• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA

Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA

CityMagazine
30.10.2019. 3 min Dom i dizajn

Kada internacionalni dizajner Virgil Abloh i IKEA rade zajedno, rezultat je MARKERAD – ograničena kolekcija komada nameštaja i dekoracija za tvoj prvi dom dizajniranih da podrže tvoju autentičnost i nepristajanje na lične kompromise. Ovo nije samo kolekcija obaveznih komada za sedenje, spavanje, rad i odlaganje stvari. Najbolje reči koje opisuju ovu kolekciju su funkcionalnost, prilagodljivost i dizajn.

Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA
Virgil Abloh

I dok je većini poznat kao osnivač modnog brenda Off-White, Virgil Abloh je takođe i diplomirani arhitekta, DJ, producent i, od marta 2018, umetnički direktor muške linije odeće Louis Vuitton.

MARKERAD („markirano“, na švedskom) predstavlja kolekciju predmeta dizajniranih da ti pomognu da u domu iskažeš sebe tako što svakodnevne predmete pretvaraš u ikone dizajna. Pošto u današnje vreme sve više ljudi živi u urbanoj sredini i prilagođava se malom životnom prostoru, ljudi žude za lepom i sofisticiranom funkcionalnošću koja je istovremeno i prilagodljiva i opuštena, s modernom kul notom.

Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA
Predmeti koji će vašem domu dati prepoznatljiv, lični pečat

„Kod MARKERAD kolekcije je reč o oplemenjivanju anonimnih, svakodnevnih simbola koje koristimo, a da to ni ne primećujemo. Kada na nogu obične stolice postavimo graničnik vrata, stvaramo nešto neočekivano – diskontinuitet“, izjavio je Virgil Abloh.

Ova kolekcija polazi od klasičnog minimalističkog dizajna kojem dodaje umetničke reference i dekonstruktivne elemente tipične za Virgilov rad. Njegovi čuveni navodnici mogu se pronaći u celoj kolekciji, a koriste se i da dodaju ironiju i humor svakodnevnim predmetima, od posteljine do stolica i tepiha.

Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA
Kolekciju karakterišu navodnici koji su tipični za Virgilov rad

Njegov prepoznatljiv tekst pod navodnicima srešćete na mnogim minimalističkim komadima poput satova („PROLAZNO“), torbama za kupovinu („SKULPTURA“) i zelenog, čupavog tepiha („MOKRA TRAVA“). Dodatni komadi uključuju Vindzor stolice upotpunjene graničnikom za vrata, staklene vitrine s crvenim ručkama u obliku eksera, čak i zidnu sliku Mona Lize s LED osvetljenjem, kao i džinovski tepih u dezenu IKEA računa koji, prema Ablohu, „može da bude na podu ili da se okači na zid – u oba slučaja, tepih ističe čitavu priču koju otelovljuje IKEA.“

Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA
Zeleni, čupavi tepih

Abloh je kreirao kolekciju koja je u skladu s „demokratskim dizajnom“ kompanije IKEA – namera joj je da bude i pristupačna i moderna.

Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA
Pristupačne cene i moderan dizajn

„Virgil ima fantastičnu sposobnost da kroz osnovne funkcije i materijale kreira nešto novo. Svaki predmet iz kolekcije MARKERAD istovremeno je i dizajnirani predmet i komad koji poseduje veliku umetničku vrednost“, izjavio je Henrik Most, kreativni lider kompanije IKEA.

Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA
Mona Liza sa led osvetljenjem

Uz Henrika Mosta, Virgil je dosta vremena posvetio opsežnom istraživanju života mlađih odraslih ljudi kako bi razumeo njihove potrebe u periodu kada po prvi put započinju samostalan život. Nakon nekoliko radionica u IKEA centru za dizajn u gradu Elmhult u Švedskoj, Virgil i Henrik su zajedno radili na razvijanju nacrta i prototipa, i oni su bili ti koji su fizički oblikovali proizvode. Udruživši dva različita pristupa, Virgil i Henrik postavili su izazov jedan drugome da misle drugačije i kreirali kolekciju koja ljude osnažuje da izgrade svoj prvi dom koji ih u potpunosti predstavlja.

Lični pečat u domu uz pomoć MARKERAD, nove ograničene kolekcije kompanije IKEA
Kolekcija je namenjena mladim ljudima koji prvi put započinju samostalni život

S obzirom na interesovanje za kolekciju koju su iskazali i novinari i javnost, od kada je objavljena najava o saradnji 2017. godine, artikli iz MARKERAD kolekcije biće dostupni za kupovinu 2. i 3. novembra u robnoj kući IKEA Beograd, samo za članove IKEA Family programa lojalnosti, koji će moći da kupe po najviše 4 komada od svakog artikla iz kolekcije. Počevši od 4. novembra, preostali proizvodi iz kolekcije biće dostupni i onlajn, bez ograničenja kupovine. Cene se kreću od 799 RSD za jastučnicu i dostižu do 26.999 RSD za MARKERAD stočić od prirodnog drveta.

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Šta želim da kažem starijoj sebi?
Prethodni

Šta želim da kažem starijoj sebi?

Kompanija dm drogerie markt proslavila lepotu promene jedinstvenim događajem u okviru kampanje „Days of beauty“
Sledeći

Kompanija dm drogerie markt proslavila lepotu promene jedinstvenim događajem u okviru kampanje „Days of beauty“

Sledeći
Kompanija dm drogerie markt proslavila lepotu promene jedinstvenim događajem u okviru kampanje „Days of beauty“
31.10.2019.

Kompanija dm drogerie markt proslavila lepotu promene jedinstvenim događajem u okviru kampanje „Days of beauty“

Prethodni
30.10.2019.

Šta želim da kažem starijoj sebi?

Šta želim da kažem starijoj sebi?

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Supermen
    Gledao sam novog Supermena, i postoji jedan detalj koji se Srbima možda neće dopasti
    Miloš Dašić
    Mladi napravili listu za MMF: Zapamtite ova imena, njihovo vreme tek dolazi
    Mladi napravili listu za MMF: Zapamtite ova imena, njihovo vreme tek dolazi
    CityMagazine
    Tymock
    DA SE P(L)OČASTIMO: Poezija je rokenrol, a Tymock ima jedno od najoriginalnijih izdanja godine
    Miloš Dašić
    festival
    Da li se ovo prvi put dešava kod nas: Festival u Srbiji je otkazao izvođača, a fanovi su se zbog toga zapravo obradovali
    CityMagazine
    Exit
    Himna studentskih protesta čuće se večeras na otvaranju Exita: Najpopularnija pesma u Srbiji otvara festival
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖