• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Top 9+ uloga Džona Travolte za pamćenje

Top 9+ uloga Džona Travolte za pamćenje

Zoran Janković
04.07.2019. 3 min Film/TV

Piše: Zoran Janković

  • Carrie (1976)

Istina, reč je o epizodnoj i tipski postavljenoj manjoj ulozi, ali i takva kakva jeste, ova rola u tom izvrsnom filmu tih decenija maestralnog Brajana de Palme, bila je sasvim dovoljan zalog za berićetnije ponude i zamašnije minutaže u baš, baš, baš bliskoj mu budućnosti.

  • Saturday Night Fever (1977)

Prilika da ostvari i uknjiži definitivno jednu od uloga svoje čitave glumačke karijere Travolti se ukazala samo godinu docnije u ovoj izvanrednoj kombinaciji identitetske drame, dovoljno snažnog društvenog komentara i filma nadahnutog tada prominentnom disko erom. Groznica subotnje večeri je sve to (i još podosta drugog), a Travolta je briljantan u ulozi drčnog i ambicioznog Tonija Manera, uvek lakog na svrshishodnoj plesnoj akrobatici u vazda zavodljivoj tami disko-kluba.

  • Grease (1978)

Ovaj zlatni niz nastavljen je već godinu dana kasnije u ovom remek-delu Rendala Klajsera, koji je od znamenitog brodvejskog mjuzikla na školsko-romantično-muzičko-plesne teme napravio i dalje snažan i sugestivan spomenik nekadašnjoj lakoći američkog življenja. Travolta je besprekoran i nepogrešivo šarmantan, mada dobar deo efektnosti ove njegove kreacije proističe iz savršene saigre sa direktnom partnerkom, Olivijom Njutn-Džon.

  • Blow Out (1981)

Sasvim očekivano i sasvim prirodno, Travolta je ubrzo poželeo da promeni fah – najbolju moguću šansu za to darovao mu je ovaj nezaboravni paranoidni triler, ova De Palmina posveta italijanskim giallo krimićima sedamdesetih, a Travolta malo je reći poentira i u ovom, posve drugačijem žanrovskom ključu. I, kad smo već tu, u komšiluku, da se podsetimo – ovdašnji prevod naslova je glasio Pucanj nije brisan!

  • Pulp Fiction (1994)

Bilo je potrebno da prođe gotovo decenija i po da se publika priseti da je Travolta, koji je u tom dugom međuvremenu uporno i pogibeljno ređao promašaje (uz izuzetak diptiha Look Who’s Talking), zapravo odličan glumac kome sramotno retko biva data istinska šansa da zasija punim sjajem. Tarantino ga je, da se izrazimo tako, rehabilitovao, a Travolta mu je uzvratio ovom malo je reći inspirativnom kreacijom koja se u trenu urezuje duboko u pamćenje posvećenijih filmofila.

  • Get Shorty (1995)

Čini se da je u tom trenutku, u trenutku nenadano povraćene slave, rešio da malo odrema na lovorikama, te u ljupkoj i sasvim uspeloj post-tarantinovskoj krimi-komediji Get Shorty, nastaloj po prozi neponovljivog Elmora Leonarda, glumi manje-više isto što i u Petparačkim pričama. Ali, ne mari – u tom trenutku, ta modla je davala izvrsne rezultate.

  • Face/Off (1997)

Najkvalitetniji film iz holivudskog dela opusa maestra Džona Vua pokazao se kao zgodan teren da nam Travolta pokaže da je kadar da se pogra i sa značajno mračnijim tonovima. U ovom glavolomnom SF akcijaškom megaspektaklu Travolta je junački odvažno glumački megdan podelio sa Nikolasom Kejdžom, sa kojim poslednjih leta deli istovetnu sudbinu po pitanju karijere i novih prilika.

  • Hairspray (2007)

Travolta se odlično pokazao u ulozi goleme i dobrohotne mama-Edne u ovom korektnom, ali suštinski sasvim izlišnom prepravku istoimenog remek-dela iz radionice čudotvorca, Džona Votersa. Ipak, ne budimo na kraj srca, i noviji Lak za kosu je poslužio svrsi – podsetio nas je na ubojitost Travoltinog šarma kad se zanese i prepusti svom nespornom plesačkom i pevačkom umeću.

  • American Crime Story – prva sezona (2016)

Poput mnogih drugih, što vršnjaka, što onih mlađih i kasnije pridošlih, Travolta se u jednom trenutku našao u tom srećnom zabatu kvalitetnog serijskog programa rađenog za američke kablovske televizije. U ovoj ulozi Travolta je pokazao njemu ne tako svojstvenu uzdržanost i bezmalo aristokratsku odmerenost, uz punu veru u snagu minimalistički ustrojene glume.

https://www.youtube.com/watch?v=X7jwUVj0hHE

*** iz potpuno drugačijih, pa i pogrešnih razloga pogledajte Travoltu u sigurnom favoritu za titulu najlošije holivudske budalaštine svih vremena, u treš Sf grandioznom promašaju, filmu Battlefield Earth, sročenom po prozi oca sajentologije. Kako kažu u gornjem toku Drine – „it’s trashy, I’m hooked!“

Oznake:

Džon Travoltanajboljeuloge

Podeli

Zaprati Autor

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

Muzička recenzija: Vlada Gile Piko Švaba „Lutka koja kaže ne“ (Croatia Records)
Prethodni

Muzička recenzija: Vlada Gile Piko Švaba „Lutka koja kaže ne“ (Croatia Records)

Kreativni centar: „Muzika traži uši“
Sledeći

Kreativni centar: „Muzika traži uši“

Sledeći
Kreativni centar: „Muzika traži uši“
04.07.2019.

Kreativni centar: „Muzika traži uši“

Prethodni
04.07.2019.

Muzička recenzija: Vlada Gile Piko Švaba „Lutka koja kaže ne“ (Croatia Records)

Muzička recenzija: Vlada Gile Piko Švaba „Lutka koja kaže ne“ (Croatia Records)

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    srbokap. domaći film
    Na mrežama je ponovo aktuelan domaći film iz 2000, koji niji ni dan ostario, jer pokazuje šta se sve dešava kad policija ima preveliku moć
    CityMagazine
    Mia Kalifa
    Mia Kalifa oduševila fanove stripova briljantnom teorijom o Supermenu i Betmenu
    CityMagazine
    Letnja čarolija u Arilju: ARLEMM počinje uz zvuke klasike i džeza
    Letnja čarolija u Arilju: ARLEMM počinje uz zvuke klasike i džeza
    CityMagazine
    MMF
    Zoster ponovo na MMF-u: Nedelja koja ne liči na kraj festivala
    CityMagazine
    exit
    Organizatori EXIT festivala povodom izjave gradonačelnika Novog Sada: „Jedina politička zloupotreba je pokušaj cenzure i gušenja Exita“
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖