Zašto preko interneta kupujemo uglavnom noću?
Da li vam je poznat sledeći scenario? Ponoć je uveliko prošla, ali umesto da spavate, pretražujete i kupujete proizvode preko interneta, čak i one za koje znate da vam nisu potrebni. Prema najnovijem istraživanju sprovedenom u Velikoj Britaniji, u poslednje vreme primetan je nagli porast online kupovine u noćnim satima. To znači da je tokom protekle godine zabeležen skok od čak 23 procenta. Verujemo da mnoge zemlje prate ovaj trend, a u nastavku otkrijte neke od mogućih razloga za to.
Rađanje novog oblika ekonomije
Odgovor na pitanje iz naslova nameće se sam po sebi. Naime, tokom dana zauzeti smo brojnim aktivnostima, i nemamo dovoljno vremena. Stoga, sve druge zanimacije, pa i online kupovinu, ostavljamo za kasne sate. To nam pruža osećaj produženog dana, odnosno iluziju da smo postigli još nešto pre odlaska na spavanje. Kako pored poslovnih, roditeljskih i kućnih obaveza većina ljudi teži i ispunjenom društvenom životu, jasno je da nam u toku dana ne preostaje puno vremena. Zato su ovi kasni noćni sati, kada znamo da nemamo drugih obaveza, najbolji trenuci za opuštanje, i kao takvi idealni za pretragu online ponude i poručivanje preko interneta.
Pored toga što je ponekad moguće obaviti kupovinu tek na kraju radnog dana, tu su i drugi razlozi. Za razliku od kupovine u radnjama, ovakav pristup smanjuje impulsivno ubacivanje artikala u korpu. Obično razmislimo dva puta pre nego što potvrdimo aktivnost. Treba napomenuti da su usluge koje nudi elektronska trgovina napredovale tokom godina, i sve više odgovaraju potrebama potrošača. Stoga, nema vremenskog ograničenja i moguće je kupovati 24 sata, 7 dana u nedelji. Sve je podređeno kupcima, povraćaj robe je znatno olakšan, i sve se odvija veoma brzo. Opisan oblik trgovine prepoznat je još i kao the Vampire Economy.
Izvor: Grazia Italia
Fotografije: Unsplash