• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Recenzija albuma „Nećemo promeniti svet“ grupe Dram: Da nam živi, živi indi-pop! Na mnogaja leta još!

Recenzija albuma „Nećemo promeniti svet“ grupe Dram: Da nam živi, živi indi-pop! Na mnogaja leta još!

Zoran Janković
23.01.2020. 3 min Muzika

Znate priču o Stjuartu Prajsu? Trebalo bi, jer reč je o jednom od najveštijih i najznačajnjih muzičkih producenata današnjice. Osim toga, Prajs je i integralni deo sjajnog benda Zoot Woman, koji bi, doduše, mogao i znatano češće da objavljuje odlične albume, na šta su nas navikli u ovih dvadesetak godina. Stjuart Prajs je izrazito važna stavka i (stilska i svaka druga) referenca u priči o vrlo, vrlo, vrlo… dobrom debitantskom albumu beogradskog benda Dram.

Tiho oduševljenje koje Dram sve zamašnije i sigurnije pobuđuje u ovdašnjem slušateljstvu i dalje gladnog pametnog pop izraza kulminiralo je izlaskom njihovog prvog dugosvirajućeg izdanja u samom finišu godine za nama. Nećemo promeniti svet (u izdanju još jednom probuđene kuće PGP RTS) je, u smislu kratke i jetke ocene, upravo sve ono što nam je bilo potrebno – dokaz da je smislen, sugestivan i upečatljiv (a na sve to, i diskretno duhovit) indie-pop u ovdašnjem diskografsko-muzičkom (pa i društveno kontekstu, što da ne?) i dalje izvodljiv, kao i jedna od mogućnosti i stilskih izbora. Nećemo promeniti svet, tako, donosi zbirku slasnog, promišljenog i fino upakovanog indie-pop zvuka sa nespornim razlogom postojanja. A sve to uz, reklo bi se, temeljno i nadahnuto praćenje pelcera koji je (muzičkom) svetu podario Stjuart Prajs.

U pitanju je izdanje krupnih ambicija, jer kako drugačije objasniti hrabro pozicioniranje odlične pesme Nije sve kao što izgleda već na početno mesto na albumu? Reč je o sjajnom primeru poletnog indie-popa, sa jasnim primesama power pop ukrasa, a čija je sveukupna viralnost naprosto nepobitna, dok je posezanje za vešto postavljenim hook ornamentima ovde stvar i dobrog ukusa i opšte muzičke kulture. Sličan sud se odnosi i na kasnije numere Novi dan (koja očitava i jasan i brzo i lako upadljiv sing-along potencijal), i nešto sporovoznije Daj mi sve, u kojoj u uho upada vokal Stefana Aćimovića koji pokazuje zavidne mogućnosti dramatičnog gradiranja i nijansiranja otpevanog. Malo sočnog retro-ugođaja predstavlja kičmu nešto gitraski odrešitije Nema pravila, kao savršene pesme za središnji deo albuma, ali možda i neki od narednih „singlova“.

S druge strane, uz narečenu Nije sve što izgleda, kvalitativan vrhunac predstavlja vrstan mid-tempo biser Mi nećemo promeniti sve (uz brz a melanholični dodatak „a toliko nam malo treba“). Na nju se smisleno nadovezuje blago a zavodljivo letargičan „sentiš“ Sami, čime se pokazuje i spremnost za raznorodniji stilski i ritmički izraz. U ovaj skup potpada i izrazito dramatična (a jednako hitična) Nisam te nikada ni voleo, te zanimljiva pesma Beskrajno na samom kraju, koja možda predstavlja uvid u buduća stilska kretanja Drama put noise popa. Osim toga, refren „beskrajno je sinonim za lutanje“ je tek jedan od pokazatelja da se u pitanju ovog izdanja dosta pažnje posvetilo i rimama i izboru leksike, a to svih ovih novomilenuijumskih decenija ostaje rak-rana ovdašnjeg popa i roka.

Za kraj – dok Letnja i zaista dobacuje do simpatičnog i zavodljivog ekvivalenta vedrine i lakoće leta u viđenju zaljubljenih, numera Ona predstavlja jedinu nedovoljno dobro ili upečatljivu numeru (uz to, i pomalo banalnu) na čitavom albumu. To, naravno, nije ništa strašno niti zabrinjavajuće, imajući u vidu da album kao zamašna forma neretko ostaje težak, pa i nedostižan cilj i za daleko iskusnije i boljih polaznih pozicija nego što je to Dram u ovom trenutku i upravo ovde. Za kraj, osim ostatka benda na vrhuncu sviračkog zadatka, sve pohvale zavređuje i producent Ivan Mirković Bamby, kanda, jedini ovdašnji mag i sledbenik velikog Stjuarta Prajsa u domenu nimalo lako izvodljivog indie-popa. Reklo bi se da i ovde napokon vidno dublje korenje pušta zdravorazumsko uverenje da smislene alternative, kao otklona, nema bez zdravog srednjeg toka kao prapočetka i osnove svega drugačijeg i onoga što vazda tezi za kosinom u odnosu na ono što bi ipak sredinom puta da hodi.

Oznake:

domaća muzikadrammuzički albumrecenzija

Podeli

Zaprati Autor

Zoran Janković

Diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti i uporni i ničim izazvani popularizator popularne kulture. Urednik je portala Filmskog centra Srbije. Prikaze iz tekstove iz oblasti muzike, filma i književnosti objavljivao ili objavljuje u narednim medijima: Popboks, Huper, Yellow Cab, Pressing, Hi Files, Status, Optimist, Mediantrop, Etnoumlje, Pazi, snima se, Bookvar, NIN, Espreso Kultura, Film New Europe, Vreme... Čitavog života se spremao za to. Sada čeka da kucne pravi čas pa da napiše i veliki roman za žene.

Ostali članci

„Queen“ je prva grupa koja je dobila svoju kovanicu u Velikoj Britaniji
Prethodni

„Queen“ je prva grupa koja je dobila svoju kovanicu u Velikoj Britaniji

Nova sezona serije „Poigravanje s mozgom” od 5. februara
Sledeći

Nova sezona serije „Poigravanje s mozgom” od 5. februara

Sledeći
Nova sezona serije „Poigravanje s mozgom” od 5. februara
23.01.2020.

Nova sezona serije „Poigravanje s mozgom” od 5. februara

Prethodni
22.01.2020.

„Queen“ je prva grupa koja je dobila svoju kovanicu u Velikoj Britaniji

„Queen“ je prva grupa koja je dobila svoju kovanicu u Velikoj Britaniji

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    exit
    Na desetine hiljada ljudi skandiralo „Pumpaj“ na glavnoj bini Exita
    CityMagazine
    film
    Glumio je kod Kusturice i u drugim kultnim filmovima, a danas “prodaje telo” preko svog zvaničnog sajta
    CityMagazine
    za milion godina
    Zdravko Čolić se žalio na ova dva muzičara: Duhovita priča sa snimanja pesme “Za milion godina” koju malo ko zna
    CityMagazine
    Deca Loših Muzičara
    DA SE P(L)OČASTIMO: Deca Loših Muzičara i Bolesna Štenad šamaraju nas rokenrolom na novim albumima
    Miloš Dašić
    beograd
    „Doviđenja iz Beograda, iz Jugoslavije“: Pre 40 godina, ceo svet je čuo pesmu koja se i danas voli i peva na studentskim protestima
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖