• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Kritika albuma „DISCO“ Kajli Minog: Kajli, pusti nas u disko

Kritika albuma „DISCO“ Kajli Minog: Kajli, pusti nas u disko

Zoran Janković
26.11.2020. 4 min Muzika

Istini za volju, postoji postojana i lako uočljiva konstanta kada je spoj disko-zvuka ili ukrasa i čitavog toka diskografije Kajli Minog u pitanju, baš kao što je ova carica i u konkretnom vidu imala uspelih pokušaja upravo na tu temu – najposle, setimo se samo sada već potvrđenih i slasnih klasika Step Back in Time, odnosno, Your Disco Needs You. Stoga, na stranu disko kao glavna i krajnje konsekventno odrađena samozadata tema na ovom njenom, petnaestom po redu dugosvirajućem izdanju, pa još posle nešvilske avanture i flerta sa umiljatim pop-kantrijem na prethodnom albumu, pravo pitanje ovde zapravo jeste, odakle je pristigla hrabrost da se jedan ovako sočan i krajnje upotrebljiv rad obelodani i pusti pred slušatelje baš sada, u krajnje nevreme, kada većina viđenijih autora i izvođača mudro hibernira ili izlazi samo sa remasterima ili božićnim mamiparama? Kanda je sasvim u pravu bila Zorica Brunclik kada nas je uporno, godinama tokom razgovora u emisijama Anete Farago podsećala na jetku odlučnost one sentence koja nam pojašnjava da se kraljevstvo nasleđuje, a carstvo osvaja. A narečena Kajli Minog (ponovo je, posle poduže pauze, u upotrebi i prisutno to prezime Minog, sva je prilika, da ne bi došlo do zabune sa onom planetarnom nepogodom zvanom Kajli Džener) jeste carica, što album DISCO, ukupno uzev, vrlo dobro izdanje u opusu dugovečne zvezde, samo potcrtava.

Doduše, šta se moglo očekivati od tog susreta na vrhu – Kajli, diska i vrhunskih producenata/saradnika? Ni ne čudi što onda sada već pomalo i zaslužna veteranka Kajli po pitanju prilagođavanja diska svojoj pojavi i minulom radu u prašini za sobom ostavlja nekolicinu krupnih imena koja su se ove godine poigravala pomenutim nasleđem (Lejdi Gagu, Dua Lipu, Sofi Elis Bekstor, pa i Džesi Ver, koja je takođe u tom domenu isporučila ljudski dobar i sasvim zaokružen album). I zaista – već isticana hrabrost je prisutna već u prvim minutama, jer Disco otvara savršena i saharinski neodoljiva Magic, u kojoj se snažno i sugestivno mapira ono što ovo izdanje donosi – zreo, zdrav, retro-obojen zvuk, vrhunsku produkciju, a sve to u potpunom saglasju sa onim što Kajli predstavlja od povratka koncem devedesetih. Već Magic nosi nešto sporije viđenje diska, ima tu malo i prizvuka vidno setnijeg disko-lenta (lenjog diska), koji je gospodario Italijom osamdesetih godina 20. veka, što je dodatno naglašeno već narednom, takođe uglađenom i sočnom numerom Miss a Thing.

Ovde se može zastati i pojasniti da se Kajli ovde, sasvim očekivano, čvrsto opredelilia za belačko shvatanje i upotrebu stilema diska, te ovde nema fank mrsa kakav znamo iz najboljih radova disko-ere; Kajli ovde pokazuje da suvereno vlada zašećerenom verzijom diska, koja ništa ne preispituje, već naprosto crpi energiju i vitalnost iz zaraznih (ako je uopšte umesno ovih dana, sedmica i meseci koristiti taj epitet) plesnih ritmova, a sve u slavu eskapizma onih koji su već spaseni – naravno, na plesnom podijumu.

I, naravno, ima tu podosta i primesa uvek dobrodošlog kempa, koji kao krovni koncept pomaže da je DISCO moguće shvatiti i ozbiljno. Sve to je možda najevidentnije u trećoj pesmi na ovom albumu (a ne kažu džabe da se najbolja od svih čuva za treću poziciju na zvaničnoj listi pesama unutar izdanja), briljantnoj brzalici Real Groove. Neodoljiva je i Supernova gde se disko još jednom ukršta sa terminologijom svemirskih putovanja i avantura (setimo se i dalje prisutnog evergrina Spacer iz opusa grupe Sheila B. and the Devotion); ova pesma se prilično konsekventno i posvećenički odnosi prema baštini kanonskog disko-zvuka i gruva, uz blaga odstupanja od njegove sedmoosminske ritmičke prirode.

Malo iznenađenje donosi izvrsna Say Something, u kojoj Kajli bez mnogo premišljanja i hrabro stupa na teritoriju blago melanholičnog viđenja diska kakav obično zatičemo kod Robin, što je, naravno, već samo po sebi, dostojanstven i razuman uzor. Podsećanje na ono što se u asocijativnoj ravni prevashodno povezuje sa nasleđem njujorškog Studija 54 zatičemo u numeri Last Chance, u kojoj se, između ostalog, najdalje otišlo, u studijskim nadogradnjama, prepravkama i doterivanjima Kajlinog glasa. Donekle slično je postavljena i već naredna I Love It, u kojoj srećemo odbleske postavke poznatih iz opusa znamenitog benda Chic (a koji je gospodario binom upravo Studija 54). I ova pesma iz dubine zvučnog „kadra“ pred slušateljstvo stiže sa ponešto, doduše, vešto zauzdane sete, što jeste zauman izbor, budući da je melanholija u disko svetu mogla da prođe samo u par navrata, recimo, u viđenju i izvođenju znamenite Kendi Stenton (Young Hearts Run Free, When You Wake up Tomorrow).

Atmosfera se vraća u blago mahniti gruv već sa sledećom pesmom – izrazito šarmantnom Where Does The DJ Go?, u kojoj imamo sve potrebno, gudače, uzdahe, slep-efekat… Na nju se naslanja nesporno uspela Dance-Floor Darling, uz pomalo belačkog fanka na poziciji krunskog ukrasa i krešendom već pri sredini numere, uz odavanje pošte pristupu zvanom four-on-the-floor. I premda se ovde negde završava ono što se na ovom izdanju bezrezervno da pohvaliti i gde se zalazi u deo albuma gde su najupadljiviji viškovi, dakle, nešto slabije, možda i izlišne pesme (to se pre svega odnosi na Unstoppable i Celebrate You), i ovde se može udenuti zgodna relativizacija koja može da podseti da dugosvirajuća izdanja zapravo nikada nisu ni bila najpodesnija mera visokokaloričnom disku iz zlatne mu ere.

Uz te i neke druge zamerke (poput odveć primetnih manipulacija Kajlinim glasom u produkciji i postprodukciji), Kajlin DISCO jeste učinkovit melem na ranu, pandemijske i druge ove mučne 2020. godine. Kajli ovde ne glavolomi, ne nudi prevratnička rešenja, već čini što može – isporučuje vrhunski pop i podseća nas na zaostavštinu muzički svakako boljih i plodotvornijih vremena, kao i na nikada zbilja presahlu moć eskapizma i hedonizma, pa bilo to i u ona poslovična četiri zida. Poput mnogih, očigledno je da Kajli i razume i voli disko, a i da ga se rado seća. I hvala carici na tome.

Oznake:

diskokajli minognovi album

Podeli

Zaprati Autor

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

Tvorac Dilana Doga kao autor i nadahnuće: Tihi povratak Ticijana Sklavija
Prethodni

Tvorac Dilana Doga kao autor i nadahnuće: Tihi povratak Ticijana Sklavija

„Queen’s Gambit“ je oborio rekord gledanosti
Sledeći

„Queen’s Gambit“ je oborio rekord gledanosti

Sledeći
„Queen’s Gambit“ je oborio rekord gledanosti
26.11.2020.

„Queen’s Gambit“ je oborio rekord gledanosti

Prethodni
26.11.2020.

Tvorac Dilana Doga kao autor i nadahnuće: Tihi povratak Ticijana Sklavija

Tvorac Dilana Doga kao autor i nadahnuće: Tihi povratak Ticijana Sklavija

No Comment! Be the first one.

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Letnja Stripomanija i Mangamanija Čarobne knjige od 20. do 29. juna
    Letnja Stripomanija i Mangamanija Čarobne knjige od 20. do 29. juna
    Promo
    Senke nad Balkanom
    “Sa nesojem se nikad nismo hvatali u kolo”: Snima se 3. sezona serije “Senke nad Balkanom”, a jedna rečenica sa snimanja je aktuelna na mrežama
    CityMagazine
    Poznati glumac
    “Trebalo mi je 5 minuta da shvatim ko je to”: Slavni glumac se potpuno transformisao na snimanju novog filma i niko ga ne prepoznaje
    CityMagazine
    minecraft film
    „Minecraft Film” stiže na striming 20. juna
    CityMagazine
    turnstile
    DA SE P(L)OČASTIMO: Može i za đuskanje, može i za batine – Turnstile summer počinje
    Miloš Dašić

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖