• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
U Srbiji 73% korisnika finansijskih usluga su on-line kupci

U Srbiji 73% korisnika finansijskih usluga su on-line kupci

CityMagazine
19.09.2019. 3 min Aktuelno

Nova Mastercard studija pokazala je da 73 odsto srpskih korisnika finansijskih usluga kupuje on-line što je za 23 procenta više u odnosu na 2016. godinu. Upoređujući sa rezultatima iz 2016. godine, sada više Srba misli da je on-line kupovina prikladnija što pokazuje porast od 13%, dok je 52% reklo da bi ih dodatni sigurnosni korak podstakao da češće kupuju putem interneta.

On-line kupovina beleži konstantan rast – što ne čudi jer predstavlja kontrast kupovini u šoping zoni. Digitalno okruženje je nekim trgovcima na malo poslednji spas, ali i ulazna tačka za druge. Kombinacija praktičnosti i personalizacije znači da se više kupaca okreće on-line kupovini, njih 67% u regionu CEE, što čini da on-line kupovina postaje standard. 

On-line potrošači u Srbiji

U Srbiji on-line kupovina postaje sve popularnija – 73% korisnika finansijskih usluga kupuje on-line i u pogledu pozitivnih iskustva među prva tri izdvajaju: dostupnost bilo gde (81%), brzinu i uštedu vremena (75%) i jednostavnost (69%). Korisnici finansijskih usluga u Srbiji preferiraju plaćanje karticama za on-line kupovinu (49%), platnim karticama po isporuci (34%), dok bi skoro trećina (32%) volela da on-line kupovinu plaća aplikacijama za slanje novca. Takođe, Srbi kupuju on-line putem aplikacija 2-3 puta mesečno, a 37% koristi mobilne uređaje za on-line kupovinu. Prema istraživanju, 87% ispitanika smatra da je mobilni telefon najbolja alternativa platnoj kartici.

U Srbiji 73% korisnika finansijskih usluga su on-line kupci
Nikola Mehandžić

Sigurnost podataka

Sigurnost podataka jedan je od najvećih izazova digitalizacije kako za organizacije tako i za pojedince. Iako je 41% ispitanika reklo da ima neko znanje o bezbednosti na mreži, 42% njih je priznalo da relativno slabo poznaje opasnosti na Internetu i žele da nauče više. U slučaju bilo kakvih nedoumica u pogledu sigurnosti podataka, njihov glavni izvor informacija je internet (63% ga koristi za dalju pomoć). U Srbiji 4% ispitanika koristi aplikaciju ili servis za čuvanje lozinki, dok ih 10% smešta u dokument na računaru, a 36% ih zapisuje u svesku ili na papir.

„Mastercard Identity Check je napredno rešenje koje se od septembra primenjuje za potvrđivanje identiteta koji Mastercard on-line plaćanja čini sigurnijim i jednostavnijim – u bilo koje vreme, na bilo kom uređaju. Zasniva se na jednokratnom kodu, prepoznavanju lica, otisku prsta ili drugim biometrijskim podacima što pruža veću sigurnost protiv neovlašćene upotrebe kartice prilikom plaćanja putem interneta.”, rekao je Nikola Mehandžić, direktor razvoja poslovanja za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru u kompaniji Mastercard i dodao: „Mastercard Identity Check ne samo da čini digitalna plaćanja sigurnijim, već takođe povećava broj odobrenih transakcija bez ugrožavanja korisničkog iskustva.” 

Balansiranje sigurnosti i udobnosti

Sa razvojem digitalnih plaćanja dolazi do povećanog rizika od sajber pretnji. Što je više načina da kupite i platite, to je važnije da je proces siguran. Lozinke i šifre trenutno ne pružaju dovoljnu zaštitu – pokazuje novo istraživanje kompanije Mastercard. Svet prelazi sa lozinki na biometriju – Mastercard ID Check već radi na taj način. Koristeći Mastercard ID Check potrošači ne samo da sigurno kupuju on-line, već ne moraju više ni da pamte lozinke. Mastercard ID Check osigurava da, bez obzira na mesto gde se vrši on-line kupovina, samo osoba ovlašćena za upotrebu kartice (vlasnik kartice) može da odobri kupovinu. Na ovaj način neovlašćena osoba ne može da koristi izgubljenu ili ukradenu karticu za kupovinu putem interneta.

U Srbiji 73% korisnika finansijskih usluga su on-line kupci
Mastercard Identity Check donosi poboljšanu sigurnost za bolje iskustvo digitalnog plaćanja

Evropa i Srbija

PSD2 direktiva Evropske unije stupila je na snagu 14. septembra 2019, te zahteva Strong Customer Authentication (SCA) za sva elektronska plaćanja. Cilj direktive je zaštita korisnika tako što će učiniti obaveznim bar dve od tri postojeće vrste potvrde identiteta za odobrenje isplate.

Iako PSD2 neće uticati na Srbiju, da bi držali korak i pratili standard, te podigli sigurnost i bezbednost svojih korisnika, Mastercard je odlučio da primeni novi standard za elektronska plaćanja i na naše tržište. Mastercard Identity Check, ili skraćeno ID check, je standard autentifikacije koji ispunjava zahteve PSD2 direktiva. Mastercard Identity Check je napredno rešenje autentifikacije koji digitalna plaćanja Mastercard karticama čini sigurnijim i jednostavnim – bilo kad i na bilo kom uređaju.

Oznake:

mastercardonline plaćanjepotrošačisrbija

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

On je pronašao urnebesan način da natera ljude da ne zagađuju
Prethodni

On je pronašao urnebesan način da natera ljude da ne zagađuju

Festival slatkiša u Knez Mihailovoj
Sledeći

Festival slatkiša u Knez Mihailovoj

Sledeći
Festival slatkiša u Knez Mihailovoj
19.09.2019.

Festival slatkiša u Knez Mihailovoj

Prethodni
18.09.2019.

On je pronašao urnebesan način da natera ljude da ne zagađuju

On je pronašao urnebesan način da natera ljude da ne zagađuju

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    Bob Geldof: Hrabro irsko srce, lice starozavetnog proroka, energija mladića
    Bob Geldof: Hrabro irsko srce, lice starozavetnog proroka, energija mladića
    CityMagazine
    EXIT otvoren uz "Freed from Desire" i snažnu poruku Gale: "Pumpaj bre!"
    EXIT otvoren uz “Freed from Desire” i snažnu poruku Gale: “Pumpaj bre!”
    CityMagazine
    Supermen
    Gledao sam novog Supermena, i postoji jedan detalj koji se Srbima možda neće dopasti
    Miloš Dašić
    Mladi napravili listu za MMF: Zapamtite ova imena, njihovo vreme tek dolazi
    Mladi napravili listu za MMF: Zapamtite ova imena, njihovo vreme tek dolazi
    CityMagazine
    Tymock
    DA SE P(L)OČASTIMO: Poezija je rokenrol, a Tymock ima jedno od najoriginalnijih izdanja godine
    Miloš Dašić

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖