Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

„Budimo =“ inicijativa Coca-Cole za ekonomsku ravnopravnost žena

AUTOR: CityMagazine 09 Mar, 2020
„Budimo =“ inicijativa Coca-Cole za ekonomsku ravnopravnost žena

Za Coca-Cola Sistem, 8. mart je podsetnik da nikada ne zaboravimo na borbu za ljudska prava, ekonomsku, političku i socijalnu ravnopravnost žena i muškaraca. Ipak, žene su često manje vrednovane za svoj trud. U Srbiji, one su i do 16% manje plaćene od muškaraca. U želji da bude inicijator promena i pruži pravi primer, povodom Internacionalnog dana žena, Coca-Cola je pokrenula kampanju Budimo = u cilju podizanja svesti o razlikama u ekonomskim primanjima muškaraca i žena. U tu svrhu kreiran je i svojevrstan Manifest, kojim se pozivaju i druge kompanije da se pridruže inicijativi:

Širom sveta žene su stub kompanije Coca-Cola i sigurni smo da je to jedan od uzroka našeg planetarnog uspeha. Mi verujemo da ravnopravnost i osnaživanje žena imaju nemerljive pozitivne efekte na celokupno društvo.

Ipak, u Srbiji, one su i do 16 % manje plaćene od muškaraca. Mi želimo da svaka žena bude podjednako nagrađena i zato se zalažemo za jednakost i ekonomsko osnaživanje žena. Za društvo bez razlika! Pridružite nam se!

U okviru kampanje Budimo = Coca-Cola pruža podršku sektoru ženskog preduzetništva Privredne komore Srbije, kroz donaciju sredstava za programe edukacije i profesionalnog osnaživanja žena. Radionice imaju za cilj da unaprede žensko preduzetništvo, podstaknu međusobno umrežavanje i edukaciju žena, kao i promociju korišćenja savremenih digitalnih alata u poslovanju. 

„Mi želimo da žene bude jednako plaćene kao i muškarci za posao koji obavljaju, i zato se zalažemo za dodatno ekonomsko osnaživanje žena. U Coca-Cola sistemu veliki broj žena se nalazi na ključnim vodećim pozicijama, i upravljaju raznim oblastima poslovanja, a mnoge su upravo iz Srbije i našeg regiona. To je samo potvrda da je i Srbija aktivno uključena u programe za bolju ekonomsku poziciju žena širom sveta’’, izjavila je Jelena Trninić, direktorka komunikacija i javnih poslova kompanije Coca-Cola.

U PKS veruju da je ovakav vid podrške veoma važan kao podsticaj ostalim partnerima.

„Privredna komora Srbije veoma posvećeno i aktivno radi na unapređenju preduzetništva i umrežavanju i osnaživanju preduzetnika. U okviru Sektora preduzetništva osnovali smo Sekciju za žensko preduzetništvo, sa ciljem osnaživanja žena preduzetnica u Srbiji, promocije i razvoja tog vida preduzetništva.

Pokrenut je i projekat podrške Sigurnoj kući i ekonomskog osnaživanja žena iz sigurnih kuća, u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova i potpredsednikom Vlade Nebojšom Stefanovićem”, istakla je direktorka Sektora preduzetništva Branislava SImanić i dodala da je „podrška kompanija veoma važna kao podsticaj za unapređenje položaja preduzetnica. Kompanija Coca-Cola dobar je primer kako jednako vrednovanje zaposlenih doprinosi zajedničkom cilju – društvu bez razlika”.

Za potrebe kampanje Budimo = predstavljene sudve naizgled iste flašice Coca-Cole. Ipak, jedna ima manje Coca-Cola napitka, kao poruku da su u Srbiji žene i do 16% manje plaćene od muškaraca. Povodom kampanje, Andreea Dragan, direktorka marketinga za gazirana pića u kompaniji Coca-Cola dodaje: „Potrošači u svetu veruju da Coca-Cola uvažava i poštuje različitosti čime značajno doprinosi društvenoj inkluziji, i mi smo posebno ponosni na to. Kampanjom Budimo = želimo da inspirišemo sve one koji se zalažu za punu ravnopravnost polova u svim segmentima društvenog života. Cilj kampanje je da simbolično ukaže na problematiku nejednakih primanja u Srbiji i da pozitivno utiče na promenu postojeće statistike.“

Fotografije: Nebojša Dimić

Najčitanije

Gistro priče: Deset evra

Kiša je padala trideset osmi sat zaredom. To veče je u Beogradu bio skup Nesvrstanih. Na nekom glupom portalu sam…

Aktuelni modni trendovi u skladu sa horoskopskim znakom

Ne znamo da li se i vama čini da je teško ispratiti sve modne aktuelnosti, pa smo zato odlučili da…

Ovo su 4 tipa osoba koje daju previše sebe

Poslednjih godina, termin burnout se pominje kao jedno stanje uobičajeno i prisutno među ljudima koji daju previše sebe na poslu.…

Najnovije - Scena

Vikend preporuke 15-17.10.

Dragi naši, kako bismo vam olakšali izbor aktivnosti za vikend, odlučili smo da na jednom mestu sakupimo nekoliko preporuka za…

Preminuo glumac Marko Živić

Srpski glumac Marko Živić izgubio je život u četvrtak 14. oktobra, nakon višenedeljne borbe sa korona virusom. 49-godišnji glumac je…

Zašto je Dženifer Aniston odbila glavnu ulogu u filmu „Serendipityˮ?

Romantična komedija junakinji današnje priče donela je slavu, pa je i danas prepoznatljiva po ulozi Rejčel Grin iz hit serije…