Origin – Prepoznatljiv i drugačiji brend
Tašne beogradskog brenda Origin zanimljivo spajaju moderan dizajn i tradicionalne motive. Praktične su, raznobojne, vedre, zanimljive, ženstvene, originalne i prepoznatljive, i izrađuju se od kože, u malim serijama.
Vlasnice brenda Origin su Nataša Grbović i Bojana Perisić Petovar. U razgovoru za City Magazine, Nataša navodi da su brend oformile 2018. sa idejom da podstaknu individualizam, podrže žensko preduzetništvo, te da promovišu tradicionalni srpski srednjovekovni ornament kroz urbani stil.
Srednjovekovni ornamenti kao detalji
„Izložba srpskih srednjovekovnih ornamenata Osvežavanje memorije u Muzeju primenjene umetnosti bila je začetak ideje da tradicionalni motiv i ručni rad budu osnov za razvoj našeg brenda. Kasnije smo dalje istraživale na ovu temu, i to nas je samo učvrstilo u uverenju da smo na dobrom putu”, kaže Nataša.
Origin torbe su moderno dizajnirane, vrhunskog kvaliteta, i imaju prepoznatljiv motiv – srednjevekovnu šaru. Nataša Grbović objašnjava da su ornamenti koje koriste kao detalje na svojim proizvodima preuzeti sa srednjovekovnih freski. Reč je o freskama iz perioda od 13. do 15. veka, koje se nalaze u srpskim manastirima i crkvama koje su upisane na Uneskovu listu svetske kulturne baštine (Studenica, Sopoćani…).
Ručni rad
Naša sagovornica navodi i da pažljivo biraju kožu od koje izrađuju tašne i asesoar. Jednaku pažnju posvećuju i metalnim delovima, koje tretiraju kao „nakit” na proizvodima, svesne da i oni veoma utiču na finalni rezultat.
„Želimo da svaka naša torba bude, ako ne unikat, onda jedan od svega par izrađenih komada. A drugo, ne želimo da odstupimo od ideje o jačanju ženskog preduzetništva. Ukoliko bismo se priklonili izradi velikih serija, odstupili bismo od onoga što nas je inicijalno motivisalo da započnemo Origin priču. Izgubili bismo dušu.”
Svi proizvodi izrađuju se ručno. U priči o tome kako izgleda proces proizvodnje, Nataša navodi da, recimo, svaka mašna koja je postala prepoznatljiv detalj njihovih modela, nastaje tako što se prvo pažljivo bira najkvalitetnija koža pogodna za štampu, jer kvalitet štampe nije isti na svakoj vrsti kože.
„Koža se seče uz pomoć posebno izrađenog noža, po ručno iscrtanom šablonu, a zatim se prelazi na štampu. Pre finalnog štampanja, isprobava se na drugim komadima kako će se boja koju ste zamislili „primiti” na odabranu kožu, a zatim se odabrani komad iskrojen u „buduću mašinu” postavlja pod laserski štampač. Ceo ovaj proces mora biti vrlo pažljivo vođen, da bi print bio precizno odštampan sa obe strane. Mašna se zatim sklapa i spaja, ručno, da bismo je na kraju okačile na torbu.”
Spoj modernog i tradicionalnog
Origin dizajn, ističe još naša sagovornica, spaja moderno i tradicionalno, praktično i ekstravagantno.
„Bojana i ja ponosne smo na to što naš brend spaja zanatsku veštinu, najkvalitetnije materijale, i savremeno poimanje estetike i dizajna, čuvajući istovremeno duh naše tradicije. Svaki naš proizvod spona je između prošlosti i budućnosti, starih običaja i savremenih potreba, tradicije i novih tehnologija u obradi kože, praktičnosti i visoke mode.”
U ponudi brenda nalaze se i kožne futrole, novčanici, pernice, tagovi, i ostali sitni asesoari. Nataša kaže da se svaki komad izrađuje po narudžbini, kao i da svaki može biti personalizovan.
„To im daje posebnu draž, a tako se stvara i posebna veza sa svakim našim klijentom, jer na taj način Origin proizvodi dobijaju i njihov lični pečat.”
Žensko preduzetništvo
Brend Origin podstiče i neguje žensko preduzetništvo u Srbiji. Nataša Grbović objašnjava da u Srbiji ima puno žena, posebno iz tekstilne i kožne industrije, koje su iz velikih fabrika otpuštene, i to u određenim godinama života, godinama koje ih generalno ne čine „poželjnim” na tržištu rada.
„Kroz Origin brend odlučile smo da budemo direktni učesnici u oživljavanju naših marginalizovanih grupa. Direktni učesnici u ovom važnom procesu su i naši klijenti koji birajući naše proizvode daju svoj doprinos i pomažu nam da brinemo jedne o drugima. Svaka žena koja radi na izradi naših torbi ponovo radi i privređuje za svoju primarnu zajednicu. Na taj način, u našoj viziji razvoja brenda Origin širimo duh zajedništva i brige o drugima. Svaki naš proizvod otvara krug razvoja ženske individualnosti, od nas koje ga kreiramo, preko žene koja ga svojim rukama stvara, do one koja bira da ga nosi.”
Ista tašna za različite prilike
U priči o tome kome su Origin tašne namenjene, i kojim prilikama, vlasnica brenda Origin kaže da njihove tašne mogu da se nose u toku čitavog dana.
Objašnjava da većina žena danas dan počinje tako što ne zna kako će se situacija do večeri razvijati, pa je u svakoj Origin tašni (ili asesoaru) oličen koncept „tri u jedan”. Ovaj koncept omogućava da se žena tokom dana iz poslovne ili elegantne „verzije sebe” transformiše u onu neformalnu, opuštenu verziju, nakon završetka dnevnih obaveza.
Inspiracije
Nataša dodaje i da ona i Bojana, kao kreativni dizajnerski tandem brenda Origin, imaju potrebu da bude i podstiču različitost, individualnost, pa i „hrabrost” da se iskorači iz ustaljenih navika, i izađe iz zone komfora.
„Svaki put kad biramo nove kože, nove teksture i boje su novi podsticaj. Iskustvo koje smo stekle u radu, ali i upoznavanje sa potrebama naših kupaca, ohrabruju nas da povlačimo smele poteze, eksperimentišemo i radujemo se kad naša ideja zaživi kao finalni proizvod.”
Onlajn prodaja
Brend Origin je za sada orijentisan na onlajn prodaju (proizvodi se mogu videti i naručiti na Fejsbuk i na Instagram stranici brenda), a vlasnice navode da se trude da proizvodi na fotografijama i snimcima budu realno dočarani.
Tu su i brojne pohvale od kupaca, a pozitivni komentari su najdragocenija moguća preporuka, jer žene koje se možda dvoume da li da kupe neki Origin proizvod mogu da vide kakva su iskustva onih koje su već postale deo Origin zajednice.
„Od osnivanja brenda, ni jedan model nismo prestale da proizvodimo, uprkos tome što nam paleta proizvoda postaje sve bogatija. Naši modeli su za svako godišnje doba, za svaku priliku, i ne izlaze iz mode.”
U najavi
Brend Origin, kaže Nataša Grbović, uvek radi na novim modelima, a stvaranje svakog novog modela je proces koji traje. I nije uvek moguće unapred precizirati kada će ideja zaživeti kao gotov finalni proizvod.
„Svaki novi proizvod Bojana i ja prvo koristimo, nosimo tašnu da bismo osetile kako se formira prema telu, kako stoji na ruci, na ramenu, kakav vizuelni efekat stvara, ali i da li odgovara svakoj situaciji u kojoj žena može da se zatekne u toku dana. I tašne koje prođu to „testiranje”, i zadovolje sve naše kriterijume, ulaze u ponudu brenda Origin.”
Na kraju razgovora, Nataša Grbović najavljuje i novu liniju originalnih odevnih komada u kombinaciji pamuka i kože. A svi dosadašnji Origin modeli mogu se videti na FB i Instagram stanici ovog brenda.
Ako neko želi da pogleda dobar fima na ovu temu, a i da bi imao sa čime da poredi, preporuka je Warrior iz 2011. sa Tomom Hardijem i Džoelom Edgertonom u glavnim ulogama.
A šta su to “šabanski klubovi”?
Al ga NAGRDI…čoče..
Pa ti sigurno imas: 3 Medjeda, par palmi i vise oskara… I nobelovu nagaradu za ‘kritiku’…
A da ti si zensko.. ( jesi li bila ikad Na box ,kik box, MMA?
Čisti zbog politicke korektnosti..
Akciono – šabanski srpski žanr! Svaka čast za klasifikaciju! Samo bih zamolila da uvek u tekstovima navedete da su ovi i ovakvi ‘filmovi’ podržani od strane Filmskog centra Srbije koji je glavni krivac za očajno stanje i još očajnije filmove u srpskoj kinematografiji. I tako decenijama unazad…
Nisam gledao film pa ne mogu da ga komentarisem, ali mogu da komentarišem članak iz kog se jasno vidi da imate jako loše mišljenje o porodici Balašević i ne trudite se da to sakrijete, naprotiv.
Film je odvratan….nula.nula..nula..mozda je zanimljiv za decu do petog razreda…
Realno dobar komentar sa obiljem opisanih nedostataka…ako je reditelj iz Bugarske, Maja Berpvic glumi Rumunku a Balasevicka muslimanku nije ni cudo sto film lici na Kazahtanski dugometrazni film sniman mobilnim telefonom.