Na 100 kilometara od Beograda čeka vas raj: Kupanje u pijaćoj vodi i staze u šumi zbog kojih ćete zaboraviti da je napolju vrelo
Na samo 100 kilometara od Beograda nalazi se Valjevo, a kada od Valjeva produžite još malo ka manastiru Ćelije vreme…
Na beogradskim ulicama osvanula je svetleća reklama na kojoj se postepeno, slovo po slovo, karakter po karakter, pojavljuje poruka: „Kada budeš bila spremna”. Ubrzo je ovaj slogan prepoznatljive tipografije počeo da preplavljuje društvene mreže.
Reč je o pokretu, ne o reklamnoj kampanji, koji je nastao spontano, kako bi se žrtvama seksualnog nasilja pružila podrška i dao odgovor na pitanje koje jedan deo javnosti postavlja žrtvama: zašto nisu rekle ranije.
#KadBudesBilaSpremna pokret je nastao u glavama kreativaca DIRECT MEDIA United Solutions, podstaknutih željom da ohrabre žrtve da podele svoje priče isključivo kada budu spremne i poruče im da za vreme koje im je potrebno ne treba nikom da se pravdaju.
„Srbija jeste tradicionalna zemlja, ali često neguje konzervativne vrednosti. Takođe, po pitanju seksualnog nasilja, nažalost, nismo edukovani i ne govorimo otvoreno i često. Zato ne iznenađuje činjenica da se u javnosti, nakon hrabrih iskaza žena, pojave rečenice Pa zašto ranije nisi rekla? ili Zašto baš sad? Iako su neki ljudi ovo pitanje upotrebili kao oružje za nipodaštavanje žrtava i temelj za nepoverenje, veliki broj je postavio pitanje iz istinskog nerazumevanja problema”, kaže Stefan Gajić, art direktor u DIRECT MEDIA United Solutions.
Iako je situacija složena i često deluje konfuzno i komplikovano, odgovor zbog čega žrtve nisu istupile ranije je, prema obrazloženjima terapeuta koji se bave žrtvama seksualnog nasilja, vrlo jednostavan – vreme. Da bi žrtve javno progovorile o problemu, moraju da budu spremne, a za svaku žrtvu to je individualno.
„Upravo smo ovo hteli da prikažemo. U saradnji sa Alma Quattro kreirali smo poruku koja ilustruje vreme i podiže svest o tome koliko je ono važno žrtvama seksualnog, ali i drugog nasilja. Da bi se cela poruka ’Kad budeš bila spremna’ ispisala potrebno je vreme. Slogan se pojavio kada je bio spreman, baš kao što je i žrtva istupila kada je bila spremna”, poručuju iz Direct Medije.
Dodatnu vrednost pokretu je dala i Jana Oršolić dizajnom jedinstvene tipografije. Jana je vizuelni umetnik i ujedno jedna od najglasnijih kada je ovako osetljiva tema u pitanju.
U DIRECT MEDIA United Solutions kažu da su i muškarci žrtve seksualnog nasilja i da svakako jedna ovakva poruka treba da bude upućena i njima, te da svaka priča zaslužuje pažnju i unikatna je sama po sebi.
Na samo 100 kilometara od Beograda nalazi se Valjevo, a kada od Valjeva produžite još malo ka manastiru Ćelije vreme…
Planiranje odmora za većinu stanovnika u Srbiji je godišnji poduhvat, pa se tako pažljivo računa koliko može da vas košta…
Od ovsene kaše za doručak, do pečenog pileta za večeru. Ovo je detaljan jelovnik Kejt Midlton, jer sudeći po Gugl…
Poznato je da kafa predstavlja idealan način da sa prijateljima podelite sve ono što vas raduje, tišti ili pokreće, te…
Život u Beogradu je pun kontrasta, neispunjenih očekivanja i netačnosti iz svih oblasti. Tačno je, recimo, da mi je ispred…
Stigao je mesec odmora, uživanja, ali i planiranja za budućnost. Otkrijte da li će zvezde biti na vašoj strani u…
Vreme je za jednu laganu temu, idealnu za nedeljno popodne! Iako naslov upućuje na to da bi sa nekim osobama…
Leticija Kasta (44) je uspešna glumica, kojoj je podjednako stalo do karijere, ali i izgleda. To je još jednom dokazala…
Pre nekoliko dana na društvenoj mreži TikTok osvanuo je video u kome devojka, koja se predstavlja kao mayachinka, sa svojim…
Neki znaci zodijaka su inherentno ambiciozniji od drugih. Otkrijte u narednim redovima da li je su u ovu grupu svrstava…
Možda ostrige važe za afrodizijak, ali ovom paru posle porcije koju su platili 400 evra sigurno nije bilo ni do…
Zbog raznoraznih teranja šale na društvenim mrežama, mnogi ljudi se odavno slažu da bi možda moralo da se uvede font…