Prve kritike serije “Gospodar Prstenova” posvađale kritičare: katastrofa ili trijumf?
Sigurno još niste stigli da pogledate prvu epizodu, kako je u najavama rečeno – najskuplje serije svih vremena, “The Lord of the rings: The Rings of power”. Ipak, ima ko je pogledao umesto vas, kritičari svetskih medija, koji su poranili i dali svoj cenjeni sud.
Kao i u slučaju sa svojim suparnikom na teritoriji epske fantastike, serijom “Kuća zmaja” i ovde je u pitanju prikvel, i radnja se dešava pre one iz prvog dela filma, tako da će serija imati težak zadatak da osvoji publiku na isti način kao što je to radio film. Da bude u skladu sa svim onim što smo navikli da gledamo, ali i da naravno povrate toliko veliki novac uložen od strane Amazona.
Džejms Ponjevozik, glavni televizijski kritičar “Njujork Tajmsa”, piše da u početku serija „ne izmišlja ponovo prsten“. Međutim, „dodaje nekoliko novih filigrana. Odmah dočarava vizuelnu čaroliju filmova. Što je još važnije, uspeva, na kraju i povremeno, da stvori sopstvenu čaroliju, magiju pripovedanja.” Neke od tih magičnih iskri dolaze u obliku „čoveka zvezde“, koji putuje u Srednju zemlju preko meteora, i nijansiranog prikaza Galadrijele: „Nemirna, opsednuta Galadrijel nalik Keri Matison možda nije samo Tolkin, “, piše Ponjevozik. “Ali ona je zanimljiva.”
Kritičar “Los Anđeles Tajmsa” Robert Lojd smatra da je serija „ni katastrofa ni trijumf“, dodajući da je ipak prednost to što su ženski likovi u prvom planu, posebno Galadriel (koju glumi Morfid Klark), i da je to od bitne od koristi za seriju. Jedina potencijalna mana je, kada prikazuje rasizam iz sveta fantazije, serija odlučuje da „previše očigledno usvoji jezik savremenih američkih predrasuda da bi istakla stvar“. Ali to je, kaže, „pre pitanje lošeg pisanja nego loše ideje“.
Kolumnista Tajmsa je napisao da će seriji ipak biti potrebno više politike i humnizacije tih epskih karaktera sa kojima publika može da se identfikuje a manje magije. Teoretičar književnosti, specijalizovan za Tolkina, Majkl DC Drout sumnja da će ekranizacije doneti samo loše stvari originalnom delu. Ako se ljudima ne dopadne, Drout smatra da će razlog biti jer joj fali literarna i moralna dubina Tolkinovog sveta.
Glavna TV kritičarka “Varajetija”, Kerolin Framke, vidi lepotu u tome kako serija balansira toliko različitih likova i priča, poput ploča koje se vrte: „Kada jedan preti da će se srušiti, serija može jednostavno da pređe na sledeću dok ne bude spremna da bira tamo gde je stala.”. Kritičarka takođe smatra da je glavni lik Galadrijele najbolje odrađen.
Leon Miler iz “Poligona” smatra da su prve dve epizode serije „kratke“, uprkos tome što su „impresivno filmski“ urađene sa „bravuroznim radom kamere“. „Sve je to sjajno, ali je i jako poznato“, piše on. Proširivanje Tolkinovih mitova i pojačavanje nezgrapnog dijaloga u seriji bi pomoglo: „Jezik je bio velika stvar za Tolkina; on je bio don sa Oksforda koji nije samo učio jezike, on je izmislio svoje jezike iz zabave.”
Iz Indipendenta stiže ocena da je ovo povratak u Srednju zemlju, ispunjen ljubavlju. Kevin EG Peri još i piše kako su nam obećane velike borbe i spektalkli, ali da je pravo srce serije hobiti po imenu Harfutsi. “Harfutsi su ti koji zaista čine da ‘Prstenovi moći’ rade“, piše on. „Ove pastoralne scene uspevaju da uhvate magiju BBC verzije „Hronika Narnije“ iz kasnih 80-ih.“
Naslovna fotografija: