Čuveni omoti muzičkih albuma koje je radio Endi Vorhol
Endi Vorhol je bio svestrani umetnik, čiji je jedini cilj bio stvaranje i samo stvaranje, bez obzira na to o kojoj formi se radilo. Njegov pop-art dospeo je na platno, u film, u skulpture, u fotografiju, a neraskidivo je povezan i sa muzikom. Krajem 1950-ih, kompanije Columbia i RCA Records unajmile su ga za dizajn omota muzičkih albuma, što je on radio veoma posvećeno. Vorhol je uradio mnoge naslovnice, a u nastavku se nalaze neke od najčuvenijih.
Gioachino Rossini – William Tell Overture; Semiramide Overture (1953)
Vrlo upečatljiv dizajn koji umnogome najavljuje ono što će tek doći u karijeri ovog umetnika, naročito tokom 1960-ih godina. Kako je muzičko delo povezano sa Vilijemom Telom, Vorhol koristi čuvenu jabuku kao veoma efektno rešenje.
The Velvet Underground – The Velvet Underground & Nico (1967)
Svakako najčuveniji i najprepoznatljiviji omot od svih, rađen za bend sa kojim je Vorhol bio veoma blizak, a jedno vreme im je bio i menadžer. Osim mnogih aluzija, banana na naslovnici mogla je i da se oljušti kako bi se prikazala još lascivnija ružičasta unutrašnjost.
The Rolling Stones – Sticky Fingers (1971)
Još jedna lascivna i sugestivna naslovnica koja je izazvala mnoge reakcije kada je izašao ovaj čuveni album. To je prvi Vorholov omot nakon 4 godine pauze, koji ga je privukao nazad u svet ovakve vrste dizajna. Priča se da je Mik Džeger bio oduševljen i idejom i realizacijom.
Paul Anka – The Painter (1976)
Iako je u pitanju muzičar nešto drugačijeg senzibiliteta od gorepomenutih kolega, ipak je Vorholov dizajn uspeo i za Pola Enku. Ovaj omot takođe je nastao posle četvorogodišnje pauze, što pokazuje da je sve rađeno u skladu sa inspiracijom, a ne toliko sa vremenskim rokovima.
Liza Minnelli – At Carnegie Hall (1981)
Lajza Mineli je bila dugogodišnja veoma bliska Vorholova prijateljica i ne iznenađuje da je baš on radio ovaj omot. Priča se da Lajza ima 22 umetnička dela koja prikazuju nju, da ih obožava i da ih je sve radio Vorhol. Procenjuje se da ta kolekcija vredi 40 miliona dolara.
John Lennon – Menlove Ave (1986)
Drugo posthumno izdanje čuvenog Lenona krasi naslovnica Endija Vorhola koja je vrlo delotvorna. Dvojica umetnika bili su prijatelji i priča se da su jedan u drugom nalazili utehu i inspiraciju, a čini se da ovoj omot odaje pravu počast Lenonu.
Aretha Franklin – Aretha (1986)
U trenutku izlaska albuma legendarna pevačica već je imala trideset izdanja iza sebe i namera je bila da naredni omot ima posebnu priču i izdvaja se od ostalih. Za to je zaslužan Vorhol, koji je učinio da ona zasija u punom sjaju.
Izvor: Far Out Magazine
Naslovna fotografija: Susan Greenwood / Liaison Agency