Najpopularniji modni brend 2022. godine poznat je po kontroverzama i lošim radnim uslovima
Najpopularniji modni brend do sada je bila Zara, ali tu titulu ove godine preuzeo je kineski brend Shein, ali ono što je problematično oko toga je što je u pitanju veoma kontroverzni brend poznat po lošim radnim uslovima.
Na osnovu istraživanja sajta money.co.uk, Shein je najpopularniji, odnosno najpretraživaniji modni brend na Guglu u 113 zemalja. Iako su oni novi na ovoj listi, daleko su ispred mnogo poznatijih brendova kao što su Nike ili adidas, iako je Zara ipak na prvom mestu u 26 zemalja.
Ovaj brend dospeo je u žižu javnosti usled navoda da krše prava radnika, da eksploatišu zaposlene koji ponekad rade i do 18 sati dnevno i da su oni plaćeni sramotno nisko. O tome je čak snimljen i dokumentarac iza koga stoji britanski Channel 4.
Po statistici, Shein dnevno proizvede 700 do 1000 novih komada odeće, a usled toga godišnje za sobom ostavi 6,3 miliona tona ugljen-dioksida. Iz brenda su objavili da su u međuvremenu smanjili brzinu proizvodnje, a najavili su i istraživanje o poboljšanju radnih uslova, u koje će uložiti 15 miliona dolara.
To je još ranije izazvalo talase na međunarodnoj sceni, pa su tako Rolingstonsi nakon prvih navoda tražili da se otkaže linija proizvoda sa likovima članova benda. Sada ostaje da se vidi da li će zaista poraditi na radnim uslovima, ili je sve samo skretanje pažnje u trenutku kada su najguglaniji modni brend.
Izvor: Dazed
Naslovna fotografija: Yuichi YAMAZAKI / AFP / Profimedia