• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Type and hit Enter to search

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
Foto: Promo

E-Play obradio pesmu EKV-a u okviru kampanje podizanja svesti o sigurnosti žena i devojčica

CityMagazine
17.05.2023. 2 Mins Read Muzika

Kao deo kampanje podizanja svesti o sigurnosti žena i devojčica u javnom prostoru u Srbiji, organizacija Mikser i bend E-Play, uz podršku Agencije Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena – UN Women Serbia, objavljivili su spot “Aut” na Mikserovom youtube kanalu.

U godini u kojoj se kao društvo suočavamo za eksplozijom nasilja, posebno prema ženama i devojčicama, o čemu govori i povećanje broja femicida u odnosu na protekle godine, bezbednost žena, devojčica i drugih osetljivih grupa u javnom prostoru je postala apsolutni prioritet humanih, održivih i bezbednijih gradova o kojima maštamo.

Sledeći tu ideju, UN Women Srbija je podržal Žensko arhitektonsko društvo, kao i pet ekspertskih organizacija civilnog društva među kojima je i kolektiv Mikser da na terenu u 5 gradova Srbije: Kragujevcu, Kruševcu, Novom Pazaru, Nišu i Somboru u proteklih godinu dana mapiraju izazove u lokalnim sredinama s kojima se suočavaju naše građanke i prenesu metodologiju i alate donosiocima odluka u tim sredinama za unapređivanje bezbednosti i osećaja bezbednosti građanki i svih građana u javnim gradskim prostorima.

Povezani članci

Čudesno prijateljstvo u najnovijoj animaciji „Mačke u muzeju“

Pesma „Đurđevdan“ krije najjeziviju priču o našoj prošlosti: Istoričar otkrio kako je nastala, Brega se ne slaže

Foto: Promo

Rezultat projekta je predlog niza urbanističkih, infrastrukturalnih i sistemskih bezbednosnih mera koje treba da usvoje gradske uprave, kako se žene i devojčice više ne bi osećale kao diskriminisani deo populacije kojima povratak kući noću, i ne samo noću, često predstavlja veliki bezbednosni rizik.

Kruna ove kampanje je upravo premijera spota koji je nastao u saradnji sa beogradskim bendom E-play, obradom pesme “AUT” kultnog beogradskog rok sastava EKV, čiji refren “Ona hoda sama kroz grad” na najbolji način sublimira potrebu žena i devojčica u našoj zemlji da se oslobode straha tokom svojih kretnji kroz naše gradove.

Istraživanje koje je sprovela organizacija Mikser u Kragujevcu kao jednom od pilot gradova, pokazuje da gotovo sve žene i devojčice daleko više i češće od muškaraca modifikuju svoje ponašanje iz straha za svoju bezbednost – razvijaju različite lične taktike poput kretanja noću isključivo u grupi, uz mušku pratnju, izmene rute kretanja, izbegavanja određenih delova grada, modifikovanje oblačenja, simuliranja razgovora mobilnim telefonom, često i do potpunog odustajanja od kretanja – što govori o neravnopravnom korišćenju grada kao resursa koji treba da bude jednako dostupan svim građanima.

Cilj kampanje jeste podizanje svesti društva i pokretanje borbe protiv normalizacije rodno-zasnovanog nasilja u javnom prostoru i medijima, kako bi svi akteri društva – od donosioca odluka i organa reda, preko urbanista i arhitekata, edukatora i medija, do samih građana – preuzeli odgovornost i preduzeli mere sa ciljem povećanja osećaja bezbednosti žena, devojčica i svih građana, razvijanja društva solidarnosti i empatije, i pre svega, bezbednog kretanja i ravnopravnog korišćenja grada i svih gradskih resursa za sve naše građane.

Organizacija Mikser će javno predstaviti rezultate istraživanja, kao i preporuke za unapređenje bezbednosti javnih prostora u jednom od pilot gradova, Kragujevcu, na predstojećem Arsenal festu koji je ujedno i jedan od strateških lokalnih partnera projekta.

Tags:

e-playekvamiksersigurnost žena

Povezani članci

Vikend preporuke 28-30.4.

Izgleda da postoji „The Banshees Of Inisherin“ video igra i ne možemo da prestanemo da je igramo

Share Article

Follow Me Written By

CityMagazine

Ostali članci

Previous

Prijanka Čopra i Sem Hjuan osvojiće vas u filmu „Ponovo ljubav“

Next

Otvorena izložba „Italija je u modi“ koja je okupila urbani deo Beograda

Next
17.05.2023.

Otvorena izložba „Italija je u modi“ koja je okupila urbani deo Beograda

Previews
16.05.2023.

Prijanka Čopra i Sem Hjuan osvojiće vas u filmu „Ponovo ljubav“

Najnovije

Veliki broj pisaca u Noći knjige
Promo
U prostorijama Multimedia Music održana promocija CD-a „Anđeoske pesme” Đure Mornara
Vladimir Đurić Đura
Spektakularna završnica sezone: Klinac u Hali 2 Novosadskog sajma
CityMagazine
Novi detalji iz filma „Isijavanje“ zbog kojih ćete još više voleti film, ali i još više se plašiti
CityMagazine
Najpoznatiji kafić iz američkih serija prodat za 675 hiljada dolara
CityMagazine

PopKultura

  • Pozorište
  • Muzika
  • Knjige/Stripovi
  • Intervjui
  • Fotografija
  • Film/TV
  • Art

Moda i lepota

  • Trend
  • Moda
  • Lepota
  • Dom i dizajn

Scena

  • Zabava
  • Poznati
  • Flešbek
  • Društvene Mreže
  • Aktuelno

Gastro

  • Restorani
  • Recepti
  • Kafići
  • Gourmet
  • Lifestyle
  • Zdravlje
  • Sex
  • Putovanja
  • Automobili

Vodič

  • Tribine
  • Stand-up
  • Sajmovi
  • Predstave
  • Pozorište
  • Konferencije
  • Koncerti
  • Književne večeri
  • Izložbe
  • Humanitarni događaj
  • Festivali
  • Clubbing
  • Bioskop
  • Kontakti
  • Uslovi korišćenja
  • Pravila privatnosti
  • Kolačići

Pratite City

Youtube Facebook Twitter Instagram

Prijavi se na newsletter

Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

✖