• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Idem – da se sebi vratim: Kritika filma „The Adam Project“

Idem – da se sebi vratim: Kritika filma „The Adam Project“

Zoran Janković
21.03.2022. 3 min Film/TV

Podsetimo se osnovnog zamajca priče odličnog romana Noćni voz za Lisabon Paskala Mersijea; u njemu sredovečni švajcarski profesor klasičnih jezika, Rajmund Gregorijus, u jednom trenutku oseti snažan poriv i to u trenu i učini – da, naprosto, ne samo išeta iz učinonice tokom časa, nego i iz vlastitog života, naravno, u potrazi za spokojem i višim smislom.

Čini se da je nešto tako učinio i reditelj Šon Levi, koji je nakon niza beslovesnih i brzo kvarljivih repertoarskih filmova (Big Fat Liar, Just Married, Cheaper by the Dozen, Pink Panther, Noć u muzeju 1 &2), a onda, kada je zbilja retko ko od njega i približno tako nešto očekivao, uradio odličan film Real Steel, ostajući, pritom, u granicama komercijalnog filma, da bi se nastavilo jednako izvrsnim filmom Glavni heroj sa Rajanom Rejnoldsom u naslovnoj roli, ali i producentskim radom na seriji Stranger Things…

Upravo izrečeno je u holivudskim razmerama redak primer naknadno, a opsežno osvojene slobode, a čak i izvojevana sloboda sa sobom nosi i poveću i ozbiljnu odgovornost. Tu stižemo do, kanda, ključnog razloga mogućeg razočaranja na konto onoga što je Levi, ponovo udružen sa Rajanom Rejnoldsom (a, kako je najavljeno, radiće zajedno i Dedpul 3), ponudio u slučaj nedavno na Netfliksu predstavljenog filma Projekat: Adam (The Adam Project).

Kako to obično biva, nominalno reč je o privlačnoj premisi i polaznoj postavci – u pitanju je porodični film avanturističkog i SF podžanra, ukorenjen u motivu putovanja kroz vreme, sa jasnim pečatom potrebe da se, povrh svega ostalog, tu uradi i jasno uočljiv i referentan omaž sličnim prethodnicima ponajpre iz baštine tamošnjih filmova iz osamdesetih godina veka za nama.

Idem – da se sebi vratim: Kritika filma „The Adam Project“

To je ispraćeno i na samom planu narativa – reč je o naporima ranjenog pilota-putnika kroz vreme da se vrati u prošlost, sve do dvanaestogodišnjeg sebe, a sa namerom da predupredi da se desi više toga značajnog i pogubnog – da otac-naučnik izume konkretnu mogućnost putovanja kroz vreme, što je posledično dovelo do – očeve smrti, patnje malenog sina, gubitka kasnije mu supruge, pretnje po čovečanstvo iz budućnosti…

I tu je dalje manje-više sve kako treba; međutim, The Adam Project, mimo sugerisanog ima slabo šta iole sveže, smisleno i filmski učinkovito da ponudi. U pitanju je film površan i slab u gotovo svim po gledaoca važnim aspektima, naravno, uz izuzetak nesporne produkcione uprizorenosti, mada i tu ima balasta – jednostavno lako u oči upada činjenica da je i The Adam Project jedan od korona-filmova, filmova nastalih pod nametima, odnosno, pritisnutih ograničenjima snimanja u uslovima pandemije (primetno je odsustvo statista, a i većina scena je izvedena uz minimalan broj aktera priče).

Idem – da se sebi vratim: Kritika filma „The Adam Project“

Osim upravo istaknutog, a što biva znatno krupniji problem, autori ovog filma nisu uspeli da ispovrnu i proizvedu ni minimum dramske napetosti, koja je ovakvoj priči naprosto prekopotrebna. Brza posledica je evidentna – film ne može da mrdne pod težinom falš-drame i silno zašećerenih, a plošnih i onda i lako kvarljivih privida krupnih i iskrenih emocija, što u žižu dovodi otvorenu kalkulantsku bit ovog filma, što se nikako iole opravdano nije moglo staviti na dušu autora uzora – filmova s kraja prošlog veka. U odnosu na njih, The Adam Prtoject vidno zaostaje već negde, recimo, od svog dvadesetog minuta, i to bez ikakve šanse da zaostatak kasnije nadoknadi i stane uz rame onih kojima se Levi i ostali tako očigledno dive.

Ovako, na kraju imamo tek žanrovsku konsekventnost, poslovični Rejnoldsov šarm, malenog Vokera Skobela kao moguće glumačko otkriće za duže pamćenje, te priliku da „pod krovom“ istog filma gledamo i Dženifer Garner, Marka Rafala i Ketrin Kinir. I teško išta više od toga. I da – snažan refleksni poriv da što pre repriziramo Ejbramsov Super 8, ka kome je ovaj slabašni Projekat: Adam očigledno ciljao. Od Rejnoldsa, pa i scenariste Džonatana Tropera, a ponajviše od „samooslobođenog“ Levija očekivalo se znatno više, jer mogu, a i moraju oni to vidno bolje. I sebi i nama na dobrobit.

Fotografije: Netflix

Oznake:

Dženifer GarnerMark Rafalonaučna fantastikaRajan Rejnolds

Podeli

Zaprati Autor

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

Otvaranje izložbe Marije Đurić „STOMAK/preobraženje ili transfiguracija”
Prethodni

Otvaranje izložbe Marije Đurić „STOMAK/preobraženje ili transfiguracija”

Koncert marimbiste Andrea Saraćina i flautiste Paskvalea Rinaldija
Sledeći

Koncert marimbiste Andrea Saraćina i flautiste Paskvalea Rinaldija

Sledeći
Koncert marimbiste Andrea Saraćina i flautiste Paskvalea Rinaldija
21.03.2022.

Koncert marimbiste Andrea Saraćina i flautiste Paskvalea Rinaldija

Prethodni
21.03.2022.

Otvaranje izložbe Marije Đurić „STOMAK/preobraženje ili transfiguracija”

Otvaranje izložbe Marije Đurić „STOMAK/preobraženje ili transfiguracija”

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Supermen
    Gledao sam novog Supermena, i postoji jedan detalj koji se Srbima možda neće dopasti
    Miloš Dašić
    Mladi napravili listu za MMF: Zapamtite ova imena, njihovo vreme tek dolazi
    Mladi napravili listu za MMF: Zapamtite ova imena, njihovo vreme tek dolazi
    CityMagazine
    Tymock
    DA SE P(L)OČASTIMO: Poezija je rokenrol, a Tymock ima jedno od najoriginalnijih izdanja godine
    Miloš Dašić
    festival
    Da li se ovo prvi put dešava kod nas: Festival u Srbiji je otkazao izvođača, a fanovi su se zbog toga zapravo obradovali
    CityMagazine
    Exit
    Himna studentskih protesta čuće se večeras na otvaranju Exita: Najpopularnija pesma u Srbiji otvara festival
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖