• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Šta gledati na 47. FEST-u? Pet sigurnih favorita najvećeg srpskog filmskog festivala

Šta gledati na 47. FEST-u? Pet sigurnih favorita najvećeg srpskog filmskog festivala

Đorđe Bajić
07.02.2019. 4 min Film/TV

Piše: Đorđe Bajić

Hladni rat (Zimna wojna)

Jedan od najhvaljenijih i najnagrađivanijih filmova u 2018. godini je ovo crno-belo ostvarenje u režiji Pavela Pavlikovskog. Nagrada je toliko da bi „pojele“ tekst ako bismo krenuli sa nabrajnjem, ali svakako treba izdvojiti priznanje za najbolju režiju u Kanu. Hladni rat je i ozbiljan kandidat za Oskara u kategoriji Najbolji film van engleskog govornog područja, dok je nominacije američke Akademije filmskih umetnosti i nauka dobio i u kategorijama Najbolja režija i Najbolja fotografija. To je zaista veliki uspeh, uz to sasvim zaslužen. Hladni rat je moćan film koji za svojih nepunih sat i po trajanja obuhvata dvadesetak godina poljske, evropske i svetske istorije (od 1949. godine do 1960-ih), date kroz ljubavnu priču dvoje umetnika (Tomaš Kot i Joana Kulig briljiraju u glavnim ulogama). Pavlikovski se inspiriše Kusturicom (Otac na službenom putu) i Kunderom/Kaufmanom (Nepodnošljiva lakoća postojanja), a sve u želji da prikaže sudbinu intelektualaca u vremenu totalitarnog režima. Uz pomoć crno-bele fotografije i formata stvara se retro ugođaj, a svi segmenti Hladnog rata su na zaista visokom nivou, uključujući kostimografiju, scenografiju, muziku…  Sve u svemu: u pitanju je prvoklasno filmsko uživanje koje nikako ne smete da propustite ako volite kvalitetan umetnički film. Našim gledaocima će posebno biti zanimljiv deo filma koji se odigrava na jugoslovenskom primorju, a tokom koga poljsko umetničko društvo izvodi čuvenu srpsku pesmu Svilen konac.

Dogman

Počeli smo s poljskim filmom, nastavljamo s italijanskim. Dogman je izvanredan, pa ne čudi što je na dodeli italijanskih nacionalnih nagrada ostvario potpunu dominaciju. Film je premijerno prikazan u zvaničnoj selekciji Kana i nagrađen za glavnu mušku ulogu (Marčelo Fonte). Mateo Garone publici nudi autorski film koji sjajno funkcioniše u svim svojim segmentima. Radnja je smeštena u ruševno predgrađe Napulja i prati život Marčela, divnog malog čoveka koji se izdržava tako što frizira pse i na malo diluje kokain. Marčelov život u potpunosti uništava Simon, njegov nazovi prijatelj, gromada od čoveka koju pokreću najniži porivi. Priča je krajnje jednostavna i deluje sveže, bez obzira na poznate motive koje Garone koristi. Izuzetna gluma dvojice aktera je emocionalno kormilo filma, a dosta im pomažu i epizodisti – svi odreda odlični. U svojoj suštini, ovo je jedan veoma liričan film smešten u sirotinjski deo Napulja, a uloga koju je stvorio Fonte je antologijska.

Crni anđeo (El Angel)

Dok čekamo novu režiju velikog Almodovara, pred našu publiku stiže ovaj argentinsko-španski film u njegovoj produkciji. Reditelj Luis Ortega je svoj scenario zasnovao na po zlu čuvenom kriminalističkom slučaju koji je 1971. potresao Argentinu i koji se još uvek prepričava. Karlos Robeldo Puč, plavokosi tinejdžer anđeoskog izgleda, uhapšen je i optužen da je počinio jedanaest ubistava, a uz to još sijaset drugih zločina. Dvosatni film prikazuje kriminalni put Karlosa, momka sa velikom željom da ubija. Zašto? Zato što je rođen loš. Drugog objašnjenja nema, pošto je njegov porodični život prikazan kao idiličan (brižnu majku glumi Sesilija Rot, jedna od Almodovarovih muza). Najstrašniji Anđelovi zločini nisu prikazani i pomenuti u filmu, što njegov lik čini dopadljivijim nego što je stvarni Karlos ikada bio. Gej motiv je veoma zanimljivo postavljen, mada je primetno da je Ortega želeo da dopre do što šire publike, pa je pojedine aspekte priče ublažio. Film je premijerno prikazan u Kanu, nakon čega je u argentinskim bioskopima ostvario rekordnu gledanost.

Kapernaum (Capernaum)

Niz preporuka nastavljamo filmom libanske rediteljke Nadin Lebaki, ostvarenjem koje je nominovano za Oskara i nagrađeno na brojnim festivalima širom sveta, uključujući i ovogodišnji Sarajevski filmski festival. Glavni junak filma je dečak Zain koji tuži svoje roditelje zato što su ga rodili iako nisu imali uslove za to, i tako ga  gurnuli u svet siromaštva i beznađa. Ispričan retrospektivno, Kapernaum prikazuje svu bedu Libije i njene najsiromašnije stanovnike. Maleni Zain biva primoran da se brine sam o sebi, a kasnije i o bebi mlade Etiopljanke sa kojom se sprijateljio i koja je odvedena u pritvor. Svet Kapernauma je izuzetno mračan i surov, tim pre što je autentičan. Beda, beda, beda… Svuda. I poneki dobar čovek ili dete izgubljeni u svoj toj prljavštini, potpuno obespravljeni i odbačeni. S druge strane, ovaj film u sebi istovremeno sadrži nešto neuništivo optimistično. Rediteljka nudi filmsko iskustvo koje bez ulepšavanja prikazuje stvarnost, istovremeno sa snažnom željom da se ono loše promeni. Film je doživeo petnaestominutne ovacije nakon premijere u Kanu, a na ovom čuvenom festivalu mu je pripala Nagrada žirija.

Šavovi

Možda pomalo iznenađujuće, a možda i ne, na listi esencijalnih našao se i jedan srpski film. U pitanju su Šavovi, nova režija Miroslava Miše Terzića, do sada ljubiteljima sedme umetnosti poznatog po filmu Ustanička ulica. Prva četiri filma u ovom tekstu prikazana su premijerno na Kanskom filmskom festivalu, a nakon toga, letos, u Sarajevu, gde sam ih i iskusio na velikom platnu. Šavovi će pre Festa biti deo prestižnog Berlinskog festivala, u okviru programske celine Panorama, što već samo po sebi govori da je u pitanju film na koji treba obratiti pažnju, što ja sa zadovoljstvom potvrđujem pošto sam pre par meseci imao priliku da pogledam radnu verziju ove drame. Gledano u okvirima srpskog filma, Šavovi svakako spadaju među najbolja ostvarenja nastala u prethodnom periodu, a dobro se drže i u evropskoj konkurenciji. Na portalu City Magazina će o Šavovima biti više reči nakon prikazivanja na Festu (očekujte jednu detaljnu filmsku kritiku, sa osvrtom na sve najvažnije aspekte), dok ova kratka preporuka služi samo da bismo vas podstakli da što pre obezbedite kartu za jednu od projekcija na FEST-u.

Plakat za film „Šavovi"
Plakat za film „Šavovi”

Međunarodni filmski festival – FEST 2019 održava se u periodu od 22. februara do 3.marta 2019. godine, a prodaja karata počinje 9. februara.

Oznake:

favoritifest 2019filmovinovopreporuke

Podeli

Zaprati Autor

Đorđe Bajić

Pasionirano prati film, književnost i strip od najranijeg detinjstva. Prvi tekst iz oblasti pop kulture objavio je 1997. godine u XZabavi, a pisao je i za Popboks, NIN, Huper, Yellow Cab... Pored kritika i tekstova iz oblasti popularne kulture, piše i romane.

Ostali članci

Danas počinje Međunarodni filmski festival – Berlinale
Prethodni

Danas počinje Međunarodni filmski festival – Berlinale

Državni posao na jednom od najgledanijih kanala u zemlji
Sledeći

Državni posao na jednom od najgledanijih kanala u zemlji

Sledeći
Državni posao na jednom od najgledanijih kanala u zemlji
07.02.2019.

Državni posao na jednom od najgledanijih kanala u zemlji

Prethodni
07.02.2019.

Danas počinje Međunarodni filmski festival – Berlinale

Danas počinje Međunarodni filmski festival – Berlinale

No Comment! Be the first one.

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Goran Bregović
    Goran Bregović je bio “bitanga”, a ona je bila princeza: Ovoj lepotici je popularni bend posvetio svoj veliki hit
    CityMagazine
    bata živojinović
    Bata Živojinović kakvog niste videli pre: Pre 60 godina slavni glumac je zaigrao u priči koja je poslužila i kao inspiracija Holivudu
    CityMagazine
    elio
    Zoe Saldana na svetskoj premijeri letnjeg hita „Elio”
    CityMagazine
    ФOMO
    Фomo vas poziva na još jedan Matinée! Zvezda svetskih bina La La u Beogradu!
    CityMagazine
    feničanska šema
    Da li je ovo najpolitičkije izdanje kralja hipsterskog filma: Gledao sam film “Feničanska šema”
    Miloš Dašić

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖