Kritika druge sezone serije „The Boys“: Superjadi superheroja i subverzivaca, druga tura
Ne mora svaki zaključak da bude glavoloman, ne mora ama baš sve da bude stresno i napeto, sreća je da i dalje ima srećnih i pravičnih ishoda u koje teško da je iko na planeti Zemlji sumnjao. Tu negde se krije koren suda o viđenom i premerenom u slučaju druge sezone serije The Boys, barem ako se usudimo da iznosimo tako opsežne utiske na uzorku tek prve polovine ove druge, a jednako izvrsne sezone. Imajući to u vidu, može se dodati i sledeće – dobro je, The Boys i u ovom drugom naletu zadržava sve svoje brojne i krupne kvalitete, uz par sitnijih novina i novotarija, ostajući tako sigurno na tronu najboljeg aktuelnog superherojskog dela u domenu igranih serija i filmova na istom tasu.
S tim u vezi, mogla bi se izvesti i hipercepidlačna zamerka, a koja se tiče brzog i snažnog utiska da ova, druga sezona ne donosi ništa primetno i korenski drugačije i sveže u odnosu na maestralnu početnu sezonu. Ali to bi onda, prateći i zdravu logiku i uvid u trenutno stanje stvari na tom superherojskom serijsko-filmskom frontu, moralo da bude povod jedino za gromoglasnu pohvalu, jer treba, a to je uvek nepogrešivi dokaz mudrosti, znati stati, odnosno, treba se obuzdati i zauzdati da se ono već zaokruženo i valjano, možda i savršeno, ne naruži nesuvislim i nepotrebnim kinđurenjima i doterivanjima. Tako da je i ovoga puta sve kako i treba da bude – i ova sezona The Boys je domišljata, šarena, maštovita, dinamična, urnebesna, vrhunski producirana i sveukupno upakovana poslastica, za koju bi se sada sasvim pouzdano moglo utvrditi da je zdrav primer inteligentne zabave, uz to bremenite dodatnim i implicitnim značenjima na one docnije decimale.
Priča se direktno nadovezuje na viđeno i na sam završetak prve sezone, što predstavlja dodatnu kopču sa tipično filmskim tretmanom naracije, a The Boys u ama baš svakom aspektu može da parira produkciono ipak probitačnijem i ambicioznijem filmskom mediju. Grupa odmetnika (otpisanih novog doba!) i dalje osvetnički kidiše na pod megakorporacijski am upregnute superheroje prizornijeg i trgovinski prihvatljivijeg podtipa, a saznaće se i potvrditi se da su narečeni superheroji ipak plodovi dogovora i saradnje roditelja i korporacija, a ne iskliznuća i omaške prirode. U korporativni tim su pridodati novi igrači, neustrašivi, a u biti ipak takođe sluđeni, a među njima prednjači prgava i izrazito prpošna Stormfront, a što je, nakon sjajne role u TV komediji You’re the Worst, još jedna izvanredna glumačka kreacija Aje Keš. Na planu zapleta, autori dodatno razrađuju tu dimenziju značenja priče koja nam ukazuje da nema prave i suštinske slobode ni kada ste zaogrnuti superherojskim plaštom, tj. kada ste već obožavana nova ikona ili ste na dobrom putu da postanete mezimče masa kojima naprosto nikada nije dosta heroja i mitova (a milenijumima dokazivano, i na mikro i na makro planovima, čovečanstvo, kao i pojedinci koji ga u ovom ili onom vremenskom periodu čine, ne mogu, pa ne mogu bez mitova).
A gde su mitovi, tu neizostavno stupa i mitomanija, i autori ove serije i po tom pitanju potcrtavaju jednu od osnovnih idejnih i ideoloških postavki od prve epizode čitavog serijala – novomilenijumska zanetost marvelovskim i DC superherojima u dobroj meri je zabluda, ako ne i nekakva kolektivna dijagnoza, jer tipski superheroji nekako uvek brane svet i moćnike od nasrtaja drugačijeg, onoga što bi da preispita, a potom i ugrozi i svrgne postojeći poredak. To, dakle, znači, a dokaza je puno u ovih par decenija ove istrajne dominacije, pa i tlapnje, da su ti i takvi superheroji državotvorni kmetovi, a ne nikakvi garanti spokoja i boljitka u najavi. Serija The Boys, premda i sama čedo korporativnog ustrojstva, i u 2020. godini, donosi dašak slobode i slobodarske neposlušnosti, a u oblandi proizvoda koji nominalno ispunjava sve datosti i žanra i potonjeg distributivnog plasmana, ali gde svako iole usredsređeniji lako može da opazi hrabro srce subverzije koja stupa u neprijateljske redove ne bi li ih iznutra barem prodrmala i podsetila na neke druge, manje očigledne a potentnije mogućnosti.
Nasuprot tome, skrajnuti buntovnici jesu jurišnici sa čijim gnevom i žestinom je razložnije i humanije poistovetiti se, jer oni stoje na braniku ugroženog individualizma, te čovečnosti koja, između ostalog, traži i pravo na grešku i pogrešnu procenu. Sve pomenuto i ovoga puta stiže u briljantnom pakovanju, uz vidno ojačan budžet i VFX sugestivnost, dok je u srcu ove vrsne serije i dalje posrpdan ton i humor čija jetkost i blaži i osnažuje. A tu je (u trećoj epizodi) i sukob sa raspomamljenim ajkulama!
Fotografija: Amazon
Ako neko želi da pogleda dobar fima na ovu temu, a i da bi imao sa čime da poredi, preporuka je Warrior iz 2011. sa Tomom Hardijem i Džoelom Edgertonom u glavnim ulogama.
A šta su to “šabanski klubovi”?
Al ga NAGRDI…čoče..
Pa ti sigurno imas: 3 Medjeda, par palmi i vise oskara… I nobelovu nagaradu za ‘kritiku’…
A da ti si zensko.. ( jesi li bila ikad Na box ,kik box, MMA?
Čisti zbog politicke korektnosti..
Akciono – šabanski srpski žanr! Svaka čast za klasifikaciju! Samo bih zamolila da uvek u tekstovima navedete da su ovi i ovakvi ‘filmovi’ podržani od strane Filmskog centra Srbije koji je glavni krivac za očajno stanje i još očajnije filmove u srpskoj kinematografiji. I tako decenijama unazad…
Nisam gledao film pa ne mogu da ga komentarisem, ali mogu da komentarišem članak iz kog se jasno vidi da imate jako loše mišljenje o porodici Balašević i ne trudite se da to sakrijete, naprotiv.
Film je odvratan….nula.nula..nula..mozda je zanimljiv za decu do petog razreda…
Realno dobar komentar sa obiljem opisanih nedostataka…ako je reditelj iz Bugarske, Maja Berpvic glumi Rumunku a Balasevicka muslimanku nije ni cudo sto film lici na Kazahtanski dugometrazni film sniman mobilnim telefonom.