Pre 23 godine Dženifer Lopez je došla na dodele Gremija u ovoj haljini i promenila istoriju Gugla
Večeras se održava 65. izdanje dodele Gremi nagrada, a pre više od dve decenije Dženifer Lopez zauvek je promenila internet kada je ponela haljinu koja je inspirsala inženjere da osmisle Google Image Search.
Bilo je to 2000, a Lopez je prošetala u smaragdnozelenoj Versace kreaciji sa dezenom palminog lišća. Nije potrebno napomenjati da je ova haljina jedna od najpoznatijih u istoriji mode.
Krasi je izrez do pupka, i šlic po sredini. Svaki korak napred slao je dramatičan slap šifona iza nje, a promatrači su nagađali način izrade.
„Haljina je bila dovoljno provokativna, pretpostavljam, da zaintrigira ljude, rekla je Lopez za Vogue godinama kasnije, povodom godišnjice. „Kada se otvorila, svi su pomislili ‘Šta će se zatim dogoditi?’ Ništa. Sve je zalepljeno.”
To je postao najtraženiji pojam na Google pretrazi u to vreme, prema bivšem izvršnom direktoru ove kompanije i izvršnom predsedniku Eriku Šmitu. „Ljudi su želeli više od teksta”, napisao je za Project Syndicate, publikaciju s kritičkim osvrtom, 2015. godine. „Ali, nismo imali siguran način da korisnicima pružimo ono što žele: JLo u toj haljini. Google Image Search je rođen.”
U danima pre , svaka stranica s rezultatima sastojala bi se isključivo od linkova i tekstova. Skandalozna Versace haljina — trenutak pop kulture koji je morao da se vidi da bi se razumeo — razotkrila je nedostatak u ponudi pretrage. Alat je lansiran u julu 2001.
Sada već kultna haljina bila je jedna od tri koje je Lopez ponudila njena tadašnja stilistkinja Andrea Liberman uoči dodele nagrada. I iako je zelena haljina postala sinonim za Lopez, ona nije bila prva poznata dama koja ju je ponela. Prvo je to učinila sama dizajnerka Donatela Versaće na Met Gali 1999, a kasnije i Džeri Halivel na dodeli NRJ Music Awards 2000, samo mesec dana pre Dženifer Lopez. Ali, nijedno pojavljivanje u zelenoj kreaciji nije izazvalo takvu pomamu kao u slučaju glumice i pevačice.
Kako bi propisno obeležio jubilej, Versace je 2019. na modnu pistu lansirao prekrojenu verziju legendarne haljine, koja je zatvorila reviju za proleće⁄leto 2020. na milanskoj nedelji mode. Oni su očekivano još jednom upitali Lopez da bude njihov model. Kada su posetioci ovog događaja videli novu verziju haljine, sada bez rukava s još više izreza koji otkrivaju kožu na bokovima, uz dodatak šljkoca, ustali su kako bi aplaudirali. „Bilo je neverovatno”, rekla je Lopez nakon revije, „snaga trenutka u vremenu, moć mode.”
Izvor: CNN Style