Pozorište u oktobru
Krajem ovog meseca nas očekuje nekoliko zanimljivih premijera na beogradskoj pozorišnoj sceni. Biće tu komad o slavnom slikaru, mjuzikl sa pesmama popularnog domaćeg muzičara, pozorišna adaptacija poznatog filma i još štošta toga zanimljivog. Otkrijte više detalja o novitetima na pozorišnom repertoaru glavnog grada u redovima koji slede…
TRI PREMIJERE U BEOGRADSKOM DRAMSKOM POZORIŠTU
BDP počinje novu sezonu s tri premijere na čije izvođenje se čekalo još od pre izbijanja pandemije izazvane korona-virusom.
Prva premijera je Ružni, prljavi i zli, rađena po motivima filma Etorea Skole i u adaptaciji Slobodana Obradovića i režiji Lenke Udovički. Ružni, prljavi i zli je crnohumorna priča o ljudima s margine, o ogromnoj porodici koja živi u pretrpanoj straćari, u nehigijenskom naselju na obodu Rima. Siromaštvo izaziva najgore u porodičnim odnosima glavnih junaka i, po elementima fimskog podžanra „neorealizma”, opšti lični, moralni i emocionalni pad.
Uloge tumače Ozren Grabarić, Nađa Sekulić, Nataša Marković, Ivana Nikolić, Iva Ilinčić i drugi. Premijera je održana 8. oktobra na Velikoj sceni „Olivera i Rade Marković”.
Druga nova predstava na Crvenom krstu je Nije to to, studije Fausta u režiji Tomija Janežiča i koprodukciji sa sarajevskim SARTR-om, festivalom MESS i Zetskim domom sa Cetinja.
Komad je baziran na studiji Fausta Simone Semenič, koja se bavi ponovnim ispisivanjem dobro poznatih scena Geteovog remek-dela kroz prizmu odnosa mita i savremenih okolnosti na Balkanu u kontekstu uspostavljanja mosta između Istoka i Zapada.
U predstavi igraju Selma Alispahić, Maja Salkić, Emina Muftić, Amila Terzimehić i drugi.
Poslednja premijera je Čitač, po romanu Bernarda Šlinka, u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića. Roman nemačkog književnika i pravnika, iz 1995. godine, analiza je konflikta posleratne generacije s Holokaustom i koncentracionim logorima, te postavlja moralna pitanja o ispravnosti suđenja nacistima u posleratnoj Nemačkoj.
Uloge su poverene Mirjani Karanović, Jadranki Selec, Slobodanu Bodi Ninkoviću, Marku Grabežu, Milici Zarić i Ivanu Tomiću. Čitač ima premijeru na Velikoj sceni 24. oktobra, a repriza je 25. oktobra.
BAJAGA U POZORIŠTU NA TERAZIJAMA
Publika će konačno imati priliku da vidi dugoočekivani mjuzikl nastao po hit-pesmama Momčila Bajagića S druge strane jastuka u adaptaciji Stevana Koprivice i režiji Juga Radivojevića na sceni Pozorišta na Terazijama.
Ljubavnu priču dvoje mladih nastalu po stihovima koje svi znamo, Stevan Koprivica vešto transformiše u odu Beogradu u kojoj, jednako, učestvuju svi članovi ansambla – glumci, hor, balet i orkestar – bivajući sve vreme na sceni u jedinstvenom spoju Bajaginih hitova prošlog vremena i sadašnjeg Beograda i njegovih mladih generacija.
Veliki glumački ansambl predvode Slaven Došlo, Milena Živanović, Žarko Stepanov, Igor Damnjanović i Elizabeta Đorevska. Premijera je bila 9. oktobra, a reprize su 21, 24, 25, 28, 30. i 31. oktobra.
PIKASO U ATELJEU 212
Za kraj dolazimo do najaktivnijeg pozorišta u ovoj sezoni – Ateljea 212. Posle dve premijera o kojima ste mogli da čitate u prošlom broju i praizvedbom komada Filipa Grujića na početku meseca, oktobar zatvara Jedan Pikaso, duodrama Džefrija Hačera o slavnom slikaru u režiji Erola Kadića.
Radnja je smeštena u okupirani Pariz 1941. i bazira se na ukronijskom susretu velikog umetnika i obrazovane i privlačne žene, predstavnice nacističkog režima.
Uloge tumače Tihomir Stanić i Sofija Juričan. Premijera je 25. oktobra, na Pikasov rođendan, na sceni „Mira Trailović”, a repriza dan kasnije.