• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle

Nisam to što misliš: Kritika filmova „Crvena poternica“ i „Neka druga ti“

Zoran Janković
30.11.2021. 4 Mins Read Film/TV

U slučaju ponude i dalje zadivljujuće vitalnog Netfliksa postojano cveta onih vazda poslovičnih hiljadu cvetova, naglašavajući, naravno, duboko promišljen pokušaj konstantne demokratizacije kataloga novih i novih sadržaja, po sistemu „za svakoga – sve“.

Tako smo u samo par dana nedavno sa te adrese dobili dva premijerna filma, međusobno drastično raznorodna, koje, pak, ujedinjujue motiv skrivenih ili lažiranih identiteta. A Crvena poternica (Red Notice) i Neka druga ti (Passing) pomenuti motiv rabe sa pozicija ličnih preferenci i potreba ključnih autora, prvi u smislu stvaranja razmahane, globtroterske akcione komedije iz sveta kradljivaca najprestižnijih umetnina i umetničko-istorijskih artefakata, a drugi zarad stvaranja slike o neretko bolnim čeonim sudarima sudbine i potrebe da se u tek nešto malo izmenjenim životnim okolnostima bude neko drugi, uz nadu da krajnja cena ipak neće biti preskupa.

  • Crvena poternica (Red Notice)

Kao prvo, ovde treba istaći dve stvari, reditelj Roson Maršal Turber i dalje ima dovoljno kredita kod strpljivijih i upućenijih filmofila i ljubitelja američkog repertoarskog filma, pre svega na konto dva odlična mu ostvarenja – Između dve vatre (Dodgeball) i Mi smo Milerovi (We’re the Millers); ali, kao drugo tu je zabrinjavajuća činjenica da smo iz njegove prethodne saradnje sa Dvejnom Džonsonom dobili dva istinski bleda, jedva puko upotrebljiva filma vredna brzog zaborava – Obaveštajci (Central Intelligence) i Neboder (Skyscraper).

Povezani članci

Otkrivamo deo programa 28. Festivala autorskog filma

Tribina o filmu „Kristina”: Ljubav – ako je ikako moguće…

Imajući u vidu ta dva pola, te dve dovoljno rečite smernice koje nam pomažu da sagledamo za šta je sve to Roson Maršal Turber u rediteljskom smislu kadar u datom trenutku, stižemo i do dovoljno preciznog zaključka šta nam to na kraju nudi aktuelna Crvena poternica. Najnovija saradnja pomenutog glumačko-rediteljskog dvojca, naime, izrodila je ostvarenje koje teško da će ikoga zaista oduševiti, baš kao što će i retko koga zbilja razočarati, što ga onda smešta negde dosta blizi samoj sredini između ta dva gorenavedena pola.

Jednostavno govoreći, ovo je vidno bolje od nesrećnog Nebodera, ali i u vidnom zaostatku u odnosnu na takođe nedavni hit Mi smo Milerovi; Roson Maršal Turber, u slučaju Crvene poternice, kanda, čini što je do njega – te pred gledaoce iznosi dovoljno dinamičnu i šarmantnu akcionu komediju iz sveta kradljivaca umetnina i predstavnika zakona i reda koji su im, kako već sudbina i zdrav razum nalažu, redovno za petama.

Ipak, tu je impresija i da scenarista-reditelj u ta dva očito raskošno budžetirana sata trajanja ne uspeva da istinski utekne od uvek prisutne zamke rutine, brze potrošnosti i osrednjosti, dosta brzo i evidentno zaostajući za brojnim žanrovski bliskim a kvalitativno superiornijim ostvarenjima. Stiče se utisak da udarni autor ovde sve do samog kraja, do trenutka kada nastupi odjavna špica nije uspeo da uhvati potpuni kontrolu nad ovom pričom i onim što je ona na nivou inicijalnih potencijala nudila i sugerisala.

Istina, ima tu duhovitih dijaloških razmena (ponajpre na relaciji Rajan Rejnolds-Dvejn Džonson, sa efektno udenutim aluzijama na homoerotičnost njihovog odnosa mačke i miša isprvo, a onda i neželjenih saboraca), što Crvenu poternicu usmerava u pravcu takozvanih odd couple priča (priča o iznuđenom spoju oprečnih naravi i navika), ima tu i spektakularne akcije, ima tu i dokazivanja „mišića“ produkcije filma, sve je zadržano na nivou zanatske umivenosti i svrsishodnosti, kao i pitkosti i preglednosti… Međutim, to ipak ne može biti dovoljno za film ovog gabarita barem mereno na nivou obećavanih potencijala, a što je potcrtano i prilično neubedljivom kreacijom Gal Gadot, koja nikako da prevaziđe lako uočljiva ograničenja svojih glumačkih mogućnosti.

  • Neka druga ti (Passing)

Neka druga ti (slobodan „prepev“ naslova, Passing u originalu) stiže iz posve drugog kutka američke kinematografije i prateće joj industrije; u pitanju je indi film i rediteljski rad vrsne mlađe glumice Rebeke Hol, zasnovan na tamošnjem hvaljenom romanu u čijoj je srži priča o nenadano oživljenom prijateljstvu dve mlađe žene u Americi u prvoj polovini dvadesetog veka, od kojih jednoj polazi za rukom da i pred suprugom i ostalima (zbog nešto bleđe puti) prođe kao belkinja.

Nominalno, ovde je sve na mestu, imamo zanimljive junakinje u intrigantnoj životnoj situaciji, tu je i uvek dobrodošao retro-šik kao podsetnik na doba kada su ljudi očito više, strastvenije i iskrenije marili za estetitiku na planu vlastitog izgleda i pojavnosti, potom, tu je i ekspresivna crno-bela fotografija bogata oker-valerima, i Tesa Tompson i Rut Nega uspevaju da na gledateljstvo prenesu sopstvenu nadahnutost zahtevima rola koje su ovde dobili, odličan je i Andre Holand u, nazovimo to tako, glavnoj sporednoj roli, a intrigantan je i nagoveštaj te zauzdane homoerotičnosti u korenu ključnog odnosa u priči ovog filma…

Na planu ideja, ovaj film Rebeke Hol je, sasvim ispravno, dat u implikacijama koje, pak, dovoljno jasno i jetko pojašnjavaju varljivost sudbinski dodeljenih identitetskih tereta i ograničenja, kao i težinu života manjine u okruženju većine koja ipak, podno sve svoje građanske uprizorenosti i zakonodavnih okvira i nameta, ipak nije u potpunosti raskrstila sa vlastitim bigotizmom i zadrtošću.

Nevolja je što ta uzdržanost rediteljke (uzdržanost koja možda proističe iz poštovanja prema duhu literarnog izvornika) u krajnjem ishodu zadržava ovaj prilično dobar i delikatan film primetno daleko od istinske i baš upečatljive (melo)drame, na šta sugeriše i sama završnica filma.

Uz zdravorazumski zaključak da se od Rebeke Hol teško ikada može očekivati ono što smo tokom par decenija dobijali od, recimo, velikog Daglasa Sirka, kralja maestralnih melodrama, i ovde ostaje žal što Passing, uz sve evidentne kvalitete, ipak ostaje film koji nije dosegnuo punoću svojih polaznih potencijala.

Fotografije: Netflix

Tags:

filmski prikaznetflixnovi filmovi

Povezani članci

Zlatko Burić otvara 18. Slobodnu zonu

Kinoteka u decembru: Zafranović, Karpo Godina, Kokan Rakonjac

Share Article

Follow Me Written By

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

Previous

Ovako su izgledali likovi filma „House of Gucciˮ u stvarnom životu

Next

Tribina: „Roman na filmu“ – gost: Goran Šušljik

Next
01.12.2021.

Tribina: „Roman na filmu“ – gost: Goran Šušljik

Previews
30.11.2021.

Ovako su izgledali likovi filma „House of Gucciˮ u stvarnom životu

Najnovije

Retrospektakl i jubilej Marka Nastića
CityMagazine
Originalna nepo beba Dakota Džonson vodiće 94. dodelu Oskara: Evo zašto ona ima najbolji genetski materijal za to
Ivana Milošević
Objavljene nominacije za Zlatne maline, vode Tom Henks i filmovi „Blonde“, „Good Mourning“ i „Pinocchio“
CityMagazine
„Ova Slagalica iz dana u dan sve luđa“: Kako je jato gavrana posvađalo ljude na mrežama
CityMagazine
Šokantni horor film „Infinity Pool“, sniman u Hrvatskoj, oduševio publiku Sandens festivala
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Stand-up
  • Predstave
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖