Kako znati da je preparatu za kosu istekao rok?
Baš kao što ne bi trebalo upotrebiti prošlogodišnju zaostalu kremu za sunčanje na svojoj koži kako biste dočekali novu letnju sezonu, takođe ne bi trebalo svoju kosu negovati onom hidratantnom maskom koja stoji na polici vašeg kupatila mesecima. Objašnjenje je jednostavno… Proizvodima za kosu, bilo da se radi o šamponima, regeneratorima, i sl, ističe rok trajanja ili, drugim rečima, gube početna svojstva.
Šta znači kada proizvodima za kosu istekne rok trajanja?
Postoje dva načina na koji proizvod za kosu može izvetriti: kvalitet se može pogoršati uzrokujući da preparat više ne deluje dobro, ili proizvod može postati osetljiv na kontaminaciju. „Ako proizvod izgubi delotvornost, nije problem ukoliko se nastavi sa upotrebom i nakon isteka rokaˮ, kaže kozmetičar Nik Dindio.
Međutim, ako je proizvod kontaminiran mikroorganizmima, mogu postojati zdravstveni rizici povezani s njegovom upotrebom. Srećom, korišćenje jednog ovakvog proizvoda za kosu ne predstavlja toliku pretnju kao što bi bio slučaj sa licem, ili propalom šminkom. „Rizik je definitivno manji kod proizvoda za kosu, jer se ne nanose na kožu ili oko osetljivih područja poput očiju i ustaˮ, poručuje Dindio. Ipak, trebalo bi izbegavati takav potez.
Šta učiniti ako ne možemo da pronađemo datum isteka na etiketi proizvoda?
Iako svi brendovi obično označavaju rok trajanja kroz ikonu otvorene boce s brojem meseci, istina je da je ponekad ne možemo nigde pronaći. Kad ste u nedoumici, na svakom proizvodu postoji šifra serije koju potrošači mogu nazvati da pitaju kompaniju kada je proizvod napravljen. Kada dobijemo te podatke, možemo proceniti koliko dugo treba čuvati ili koristiti dotični proizvod za kosu.
„Po pravilu, neotvoreni proizvodi mogu trajati tri godine, a nakon otvaranja godinu danaˮ, poručuje stručnjak, pa ćemo možda morati da zapišemo kada smo prvi put koristili odabrani proizvod. Drugi pokazatelji koje možete i sami proveriti kako biste znali da li je proizvod za kosu još uvek prikladan za upotrebu ili ne su njegov miris i tekstura. Ako primetite nešto čudno, pravo u smeće!
Izvor: Womenʼs Health España
Naslovna fotografija: Christin Hume/Unsplash