Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA
Kada internacionalni dizajner Virgil Abloh i IKEA rade zajedno, rezultat je MARKERAD – ograničena kolekcija komada nameštaja i dekoracija za tvoj prvi dom dizajniranih da podrže tvoju autentičnost i nepristajanje na lične kompromise. Ovo nije samo kolekcija obaveznih komada za sedenje, spavanje, rad i odlaganje stvari. Najbolje reči koje opisuju ovu kolekciju su funkcionalnost, prilagodljivost i dizajn.
I dok je većini poznat kao osnivač modnog brenda Off-White, Virgil Abloh je takođe i diplomirani arhitekta, DJ, producent i, od marta 2018, umetnički direktor muške linije odeće Louis Vuitton.
MARKERAD („markirano“, na švedskom) predstavlja kolekciju predmeta dizajniranih da ti pomognu da u domu iskažeš sebe tako što svakodnevne predmete pretvaraš u ikone dizajna. Pošto u današnje vreme sve više ljudi živi u urbanoj sredini i prilagođava se malom životnom prostoru, ljudi žude za lepom i sofisticiranom funkcionalnošću koja je istovremeno i prilagodljiva i opuštena, s modernom kul notom.
„Kod MARKERAD kolekcije je reč o oplemenjivanju anonimnih, svakodnevnih simbola koje koristimo, a da to ni ne primećujemo. Kada na nogu obične stolice postavimo graničnik vrata, stvaramo nešto neočekivano – diskontinuitet“, izjavio je Virgil Abloh.
Ova kolekcija polazi od klasičnog minimalističkog dizajna kojem dodaje umetničke reference i dekonstruktivne elemente tipične za Virgilov rad. Njegovi čuveni navodnici mogu se pronaći u celoj kolekciji, a koriste se i da dodaju ironiju i humor svakodnevnim predmetima, od posteljine do stolica i tepiha.
Njegov prepoznatljiv tekst pod navodnicima srešćete na mnogim minimalističkim komadima poput satova („PROLAZNO“), torbama za kupovinu („SKULPTURA“) i zelenog, čupavog tepiha („MOKRA TRAVA“). Dodatni komadi uključuju Vindzor stolice upotpunjene graničnikom za vrata, staklene vitrine s crvenim ručkama u obliku eksera, čak i zidnu sliku Mona Lize s LED osvetljenjem, kao i džinovski tepih u dezenu IKEA računa koji, prema Ablohu, „može da bude na podu ili da se okači na zid – u oba slučaja, tepih ističe čitavu priču koju otelovljuje IKEA.“
Abloh je kreirao kolekciju koja je u skladu s „demokratskim dizajnom“ kompanije IKEA – namera joj je da bude i pristupačna i moderna.
„Virgil ima fantastičnu sposobnost da kroz osnovne funkcije i materijale kreira nešto novo. Svaki predmet iz kolekcije MARKERAD istovremeno je i dizajnirani predmet i komad koji poseduje veliku umetničku vrednost“, izjavio je Henrik Most, kreativni lider kompanije IKEA.
Uz Henrika Mosta, Virgil je dosta vremena posvetio opsežnom istraživanju života mlađih odraslih ljudi kako bi razumeo njihove potrebe u periodu kada po prvi put započinju samostalan život. Nakon nekoliko radionica u IKEA centru za dizajn u gradu Elmhult u Švedskoj, Virgil i Henrik su zajedno radili na razvijanju nacrta i prototipa, i oni su bili ti koji su fizički oblikovali proizvode. Udruživši dva različita pristupa, Virgil i Henrik postavili su izazov jedan drugome da misle drugačije i kreirali kolekciju koja ljude osnažuje da izgrade svoj prvi dom koji ih u potpunosti predstavlja.
S obzirom na interesovanje za kolekciju koju su iskazali i novinari i javnost, od kada je objavljena najava o saradnji 2017. godine, artikli iz MARKERAD kolekcije biće dostupni za kupovinu 2. i 3. novembra u robnoj kući IKEA Beograd, samo za članove IKEA Family programa lojalnosti, koji će moći da kupe po najviše 4 komada od svakog artikla iz kolekcije. Počevši od 4. novembra, preostali proizvodi iz kolekcije biće dostupni i onlajn, bez ograničenja kupovine. Cene se kreću od 799 RSD za jastučnicu i dostižu do 26.999 RSD za MARKERAD stočić od prirodnog drveta.