• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle

Podkast – digitalni format XXI veka

Jelena Jovanović
12.05.2019. 4 Mins Read Trend

Internet prostor je danas postao utočište za mnoge kreativce. Podkast emisije se emituju i arhiviraju na internetu, i dozvoljavaju autorima slobodu i originalnost. Slušaoci, pak, imaju mogućnost da svoje omiljene emisije slušaju onda kad to njima odgovara. Ovi veb programi imaju notu subverzivnog i drugačijeg, opuštenog i neformalnog. I nude svežinu, retku i autentičnu. 

Prolećni Media Jam

Nedavno je realizovana inicijativa „Media Jam – ka održivim podcast rešenjima“. O podkastu se govorilo iz različitih uglova, predočena su iskustva ovdašnjih autora, a oni koji su zainteresovani za kreiranje sopstvenog podkasta došli su do potrebnih znanja, i dobili mogućnost da realizuju kreativne ideje, i rade na njima.  

Povezani članci

Sara Jo je sinoć nosila najdramatičniji zimski trend: Prejeftin je, a za sekund pretvara u divu

Uticaj striming servisa: Koje su to serije koje su pokrenule modne trendove?

Sve šire veb sazvežđe

„Podkasti su digitalni format XXI veka, koji omogućava biznis zajednici novi kanal komunikacije, i razvoj ličnog brenda ljudi iza velikih ideja, ali i pruža priliku da se čuju novi autori i nove priče u čisto novinarskom smislu reči“, objašnjava Andreja Koršić iz Impact Huba.

Andreja navodi i da je cilj Media Jam inicijative razvoj samoodržive zajednice podkastera Srbije. Teme susreta ispratile su razvoj jednog podkasta – od pitanja misije i vizije (zašto se podkast kreira i emituje) do pitanja profila publike kojoj se autor podkasta obraća. Učesnici su mogli da čuju i šta je recept za dobru priču i vernu publiku, kako se može zarađivati od podkasta, i kako se gradi (i čuva) zajednica slušalaca. Održane su i zanimljive i korisne radionice osmišljene tako da predstave učesnicima čitav ciklus formiranja podkasta. Na njima se govorilo o tome kako osmisliti podkast, kako voditi intervju, te kako svoj autorski program smešten na internet uspešno producirati, distribuirati i promovisati.

Cilj Media Jam inicijative je razvoj samoodržive zajednice podkastera Srbije
Cilj Media Jam inicijative je razvoj samoodržive zajednice podkastera Srbije

„Imali smo to zadovoljstvo da sarađujemo s najvećim imenima radija, biznisa i podkastinga u Srbiji. Od Srđe Anđelića, preko Ane Martinoli, Dušanke Ilić (MunPlanet) do Daška i Mlađe, Ivana Minića, Svetlane Đolović.. To su ljudi koji su nesebično podelili s nama svoje znanje i iskustvo i, nadamo se, pomogli budućim autorima da ne ponove njihove greške u kreiranju svojih podkastova. Spoj različitih zajednica oko podkasting teme sigurno je najveća vrednost ove inicijative. Učesnici susreta na ovogodišnjem Media Jamu bili su veoma raznoliki“, ističe Andreja Koršić. 

Iz ugla autora

Među govornicima je bio i Miša Stojiljković, novinar i podkaster, autor emisije Tata ti si lud , koji je odgovarao na mnoga pitanja, i pokušao da objasni kako je emisija koja je atipična priča o roditeljstvu (o izazovima vaspitavanja dece u emisiji govore očevi – poznate ličnosti s naše javne scene) uspela da privuče i zadrži pažnju publike menjajući mesto emitovanja. Bio je tu i harizmatični Viktor Marković, jedan od pokretača Njuz neta, koji je govorio o svom podkastu, emisiji Uskoro na TV.

Bilo je reči o slušaocima tih podkasta, odnosno, o tome kako oformiti, učvrstiti i uvećati zajednicu slušalaca.

Svetlana Đolović, glavna urednica Radio Aparata, veb radija koji je nastao fuzijom saradnika, ideja i senzibiliteta nekadašnjih radio stanica B92 i Studio B govorila je o programu Radio Aparata i navela da je ova stanica uvođenjem podkasta (razne emisije različitih autora redovno se emituju na ovom radiju) dobio nove slušaoce. Slušaoci tih podkasta postali su deo zajednice koja redovno sluša ovu veb radio stanicu.

Uspeh podkasta generalno, i u svom slučaju, pokušao je da objasni i Ivan Minić koji je verne slušaoce stekao tokom petnaestogodišnjeg rada – poznat je po nekadašnjem podkastu Burek, i sadašnjem – Pojačalo.

„Smatram da je ljudima potrebna pomoć da bi se družili, pričali o nekoj temi. Da je potrebno da neko stvori mesto na kome će se o nečemu pričati. Postoji potreba da se stvori nekakvo posredništvo u komunikaciji. Kroz ono što radi Pojačalo došlo se do odgovora kako napraviti zajednicu. Potreban je period od deset godina da pasionirano pričate o nekoj temi. Ako uložite dovoljno truda, i ne promašujte previše u tim razgovorima, kroz neko vreme ćete dobiti zadovoljavajući rezultat. Moj savet je da nemate prevelika očekivanja – ako ih imate, šta god da uradite, bićete nezadovoljni.“ Ivan je naveo i da je krenuo u realizaciju svog podkasta kad je zatvorio finansijsku konstrukciju, i kad su se stekli tehnički uslovi. 

Podkast emisije dozvoljavaju autorima slobodu i originalnost
Podkast emisije dozvoljavaju autorima slobodu i originalnost

Od strasti do održivog biznisa

Andrea Koršić navodi da je ovogodišnji Media Jam doneo i nove zaključke.

„Kao i u mnogim drugim industrijama, imamo mnogo talentovanih ljudi koji se bave značajnim temama. Podkasting, iako nije sasvim nov na ovim prostorima, ipak je na svojim samim počecima kao industrija, pa čak i kao vrsta medija. Postoji potreba za slobodnim izražavanjem i novim sadržajem. Učesnici i posetioci susreta i radionica govore kako im nedostaje andergraund scena, nova energija. Pitamo se onda: Ako smo istorijski bili svedoci novog i crnog talasa, koji talas bi bio refleksija ovog trenutka? I zašto nam se čini da ga i nema? Ljudi su spremni da se upuste u nove poduhvate, ali im je potrebna podrška i tim kako bi napravili prvi korak. Zbog toga smo i organizovali ovaj događaj – da ohrabrimo ljude i da im pomognemo da od svoje strasti razviju, ukoliko im je to cilj, održivo biznis-rešenje.“

Događaj je, navode još u Impact Hub-u, umnogome doprineo razvoju ovdašnje podkast zajednice. Očekuju se i novi autori i nove emisije, nove teme, ali i nova partnerstva i poznanstva. Impact Hub je osnovao i dva podkast-studija koja će i članovi Impact Huba i drugi zainteresovani moći da koriste za svoje podkaste.

Povezani članci

Ovakve pločice će biti u trendu 2023. godine

Ovo su najlepše trendi frizure koje će obeležiti 2023.

Share Article

Follow Me Written By

Jelena Jovanović

Profesor književnosti i novinar. U novinarstvu dugo, u City magazinu od 2010. Najčešće i najomiljenije teme- kultura, trendovi i moda.

Ostali članci

Previous

4 šik topa koja ćemo rado nositi ovog leta

Next

Škrabac predstavlja: Stajling za prave muškarce

Next
13.05.2019.

Škrabac predstavlja: Stajling za prave muškarce

Previews
11.05.2019.

4 šik topa koja ćemo rado nositi ovog leta

Najnovije

Sergej Trifunović
Sergej Trifunović oduzeo telefon muškarcu iz publike na izvođenju predstave u Hrvatskoj
CityMagazine
„Trepni ako si otet“: jedan od favorita za odlazak na Evroviziju iznenadio svoje fanove lošim nastupom
CityMagazine
Branka Veselinović će biti sahranjena u Aleji zaslužnih građana
CityMagazine
Alesso, Dimitri Vegas & Like Mike i Sofi Tukker predvode pojačanje Glavne bine EXIT Festivala!
CityMagazine
Vensan Kasel i Eva Grin su zvezde nove serije o teroristima
Filip Milosavljević

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Stand-up
  • Predstave
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Humanitarni događaj
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖