U susret dvostrukom izdanju Bitefa
U Beogradu će se od 13. do 25. septembra ove godine održati duplo, 54. i 55. izdanje Bitef festivala. Zbog nemogućnosti da se Bitef 2020. godine održi u punom kapacitetu, u saradnji sa Sekretarijatom za kulturu Grada Beograda, tada je doneta odluka da se ove godine Bitef održi u dvostrukom izdanju.
Setimo se Bitef-Prologa
Da podsetimo, prošlog septembra je, zbog nemogućnosti da se festival odvija nesmetano, održan Bitef-Prolog, svojevrstan uzorak odloženog festivala, trodnevni program koji je sadržao pozorišne predstave, stručne i naučne tribine i razgovore, kao i susrete sa pozorišnim umetnicima. Kao što je beogradska publika tada mogla da vidi, zahvaljujući gostovanjima predstava Štefana Kegija Dolina jeze i Simona Sena Biti Arijela F, tematski fokus 54. i 55. Bitefa biće na konceptu posthumanizma, u kontekstu sveta koji bi trebalo da bude manje antropocentričan. To je vizija sveta nastala, između ostalog, i iz svesti o globalnoj ekološkoj krizi, te mogućoj kataklizmi, a što su takođe teme festivala. Usko povezan sa tematskim je i estetski (formalni) fokus festivala. On se bavi dehumanizacijom tela izvođača u različitim oblicima – kroz koreografske postupke, svetlosne i video efekte, preko odsustva izvođača, njihovog digitalnog prisustva, do upotrebe robota i dronova na sceni. Festival će se održati sa javnosti već predstavljenim vizuelnim identitetom i pod sloganom Na ivici budućnosti.
Šta nas očekuje ove godine?
U glavnom programu će biti organizovana brojna izvođenja četrnaest pozorišnih produkcija reditelja i koreografa iz Francuske, Belgije, Nemačke, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Irana i Meksika, Austrije i Čilea. Među njima je i pet predstava planiranih za prošlu godinu koje su mogle da se produkciono realizuju i ove, kao što su dela poznatih autora evropskog pozorišta Vima Vandekejbusa i Ersana Mondtaga i mlade zvezde slovenačkog teatra Žige Divjaka. Publika će u selekciji imati priliku da vidi i devet novoizabranih produkcija. U umetničkom i produkcijskom timu Bitefa ističu da je organizacija festivala sa četrnaest predstava značajnih autora veliko postignuće, imajući u vidu otežanu komunikaciju i putovanja, kao i značajno smanjenu produkciju predstava u svetu u protekloj godini.