Modeli i roboti zajedno na reviji u Parizu: Nakon haljine Bele Hadid pogledajte novi spektakl na pisti
Dobrodošli u doba super-robota. Sa svojim nemogućim proporcijama, pogledom sa visine i nenadmašnom sposobnošću koračanja u visokim potpeticama, manekenke često izgledaju kao druga vrsta od običnih ljudi.
No, upravo su manekenke, uključujući i ćerku Kejt Mos Lilu, imale ulogu ranjivih stvorenja od krvi i mesa na modnoj reviji Coperni u Parizu, gde su pozornicu delile sa pet robota.
Coperni se udružio sa kompanijom Boston Dynamics za prvu modnu reviju na kojoj su roboti, a ne modeli, bili zvezde. Kad su se svetla ugasila, četiri para zelenih očiju zablještala su u tami. Kad su Spots – robotski očnjaci spomenute kompanije, sa žutim i crnim prugama poput tarantule – ušetali u prostoriju, čulo se kolektivno uzdisanje, jer se činilo da svako stvorenje gleda u oči i približava se članu publike.
Prostorija je poprimila preteći ton, kao da je na milosti i nemilosti pet modernih Baskervilskih pasa. Zatim su se pojavili modeli koji su delili pozornicu sa Spots-ima, koji su poprimili mačju gracioznost i nikoga nisu ostavili ravnodušnim.
Devojka i robot prišli su jedno drugome, učinilo se da su se sprijateljili, a onda joj je Spot pomogao da skine kaput. Drugi robot podigao je i nosio torbicu umesto nje.
Revija je bila „moderna bajka”, preobličavanje basne Vuk i jagnje Žana de la Fontena iz 17. veka u priču o odnosima moći između ljudi i robota, rekli su dizajneri kompanije Coperni nakon predstave.
Sebastijen Mejer i Arno Vaja, dvojac koji stoji iza kompanije, otputovao je u Boston kako bi upoznao kreatore najnaprednijih robota na svetu.
Vaja je izjavio da je Boston Dynamics „prva robotska kompanija koja je potpisala povelju da robotima nikada neće dati oružje, prva koja je poslala robote u Ukrajinu da čiste opasna granatirana mesta”.
Dodao je: „Naša poruka je pozitivna, da ljudi i tehnologija mogu da žive zajedno u harmoniji.” Rekao je, međutim, da mu je prvo iskustvo sa robotom Spot bilo neprijatno. „Ali sada, mislim da su jednostavno lepi.”
Coperni je brend opsednut tehnologijom, koji je prošle sezone srušio internet tako što je na reviji haljinu iz aerosolne bočice poprskao po telu modela Bele Hadid.
Konvencija modne piste nalaže da čim modeli napuste pistu i dizajner se pokloni, publika grabi prema izlazu. Ali, s pet robota koji su i dalje netremice posmatrali okupljene, prostorija je ostala u tišini i dugo nakon što su Mejer i Vaja nestali iza pozornice. Nije bilo odmah jasno da li je to zbog živaca ili nedostatka vodiča o bontonu za interakciju s robotima.
Na kraju su se robotima pridružili i voditelji koji su iz bekstejdža dirigovali koreografijom, a publika je odahnula. Ubrzo nakon toga, u stilu pravog supermodela, robote su opsedali fanovi tražeći selfije.
Izvor: theguardian.com