Garderober Kler Foj u seriji „Veoma britanski skandalˮ
Svake godine jedna serija uspe da ostavi dubok utisak na gledaoce u vreme praznika. Ovog decembra to je serija Veoma britanski skandal, sa Kler Foj u ulozi skandalozne vojvotkinje od Argajla, tekstilne naslednice čiji je razvod iz ʽ60-ih postao senzacija. Naime, njen treći suprug prosledio je njene golišave slike s drugim ljubavnicima novinarima.
Prva sezona serije broji 3 epizode, a bavi se nemilosrdnim odnosom medija prema spomenutoj dami. No, mi se danas nećemo baviti radnjom, već raskošnim kostimima, a reč ima dizajner Ijan Folčer, koji je kreirao više od osamdeset pet kostima, koje Foj nosi. Nadamo se da će vam biti zanimljivo da pročitate narednih šest kratkih priča. Krenimo…
1. „Od početka sam odlučio da izbegnem verno rekreiranje vojvotkinjinih najpoznatijih odevnih predmeta. Moda je tu da zabeleži suštinu Margaret i njene snažne seksualnosti. Dakle, za scenu u porodičnoj kući vojvode od Argajla, zadržao sam punu suknju iz ʽ50-ih koju Margaret nosi na fotografijama iz stvarnog života, ali sam skrojio jaknu u kojoj je Kler jedva mogla da se pomakne, dodajući krzneni okovratnik kako bi se osećala taktilnije i senzualnije.”
2. „Prava Margaret volela je animal print, poznata je njena slika u kaftanu s tigar šarom, ali ta silueta nam se činila pogrešnom. Tako sam zadržao tkaninu i napravio ovu stvarno izazovnu haljinu za Kler da je nosi tokom svađe sa vojvodom od Argajla, koga glumi Pol Betani, u drugoj epizodi. Kasnije sam shvatio da i ona pored sebe ima svog psa, pa je izgledalo kao da preponosna tigrica samo čeka da se baci na svog pijanog muža. Ovaj model se graniči sa animal printom, ali u stilu visoke mode.”
3. „Kler je dolazila jednom nedeljno osam sedmica zaredom na trosatnu probu kostima za Veoma britanski skandal. Sve je moralo biti posebno izrađeno, od njenih cipela preko rukavica do šešira. Definitivno je imala kristalne ideje o Margaretinoj garderobi, što mi se svidelo. Na primer, umesto da koristi tipične torbice iz ʽ50-ih, rekla je: ‘Osećam da mi treba opuštena clutch torba – ona koju mogu jednostavno gurnuti ispod ruke i izvaditi šta tražim. Više mi liči na Margaret’. Dakle, tako smo i uradili.ˮ
4. „Budući da je bilo toliko promena odeće, smanjio sam broj tkanina u kojima vidite Margaret. Sva njena odela i kaputi izrađeni su ili od venecijanske vune ili kašmira, jer ima taj sjaj i ističe njene obline na filmu. To je pomoglo da se ublaži prelaz tokom smene kostima umesto da imamo beskrajne raznolikosti uzoraka.”
5. „Radio sam u različitim paletama boja za različite lokacije. U Bijaricu je sve prozračno, zatim imate jesen u Škotskoj, pa pastelne tonove u Londonu. Dakle, svaki detalj je važan. Jedan od mojih omiljenih kostima je tirkizna haljina s perlama u prvoj epizodi. Dizajner produkcije mi je rekao da će kuća u kojoj su se odvijale scene biti sva od ružičastog mramora, a tirkizna je izgledala fenomenalno na toj pozadini.”
6. „Biserna ogrlica koju Kler nosi zapravo je prva koju je isprobala. Našao sam je u vintidž radnji negde u Londonu. Njena niska nema centralni, najveći biser poput mnogih bisernih ogrlica – što može delovati pomalo sentimentalno. Zanimljivo, međutim, proučavajući reference zapazio sam da je Margaret nosila neverovatno fine biserne ogrlice u ’30-im, ali kasnije su njeni biseri postali krupniji. Stoga, držao sam se takvih bisera. To je sidro njene garderobe – i, na mnogo načina, priča sama za sebe.ˮ
Izvor: Vogue UK