• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Krv na sunce!: Kritika TV mini-serije „Drakula“

Krv na sunce!: Kritika TV mini-serije „Drakula“

Zoran Janković
08.01.2020. 3 min Film/TV

U jednoj jedinoj rečenici – oni koji su željno i nestrpljivo iščekivali novog televizijskog Drakulu, u tri jednoiposatne epizode i u autorskom viđenju sada već čuvenog i pouzdanog kreativnog dvojca Mark Getis-Stiven Mofat, mogu da odahnu i da u krajnjem zbiru priznaju da je vredelo čekati i da je sveukupan sud nedvosmisleno pozitivan. Što, naravno, ne znači da je ovogodišnji remiks Drakule delo bez manjkavosti i barem malo upitnih autorskih rešenja i odluka.

Nakon što su pre nekoliko godina izvanredno nadahnuto i znalački preuredili, osvežili i u stvari odvažno dekonstruisali Dojlovog Šerloka, prenevši ga ne samo u pukopojavnom i vizuelnom smislu u 21. vek, Getis i Mofat su sada pokazali da je to i dalje moguće izvesti i u slučaju Stokerovog Drakule, koji je možda i potrošeniji lik i izraubovanije opšte mesto u popularnoj kulturi skorije prošlosti i današnjice nego što je to voljeni ekscentrični detektiv. Očekivao se odrešitiji pristup kanonu i Stokerovoj priči o nemrtvom transilvanijskom grofu neutaživo žednom krvi nevinih i što nevinijih, i to se uglavnom i dobilo u ovoj novoj ekranizaciji. Osnovne postavke, kao i dobro znani likovi su sasvim zdravorazumski zadržani, ali je priča kao celina prošla kroz evidentan i evidentno ambiciozan remont. I, naravno, dobro je što tako.

Novi Drakula je koncipiran kao trodelna serija, i u narativnom i dramaturškom smislu je odmereno i pažljivo razglobljen u tri celine, s tim da prve dve pokrivaju dobro znane događaje (središnja, na brodu, ostavlja najcelovitiji i najjači utisak), dok se završna trećina bavi zgodama Drakule u savremenoj Britaniji. Srećom, autori su se uzdržali od maltretiranja gledateljstva bavljenjem pitanjima i posledicama do-zla-Boga-dosadnog Bregzita. I, sasvim prirodno, ta treća epizoda i jeste najbliža onome što su Getis i Mofat uradili sa Šerlokom, odnosno, u nekom širem smislu gledano, ta završna trećina u priličnoj meri koincidira i sa onim što se možda i na globalnom planu doživljava kao poželjan i provereno efektan britanski televizijski izraz današnjice (tu epizodu je režirao prekaljeno-pouzdani Pol Mekgigan, te je tu zaista teško naći neku ozbiljniju falinku). Dobra vest je da u ovom viđenju Drakula nije dobio poznate i pomalo agresivne ukrase i vizuelne „poštapalice“ znane iz pominjanog Šerloka, čime su autori pokazali dovoljno samosvesti kada su u pitanju uvek nezgodan a tako zgodan manirizam, koji, ako ćemo iskreno, svako malo isplivava na površinu u radovima upravo najuposlenijih televizijskih autora danas.

Krv na sunce!: Kritika TV mini-serije „Drakula“

A kada je upravo o povodima za opravdanije i utemeljenije zamerke reč, to se ponajpre može odnositi na izvestan prazan hod unutar nerezonski dugih dijaloških razmena i nadgornjavanja, koji su tu jedino da se dobije na sveukupnoj minutaži, a što dovodi do narušavanja prirodnog ritma priče. S druge strane, osavremenjavanje Drakule, kao dugo već vremešne i klonule ikonične pop-kulturne zvezde u više medija i grana umetnosti u ovih par stotina godina, najbolje se primilo na planu vešto primenjenog ovovekovnog humora na tkivo te drevne priče i polazne građe, što čini da novi Drakula dobija na dodatnom šarmu i lako komunicira sa sadašnjom publikom. Sve to, gle čuda, ne bi bilo izvedeno na tako učinkovitom nivou da nije odlične glume udarnog dela glumačkog ansambla; međutim, premda je sasvim jasno da je Klaes Bang (prošle godine zasluženo u zvezde kovan na račun role u filmu Trg/The Square) pokazao da je odličan i inteligentan odabir za tumača naslovne uloge, ova serija je ipak na prvom mestu dokaz ogromnog glumačkog dara i potencijala zaista široke lepeze Doli Vels u ulozi borbene i očaravajuće cinične sestre Agate.

Krv na sunce!: Kritika TV mini-serije „Drakula“

BBC i Netflix već u pola glasa sugerišu da će biti nastavka, ali sve i da se priča o ovom dovoljno uspelom i opravdanom remiksu zaustavi na ove postojeće tri epizode, niko nema povoda za tugu i rezignaciju. Iako se nebo nije srušilo, iako smo zapravo dobili dobar i sasvim upotrebljiv televizijski rad a ne prevratničko remek-delo u ovoj zlatnoj i nekako sve zlatnijoj i postojanijoj eri igranih TV serija, Drakula Getisa i Mofata jeste nešto što se bez mnogo premišljanja da i može preporučiti i što svakako predstavlja dovoljno jak mamac čak i za one koji nešto ne mirišu i ne ljube horor ovog ili bilo kog  drugog tipa ili podtipa.

Fotografije: BBC/Netflix

Oznake:

adaptacijadrakulamark getisserijastiven mofat

Podeli

Zaprati Autor

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

Baza za podmornice iz Drugog svetskog rata je postala najveća svetska galerija za digitalnu umetnost
Prethodni

Baza za podmornice iz Drugog svetskog rata je postala najveća svetska galerija za digitalnu umetnost

„Bilo jednom u Holivudu“ i „1917“ trijumfovali na dodeli Zlatnih globusa
Sledeći

„Bilo jednom u Holivudu“ i „1917“ trijumfovali na dodeli Zlatnih globusa

Sledeći
„Bilo jednom u Holivudu“ i „1917“ trijumfovali na dodeli Zlatnih globusa
08.01.2020.

„Bilo jednom u Holivudu“ i „1917“ trijumfovali na dodeli Zlatnih globusa

Prethodni
08.01.2020.

Baza za podmornice iz Drugog svetskog rata je postala najveća svetska galerija za digitalnu umetnost

Baza za podmornice iz Drugog svetskog rata je postala najveća svetska galerija za digitalnu umetnost

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Letnja čarolija u Arilju: ARLEMM počinje uz zvuke klasike i džeza
    Letnja čarolija u Arilju: ARLEMM počinje uz zvuke klasike i džeza
    CityMagazine
    MMF
    Zoster ponovo na MMF-u: Nedelja koja ne liči na kraj festivala
    CityMagazine
    exit
    Organizatori EXIT festivala povodom izjave gradonačelnika Novog Sada: „Jedina politička zloupotreba je pokušaj cenzure i gušenja Exita“
    CityMagazine
    arlemm
    Otvaraju se vrata muzičkog Makonda u Arilju – počinje festival ARLEMM
    CityMagazine
    čedomir petrović
    Čedomir Petrović u seriji “Vruć vetar” je tumačio lik kog smo zaboravili – a čiji izum bi nam danas itekako dobro došao
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖