Koliko najpopularniji TikTokeri zaista zarađuju novca na ovoj društvenoj mreži?
TikTok je napravio novu generaciju digitalnih zvezda, ali za mnoge kreatore na ovoj društvenoj mreži može biti zaista teško da naprave zaradu od svog sadržaja. Za razliku od Jutjuba, koji ima dobro uspostavljen sistem oglašavanja, gde deli procenat prihoda od oglasa sa svojim korisnicima, TikTok je tek nedavno počeo da eksperimentiše sa podelom zarade sa nekim od svojih najvećih influensera.
Kompanija ima nekoliko ugrađenih alata za monetizaciju poput virtuelnih „poklona“, kao i Fond za kreatore koji plaća korisnicima sa najmanje 10.000 pratilaca i 100.000 pregleda u periodu od 30 dana za njihove video snimke. TikTok je takođe nedavno počeo da isprobava pretplatnički program za neke od svojih lajvstrimera.
Koliko TikTokeri zarađuju od Fonda za kreatore i drugih funkcija monetizacije u aplikaciji
Iako se isplate Fonda za kreatore ne izračunavaju samo na osnovu pregleda, efektivne isplate za video zapise su iznosile nekoliko penija za svakih hiljadu reprodukcije videa, rekli su za Biznis Insajder neki TikTokeri. Najbolji TikTok kreatori kao što su Henk Grin i MrBeast govorili su o niskim isplatama, a Grin je u svom januarskom Jutjub videu otkrio da mu je plaćeno između 0,02 i 0,03 dolara za svakih hiljadu pregleda na TikToku.
Influenser za finansije Preston Seo, koji sada ima 2,3 miliona TikTok pratilaca, zaradio je ukupno oko 1.664 dolara od Fonda za kreatore u periodu od januara 2021. do maja 2021. godine, prema dokumentaciji koju je podelio sa Biznis Insajderom. Njegov TikTok nalog u proseku zarađuje između 9 i 38 dolara dnevno. Drugi kreatori koji su svoju zaradu od Fonda podelili sa Biznis Insajderom prijavili su slične dnevne isplate.
Fond za kreatore nije jedini alat za monetizaciju u aplikaciji za TikTok kreatore. Neki TikTokeri takođe zarađuju tako što primaju virtuelne „poklone“ tokom striminga uživo, koji se mogu pretvoriti u gotovinu. Kreatorka ASMR sadržaja Lusi Dejvis rekla je za Biznis Insajder da zarađuje između 20 i 300 dolara svaki put kada lajvstrimuje, na primer. (Kompanija je nedavno počela da testira svoju funkciju poklona u drugim delovima aplikacije.)
Džejki Bom, australijski kreator sadržaja koji lajvstrimuje na TikToku dok spava, zaradio je 34.000 dolara od TikTok Lajva u jednom mesecu.
„To je ozbiljno novac koji menja život“, rekao je on za Biznis Insajder i dodao: „Prve nedelje sam zaradio oko 5.000 dolara i tada sam pomislio ‘Ovo je veliko, ovde mogu da uradim nešto zaista ludo’.“
Kako kreatori TikToka zarađuju novac od sponzorisanja brendova
Pošto uplate Fonda za kreatore ne plaćaju račune same, mnogi influenseri se okreću brendovima da bi zaradili novac od TikToka. Cene za sponzorisanu objavu mogu da variraju u velikoj meri u zavisnosti od broja pratilaca kreatora i niše sadržaja.
Seo je, na primer, rekao da je naplatio oko 600 dolara po sponzorisanom postu na TikToku.
Simfoni Klark, kreatorka TikToka iz Atlante sa oko 200.000 fanova, rekla je za Biznis Insajder da je naplatila između 350 i 600 dolara za sponzorisanu objavu.
Aleks Ojeda, koji ima oko 8 miliona TikTok pratilaca, ima početnu cenu od 20.000 dolara za sponzorisani video na ovoj društvenoj mreži.
Drugi TikTok influenseri zarađuju novac tako što prave sadržaj za kompanije koje će one koristiti na sopstvenom TikTok nalogu brenda. Kreatorka fitnes sadržaja Salha Aziz, na primer, naplaćuje stotine dolara za kreiranje sadržaja za brendove koji će oni koristiti u svojim marketinškim kampanjama.
Kako kreatori TikToka zarađuju na promocijama pesama
Jedan od najpopularnijih načina da zaradite novac kao TikToker je promovisanje pesama u video zapisima. Izdavačke kuće redovno plaćaju TikTok korisnicima da objavljuju pesme njihovih izvođača na društvenoj mreži u nadi da će date numere postati viralne.
Trio kreatora TikToka Nikol, Natali i Nika Tejlor, koji imaju preko 11 miliona pratilaca na ovoj platformi, rekli su za Biznis Insajder da naplaćuju 750 dolara za promociju pesme u jednom video snimku, 1.400 dolara za dva videa i 2.000 dolara za tri video snimka.
Za mikro influensere sa manje pratilaca, cene su varijabilnije, ali mogu biti od 20 do 150 dolara, rekao je Ostin Džorgas, bivši viši menadžer fokusiran na muzički marketing u medijskoj kompaniji Flighthouse.
Izvor: Business Insider
Naslovna fotografija: Youtube screenshot