5 načina na koji supermarketi povećavaju svoju prodaju
Otišli ste da kupite jednu stvar u supermarketu, a na kraju ste završili sa korpom punom proizvoda i zapitali se kako je to moguće? Odgovor na ovo pitanje je jednostavan. Sve u prodavnicama je namešteno tako da mušterije istroše što više novca kada se nađu u njima.
U narednim redovima ćemo vam otkriti 5 trikova koje vlasnici supermarketa koriste kako bi povećali svoju prodaju.
Manipulisanje preko cena
Kada god vidite cene kao što su 199 dinara ili 999 dinara znajte da prodavci pokušavaju da vas manipulacijom ubede da je proizvod jeftiniji nego što stvarno jeste. Oni se uzdaju u tzv. „efekat prve cifre“. To je tendencija ljudi da se najviše koncentrišu na prvu cifru nekog broja.
Najskuplji proizvodi su poslagani na policama u nivou očiju
Vlasnici prodavnica imaju običaj da skuplje artikle stavljaju na police tako da su u nivou očiju odraslih ljudi i na mesta gde se mogu lako pokupiti bez potrebe za saginjanjem. Kada je u pitanju roba namenjena deci, s druge strane, ona se uglavnom nalazi na nižim policama kako bi je vaši mališani lakše primetili.
Kolica za proizvode u supermarketima su velika sa razlogom
Jedna naučna studija je otkrila da dupliranje veličine kolica dovodi do rasta prodaje za neverovantih 40%! Taj fenomen se može objasniti činjenicom da ljudi imaju iluziju da su kupili malo stvari kada se one nađu u većim kolicima pa iz tog razloga nastavljaju da troše pare u radnji iako to nisu planirali.
Hleb, jaja i mlečni proizvodi su izloženi na samom kraju prodavnice
Hleb, jaja i mlečni su najpopularniji artikli u prodavnicama. Oni su strateški izloženi na samom kraju radnje jer vlasnici ovih objekata žele da što duže hodamo do njih kako bi u međuvremenu prošli pored ostalih proizvoda i ubacili ih u korpu.
Postavljanje manjih pločica na podove u delovima radnje sa skupom robom
Kada guramo kolica na manjim pločicama, zbog iritantne buke koju ta aktivnost stvara, mi naglo usporavamo. Prodavci to vrlo dobro znaju pa gledaju da upravo ove pločice postavljaju na podove kod robe koja je najskuplja ne bi li nas tako namamili da više obratimo pažnju na ove proizvode.
Izvor: Bright Side