• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Tužna priča na sto načina, kurva-sudbina: Kritika serije „Pam & Tommy“

Tužna priča na sto načina, kurva-sudbina: Kritika serije „Pam & Tommy“

Zoran Janković
06.02.2022. 5 min Film/TV

Svakom neizdržu kad-tad dođe kraj (naravno, lakše je kad postoji vremenski okvir koji onda bude i ispoštovan), pa tako i čekanju na, nimalo iznenađujuće, uslovno rečeno, seriju delimičnog biografskog tipa, odnosno, jedne u nizu serija koje obrađuju stvarne događaje iz života slavnih i (barem povremeno) napaćenih; nije teško prepoznati, a tu je i naslov iznad ovih redova, da je tu reč o mini-seriji Pam & Tommy, koja se bavi i dalje prepoznatljivim i slikovitim skandalom krađe i potonje eksploatacije privatnog snimka seksa tada u braku združenih, Pamele Anderson i Tomija Lija.

Ovaj slučaj, istini za volju, nikada ni nije bio neka glavolomka sa sijaset nepoznatih, naprosto, čitav komplot tu je prilično jasan, ali taj slučaj i sa tačke gledišta 2022. godine ostaje izrazito znakovit, tim pre jer je predstavljao i simbolički potentan kraj ere, nazovimo to tako, digitalne nevinosti, posle čega je dobar deo planete (a da niko to nije tražio, a možda ni zbilja priželjkivao), porinut u toksični mulj sveopšte povrede privatnosti.

Na to se nadovezao i niz slučajeva gde su sami akteri, tada samo VIP-ovci u istrajnom pokušaju u bespuća interneta sami plasirali snimke svojih „indiskrecija“ pomenute sorte, naravno, kao danka koji se mora platiti, ako ne na onom neizbežnom mostu, a onda na onoj poslovičnoj ćupriji, ako se već tako srčano hrli ka slavi i ekonomskoj relaksiranosti najčešće bez stvarnog okrića i opipljivih napora i žrtava.

Ipak da, za svaki slučaj podsetimo, tamo koncem devedesetih, kao deo osvetničke misije nasamarenog, prevarenog i neisplaćenog radnika uposlenog na renoviranju bračne im palatice u javnost je, pa još u tim ranijim danima opsežnije dominacije interneta po meri civila tj. plebejaca, dospeo privatni snimak seksa tada friško venčanih vedeta šoubiznisa – Pamele Anderson, u tom trenutku planetarno obožavane na konto uloge u seriji Čuvari plaže (mi smo tada imali prečeg posla, ali Bejvočje u crnilu poznog miloševićizma i „sankcija međunarodne zajednice“ dobacio i do nas) i Tomija Lija, bubnjara benda Motli Kru, tada već na vidljivom zalasku prvobitne i ključne slave.

Dakle, odložimo li već dugo prisutni, a ipak nešto noviji cinizam sa strane, lako možemo doći do spoznaje šta je to posebno znakovito u toj sočnoj epizodi iz recentnijeg dela istorije popularne kulture u najširem smislu – naprosto, taj slučaj označio je tačku bespovratnog prodora u do tog trenutka manje ili više uspešno i taktilno branjeni prostor privatnosti, te u metaforičkom smislu on označava i trenutak tog sveopšteg gubljenja nevinosti u smislu poimanja poštovanja prava na lično i intimno.

A, uz sve to, priča o Pameli i Tomiju neporecivo je sočna, što je evidentno na uzorku dosadašnjeg toka ove serije. Iza serije u rediteljskom smislu većim delom stoji Kreg Gilespi, autor poprilično stilski raznorodnog i fluidnog opusa; međutim, Pam & Tommy se po poviše osnova može dovesti u vezu sa onim što smo videli i što je dobar deo nas znao da ceni u njegovom filmu Ja, Tanja o osvetoljubivoj klizačici od pre nekoliko godina.

Tužna priča na sto načina, kurva-sudbina: Kritika serije „Pam & Tommy“

Naime, Gilespi i u slučaju ove serije zadržava tu pipavu ravnotežu između očigledne topline i brige prema akterima priče, čija je muka, ali čije su i bizarnosti u fokusu njegovog narativnog zanosa, sa jedne, i diskretne a celishodne i zaumne sprdnje, s druge strane. U tom ključu ide i serija Pam & Tommy, što je, prilagođeno datostima serijskog pripovedanja i izraza viđenog za manje ekrane, i dalje krajnje učinkovit i smislen pristup.

Pride, Pam & Tommy pažnju na sebe skreće i dalje upadljivom hrabrošću da pred tu, dakle, znatno širu publiku iznese priču čija je linearnost ciljano poništena, zarad ne samo oneobičavanja, nego i dinamičnijeg/energičnijeg prikaza te, kako smo već pojasnili, priče prilično jednostavne faktografije.

Tome treba dodati i lako uočljiv postupak koji takođe iziskuje gledalačko strpljenje i dobronamernost – naime, nakon prve epizode, koja obiluje vulgarnostima (gde se dobacuje i do scene u kojoj Tomi Li razgovara sa svojim do pre par trenutaka „uposlenim“ penisom), a gde dvoje udarnih junaka bivaju prikazani kao karikature možda vredne otvorenog i ne preterano suptilnog podsmeha, u kasnijim epizodama ton se lagano i elegantno menjao, osnaživao i činio obuhvatnijim i raznovrsnijim.

Tužna priča na sto načina, kurva-sudbina: Kritika serije „Pam & Tommy“

Pri tome su Pamela i Tomi efektno „humanizovani“, a što onda nužno trasira put ka narečenoj polivalentnosti u pristupu, ali, što je važnije, i do pomnijeg razumevanja i empatije, naravno, združene sa brigom, kao posestrimom joj, za junake koji su nominalno vredni tek brzopoteznog prezira i ravnodušja.

Tako ćemo u jednom trenutku priče biti svedoci i dirljivog momenta u kome možemo da primetimo kako u trenu preko njihovih lica prelazi uočljiva senka brige za dane koji dolaze i ono što u njihovom odnosu tek treba da nastupi – u toj sceni navrat-nanos venčani par u avionu razgovara o omiljenim filmovima, gde ona navodi Lepu ženu i Besanog u Sijetlu, a on Stravu u Ulici Brestova, Dečiju igru, Gospodara pakla 2…

Na listi aduta je i očekivano precizna rekonstrukcija te kričave ere, vešto baratanje pridodatim rukavcima izvornog toka i suštine zapleta unutar te priče, ali i, nimalo iznenađujuće, sasvim dostatna glumačka dostignuća.

Tužna priča na sto načina, kurva-sudbina: Kritika serije „Pam & Tommy“

Set Rogen dosta ubedljivo krcka ono što mu je preostalo od ipak vidno potrošene glumačke harizme i pratećeg joj magnetizma, Nik Oferman i ovog puta poentira, Tejlor Šiling (poznata po glavnoj roli u seriji Orange is the The New Black) pokazuje svoje iznimno zanimljivo drugo glumačko lice, Sebastijan Stan je nanovo osvedočeno dobar i siguran, dok je, kanda, tu najviše ponudila Lili Džejms, glumica do ovog trenutka prilično upitnih kapaciteta, koja je liku Pamele Anderson darovala i finu ravnotežu beslovesnosti, žovijalnosti, suštinske topline i pritajenog tragizma.

Imajući sve pobrojano i istaknuto u vidu, Pam & Tommy je u velikoj meri opravdao očekivanja pominjanih nestrpljivaca, pri čemu kao aksiom i dalje čvrsto stoji uverenje da smo uvek i na svakom mestu mi sami odgovorni za vlastita očekivanja, što se, uostalom, da primeniti i u slučaju Pamele Anderson i Tomija Lija iz te ere, zblanutih sudbinskim i drugim zaokretima koje ne mogu da kontrolišu i pred kojima su, uz sav novac i svu uvek privlačnu i zgodnu slavu, suštinski nemoćni.

Fotografije: Hulu/Disney Plus

Oznake:

mini-serijaPam & TommyPamela Andersontomi li

Podeli

Zaprati Autor

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

Šta gledati na 50. FEST-u? Inostrana filmska elita za veliki jubilej
Prethodni

Šta gledati na 50. FEST-u? Inostrana filmska elita za veliki jubilej

Izložba „Sve sam ovo već negde video“ Danila Milovanovića u Umetničkom prostoru U10
Sledeći

Izložba „Sve sam ovo već negde video“ Danila Milovanovića u Umetničkom prostoru U10

Sledeći
Izložba „Sve sam ovo već negde video“ Danila Milovanovića u Umetničkom prostoru U10
07.02.2022.

Izložba „Sve sam ovo već negde video“ Danila Milovanovića u Umetničkom prostoru U10

Prethodni
05.02.2022.

Šta gledati na 50. FEST-u? Inostrana filmska elita za veliki jubilej

Šta gledati na 50. FEST-u? Inostrana filmska elita za veliki jubilej

No Comment! Be the first one.

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Goran Bregović
    Goran Bregović je bio “bitanga”, a ona je bila princeza: Ovoj lepotici je popularni bend posvetio svoj veliki hit
    CityMagazine
    bata živojinović
    Bata Živojinović kakvog niste videli pre: Pre 60 godina slavni glumac je zaigrao u priči koja je poslužila i kao inspiracija Holivudu
    CityMagazine
    elio
    Zoe Saldana na svetskoj premijeri letnjeg hita „Elio”
    CityMagazine
    ФOMO
    Фomo vas poziva na još jedan Matinée! Zvezda svetskih bina La La u Beogradu!
    CityMagazine
    feničanska šema
    Da li je ovo najpolitičkije izdanje kralja hipsterskog filma: Gledao sam film “Feničanska šema”
    Miloš Dašić

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖