U trendu je kozmetika u čvrstom stanju!
Kada govorimo o kozmetici u čvrstom stanju, na umu imamo šampone, gelove za tuširanje, losione za telo i dezodoranse, koji su formulisani tako da za njihovo pakovanje i potrošnju nije potrebna plastična ambalaža. Neke procene govore da kozmetička industrija godišnje iskoristi čak 120.000 miliona plastičnih kutijica. Stoga, računica je jasna – ukoliko smanjimo ovu cifru što je više moguće, delimično ćemo sačuvati i planetu. Ali, ovde nije kraj prednostima koje kozmetika bez ambalaže donosi.
Najčešće su u pitanju proizvodi kvalitetnijeg sastava, koji u manjoj meri zagađuju okolinu, a eventualno pakovanje u koje se odlažu izrađeno je od biorazgradivog materijala. Ovu prednost prepoznale su brojne kompanije, koje sve češće svojim korisnicima nude dezodoranse, paste, parfeme, šampone i slične proizvode u nesvakidašnjem, čvrstom obliku.
Zanimljivo je da šampon u čvrstom stanju nije novost, već postoji duže od 30 godina, zahvaljujući slučajnom otkriću koosnivača kozmetičke kuće Lush. On je zapravo omaškom u procesu kreiranja proizvoda dobio takav finalni rezultat. Usledilo je podnošenje dokumentacije za patent i zaštitu prava, što je dovelo do toga da drugi brendovi dugo nisu mogli da izađu na tržište sa sličnim preparatom.
Glavna razlika između šampona u tečnom i čvrstom stanju jeste u upotrebi vode, koja je u drugom slučaju izostavljena, ili prisutna u maloj meri. Međutim, kada se nanese na kosu, on stvara penu, a isto je i ako se protrlja dlanovima, pa tek onda utrlja u vlasi. Dobro je znati i to da jedan ovakav proizvod traje znatno duže od standardnog šampona, zbog veoma koncentrovanih aktivnih sastojaka. Obično je reč o 3 meseca razlike, što je i više nego sjajan rezultat. Nećemo dužiti, jer verujemo da ste svesni koliko odabirom sve više zastupljene kozmetike u čvrstom stanju činite dobro sebi i planeti koju naseljavamo.
Izvor: Womenʼs Health España
Fotografije: Unsplash