Filmska kritika: „Alita: Borbeni anđeo“
Piše: Đorđe Bajić
Alita: Borbeni anđeo je SF akcijaš zasnovan na mangi Jukite Kišire iz prve polovine 1990-ih. Džejms Kameron je još 2003. najavio da planira da snimi igrani film zasnovan na Kiširovoj priči, ali je početak snimanja odlagan gotovo 15 godina. Režije se na kraju latio Robert Rodrigez, dok je Kameron producirao i bio jedan od scenarista. Alita je sredinom februara krenula u pohod na svetske bioskopske blagajne. Borba za gledaoce još traje, mada je jasno da neće ponoviti uspeh Kameronovog Avatara. Zapravo, imajući u vidu budžet od 170 miliona dolara i novac potrošen u reklamnu kampanju, još uvek nije sigurno da li će film doneti producentima dovoljno novca da bi zavredio nastavak. E, to je sad već problem… Zašto? Zato što je film tako napisan i koncipiran da se drugi (a možda i treći) deo nameće kao neophodnost, pošto je očigledno planirano da Alita bude serijal.
I zaista će biti šteta ako se ti planovi izjalove, pošto je Rodrigezov film vrlo dobra bioskopska zabava, SF spektakl na koji smo dugo čekali. Glavna junakinja je u potpunosti oživljena uz pomoć kompjuterske animacije (mimiku i pokrete joj daje sjajna Rosa Salasar), što se lepo uklapa u njenu fiktivnu biografiju – Alita je, naime, anđeoski kiborg nepoznatog porekla pronađen na đubrištu, a njen skoro pa ljudski mozak ima amneziju. Alitu, kao i svaku tinejdžerku, muče brojna pitanja. Kako se zovem? Ko sam ja? Odakle dolazim? Čime želim da se bavim kad porastem? Da li je moguća ljubav između kiborga i ljudskog bića? I dok Alita traži svoj put u post-apokaliptičnom svetu koji je okružuje, situacija se zakomplikuje, zli kiborzi stupaju na scenu, te će naša krupnooka junakinja morati da pokaže i svoju borbenu stranu.
Alita: Borbeni anđeo nudi spektakularno gledalačko iskustvo (slobodno pogledajte 3D verziju, vredi), što i ne čudi imajući u vidu ekipu koja je radila na filmu. Živa je šteta što je filmova poput ovog sve manje na repertoaru, filmova koji ne igraju na sigurno i koji nisu namenjeni za sve od 7 do 107. Dizni je sve pojeo, uključujući i Fox u čijoj je produkciji nastala Alita. U tom kontekstu, postojanje Alite je još dragocenije za sve poklonike kvalitetnog komercijalnog filma. Rodrigez i Kameron tačno znaju da odmere pravu meru akcije, nasilja, drame i spektakla. Dva sata brzo prolete i u trenutku kada krene odjavna špica gledalac poželi da sazna šta je bilo dalje…
I tu dolazimo do glavnog problema. Alita nije u potpunosti narativno zaokružena, film koji se daje u bioskopima je, očigledno, samo prvo poglavlje. Glumci poput Edvarda Nortona i Džaja Kortnija pojavljuju se samo na par sekundi, sa očiglednom namerom da njihovi likovi dobiju više prostora u nastavcima. Mada, čak i ako Alitina prva holivudska avantura bude ujedno i poslednja, u pitanju je film koji svakako morate iskusiti na velikom platnu. Zaista vredi. Što zbog specijalnih efektata i sveopšteg sajberpank spektakla, što zbog priče i sjajne glumačke podele koju predvode Rosa Salasar, Kristof Valc, Dženifer Koneli, Ed Skrejn, Maheršala Ali i Kijan Džonson.