUS VIDEO:

Oznake:

izgledposlovne ženestereotipi

Podeli

Zaprati Autor

Ivana Milošević

Ostali članci

Kako da vam paradajz ostane svež duže vreme?
Prethodni

Kako da vam paradajz ostane svež duže vreme?

pas
Sledeći

Psi vam njuškaju međunožje? Veterinari objasnili zašto to rade

Sledeći
pas
31.08.2023.

Psi vam njuškaju međunožje? Veterinari objasnili zašto to rade

Prethodni
30.08.2023.

Kako da vam paradajz ostane svež duže vreme?

Kako da vam paradajz ostane svež duže vreme?

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    srbokap. domaći film
    Na mrežama je ponovo aktuelan domaći film iz 2000, koji niji ni dan ostario, jer pokazuje šta se sve dešava kad policija ima preveliku moć
    CityMagazine
    Mia Kalifa
    Mia Kalifa oduševila fanove stripova briljantnom teorijom o Supermenu i Betmenu
    CityMagazine
    Letnja čarolija u Arilju: ARLEMM počinje uz zvuke klasike i džeza
    Letnja čarolija u Arilju: ARLEMM počinje uz zvuke klasike i džeza
    CityMagazine
    MMF
    Zoster ponovo na MMF-u: Nedelja koja ne liči na kraj festivala
    CityMagazine
    exit
    Organizatori EXIT festivala povodom izjave gradonačelnika Novog Sada: „Jedina politička zloupotreba je pokušaj cenzure i gušenja Exita“
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖