• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
teorija zavere
foto Stefana Savić

Da li ste primetili ovakve proizvode u našim supermarketima, mnogi ih se plaše: Nova teorija zavere se širi mrežama, ali imamo objašnjenje

CityMagazine
15.12.2024. 4 min Društvene Mreže

Društvenim mrežama se deli nova teorija zavere koja sad u prvi plan stavlja proizvode koji se kupuju u supermarketima, odnosno logo koji se na njima nalazi.

Mnogi su primetili da na ambalažama se nalazi logo žabe, i započeli razne teorije zavere koje dosta podsećaju na sve one koje smo do sad čuli.

Žabe na ambalažama – nova teorija zavere

@ladyj.ladyj Da li znate šta znači žaba? Da li se ikad iko zapitao? ili se samo jede i ne gleda u jasne znakove slobodne volje i izbora? #maxi #frog #hrana #zdravlje #fyyyyyyyyyyyyyyyy #viral_video ♬ original sound – Lady J.

Kako to obično biva, postoji nekolicina logčinih objašnjenja za one koji žele da ih čuju.

Kako su na sajtu efektiva.rs pisali, logo zelene žabe na prehrambenim proizvodima koji potiče od organizacije Rainforest Alliance postao je odskora meta “zaveraša” čije objave na društvenim mrežama izazivaju uznemirenost među potrošačima jer tvrde da su ti proizvodi štetni i da tako označene proizvode valja bojkotovati.

Objave “zaveraša” sugerišu da su ovi proizvodi tobož otrovni jer je žaba sa logoa navodno zlatna otrovna žaba, a to je “najotrovnija životinja na svetu”. Dakle, ako je logo takav kakvim ga “zaveraši” tumače, sigurno je takav i proizvod. Što bi se reklo – Ima da pocrkamo ako ga konzumiramo.

Postoji i eksplicitniji razlog poziva za bojkot: organizaciju Rainforest Alliance podržava fondacija Melinde i Bila Gejtsa. To je katastrofa u najavi! Ako Bil nekog podržava, taj nema nikakvu autonomiju, sve je to u stvari Bil Gejts lično, a sve što ima veze sa Bilom Gejtsom je, kao što “znamo”, zlo, prljavo, ružno, podmuklo i pokvareno. Da citiramo jednu od zaveraških objava: „Da li treba da nas čudi što je Bil Gejts izabrao baš ovaj logo da označi hranu koju prodaje populaciji koja ne spada u zlatnu milijardu?“.

Gornja dva iskaza trebalo bi da nas vode ka sledećem zaključku, ako na bananama koje hoćemo da kupimo stoji nalepnica žabe, kroz tu žabu nam lično Bil Gejts poručuje: „Čim ovu bananu budete pojeli, u mojoj ste vlasti. Ja sam najveći vudu-vrač na planeti. Ima da vas pretvorim u teledirigovane zombije! Ima da vas depopulišem! Kad kažem žaba – skakaćete. Ili ćete, kad mi vaše skakanje dosadi, da zakovrnete očima, jer ne spadate u ’zlatnu milijardu’“.

Hvala Bilu Gejtsu, genijalnom i svemoćnom zlikovcu, što nas je odmah preko nalepnice upozorio na svoje podle namere!

OD IZVORA DVA PUTIĆA

Ovo je bio izvor, a kao što kaže ona čuvena starogradska pesma, od izvora vode dva putića. U ovo doba opšteg nepoverenja, gluposti i neznanja koje se po društvenim mrežama širi maltene svetlosnom brzinom – koji je vaš putić zavisiće od onog u šta verujete i od onog što znate.

Prvi putić glasi: ukoliko ste vernik u tvrdnje da Melinda i Bil Gejts hoće da vas čipuju, kljukaju vas GMO-om, truju vakcinama, zaprašuju, depopulišu, itd (ako nismo pomenuli baš sve iz njihove “agende”, dodajte sami), ovaj tekst apsolutno nije za vas i ne treba da gubite vreme čitajući ga dalje. Uostalom, kao što sami kažete, “pametnom dosta”; čim u nešto verujete odmah i znate a preispitivanja nema, pa je prema tome svaka dalja rasprava sa vama na ovu temu savršeno bespotrebna.

Drugi putić glasi: ukoliko niste vernik u tvrdnje iz prethodnog pasusa, i ukoliko nauka, naučna saznanja i naučna potkovanost i dalje imaju krupnu ulogu u vašem životu, naredni redovi su definitivno za vas. 

ŠTA ZNAČI ŽABA NA NALEPNICI, I KOJA JE TO ŽABA?

Zelena žaba na nalepnici zapravo je žig, i deo je programa sertifikacije koji radi organizacija Rainforest Alliance, u prevodu Alijansa za tropske šume. Štaviše, ta žaba je više od 30 (i slovima: trideset) godina maskota ove organizacije. I to nije nikakva „zlatna otrovna žaba“, već crvenooka šumska žaba. I postala je maskota čitavih 13 godina pre no što je Bil Gejts sa (sada bivšom) suprugom Melindom osnovao „zloglasnu“ Fondaciju Bil i Melinda Gejts (2000) koja trenutno sponzoriše Alijansu za tropske šume.

„Žabe su ono što naučnici zovu bioindikatorima – što znači da zdrava populacija žaba ukazuje na zdravo okruženje (a i obrnuto je tačno). Alijansa za tropske šume izabrala je crvenooku šumsku žabu kao svoju maskotu pre više od 30 godina, s obzirom da se ovaj svetlooki vodozemac uobičajeno može naći u neotropskim predelima (Karibi, Srednja i Južna Amerika – prim. prev), u kojima su naši osnovači prvi put krenuli da štite tropske šume. Otada, naš žig sa žabom postao je međunarodni simbol održivosti“, navodi se na sajtu www.rainforest-alliance.org, u rubrici What Does „Rainforest Alliance Certified“ Mean? (Šta znači „Sertifikovala Alijansa za tropske šume“?)

KAKVI SU PROIZVODI KOJI NOSE NALEPNICU SA ŽABOM?

Kada neki proizvod nosi Alijansin žig žabe to znači da su „taj proizvod (ili neki sastojak u njemu) napravili farmeri, stanovnici šuma ili/i kompanije koje zajedno rade da bi stvorili svet u kojem ljudi i priroda prosperiraju u harmoniji.“

Sve suprotno od onoga što tvrde „zaveraši“, ovde se radi o proizvodima koji ispunjavaju visoke standarde u pogledu korišćenja sastojaka i metoda kojima se postižu socijalna, ekonomska i ekološka održivost.

Dakle, u njihovoj proizvodnji ide se na što manje zagađenje, na što manju štetu po prirodnu okolinu i zajednice u kojoj se proizvodi prave, uz poboljšanje položaja uzgajivača – farmera i stanovnika tropskih šuma.

Banane sa oznakom žabe neće vas ubiti; to su samo banane za koje se garantuje da su proizvedene uz strogo vođenje računa da se njihovom proizvodnjom ne uništava prirodna sredina u kojoj su nastale.

Žigom žabe vam se poručuje da od njihovog uzgajanja, distribucije i prodaje koristi na prvom mestu imaju stanovnici tih oblasti – obično domorodačka plemena i siromašni farmeri Latinske Amerike. Ne Bil Gejts. Bil Gejts davanjem novca Alijansi kaže da mu se sviđa ono što Alijansa radi već 37 godina, i da to treba da nastavi da radi.

ŠTA JE TO ALIJANSA ZA TROPSKE ŠUME?

Sama Alijansa za tropske šume predstavlja savez farmera, stanovnika tropskih šuma, kompanija i potrošača koji deluje u više od 70 zemalja, štiteći šume i pomažući da se unapredi socijalni i ekonomski položaj njihovih žitelja, napisali su na portalu efektiva.rs.

Oznake:

teorija zavere

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

nedeljni horoskop
Prethodni

Nedeljni horoskop od 16. do 22. decembra: Ovi znakovi će pronaći ljubav pred sam kraj godine

deda mraz
Sledeći

Snimak “Bugari plivaju za časni krst” je dobio konkurenciju: Spajdermen, Deda Mraz i Splinter se tuku u Plovdivu, i ovo je previše ludo da bi mogli da izmislimo

Sledeći
deda mraz
16.12.2024.

Snimak “Bugari plivaju za časni krst” je dobio konkurenciju: Spajdermen, Deda Mraz i Splinter se tuku u Plovdivu, i ovo je previše ludo da bi mogli da izmislimo

Prethodni
15.12.2024.

Nedeljni horoskop od 16. do 22. decembra: Ovi znakovi će pronaći ljubav pred sam kraj godine

nedeljni horoskop

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    MMF
    Zoster ponovo na MMF-u: Nedelja koja ne liči na kraj festivala
    CityMagazine
    exit
    Organizatori EXIT festivala povodom izjave gradonačelnika Novog Sada: „Jedina politička zloupotreba je pokušaj cenzure i gušenja Exita“
    CityMagazine
    arlemm
    Otvaraju se vrata muzičkog Makonda u Arilju – počinje festival ARLEMM
    CityMagazine
    čedomir petrović
    Čedomir Petrović u seriji “Vruć vetar” je tumačio lik kog smo zaboravili – a čiji izum bi nam danas itekako dobro došao
    CityMagazine
    film
    Žarko Laušević i Branslav Lečić glume u ovom filmu, ali kad budete videli kako su potpisani na špici ništa vam neće biti jasno: Ostvarenje koje već 30 godina zabavlja filmofile
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖