„Nikada ne bih dozvolila svojoj deci da rade ono što sam ja radila”: Da li Bruk Šilds ipak krivi svoju majku?
Iako je njena majka živela od zarade svog deteta koje je prvu reklamu snimilo sa svega 11 meseci, nije joj bio cilj da predstavi sebe kao žrtvu i njenu majku kao nasilnicu, piše vecernji.hr.
Još od detinjstva bila je prava zvezda. U tinejdžerskom dobu svakodnevno je boravila u noćnim klubovima, u prijateljskoj pratnji sa Endijem Vorhlom, Džordžom Majklom i Majklom Džeksonom u najpoznatijoj jazbini poroka, disko klubu Studio 54. Ma koliko lagao druge, pa i sebe, Majkl Džekson ipak nije bio dečko čuvene Bruk Šilds, već samo veoma dobar prijatelj.
Bruk Šilds (57) išla je suprotnim smerom od uobičajene holivudske rute. Nije išla kroz trnje do zvezda, već od, u ranim danima oformljenog, zvezdanog statusa, do želje za normalnim, srećnim porodičnim životom, kakvim danas i živi.
O tome govori odličan dokumentarac u dva dela Lepa beba: Bruk Šilds, koji je Bruk snimila sa mladom, ali proslavljenom rediteljkom, Lanom Vilson.
U besteleru Njujork Tajmsa Bilo jednom: prava istina o majci i meni, Bruk je uspela da promeni obrasce današnjih poznatih ličnosti. Nije sebe prikazivala kao žrtvu, ili svoju majku kao nasilnika, iako je majka uglavnom živela od zarade svog deteta, bebi modelinga i prve zarade koju je donela reklama za sapun.
Teri Šilds živela je sama sa Bruk od njenog petog meseca života, puno je pila i umrla je 2012. godine dementna. U mladosti, Teri je bila snalažljiva, lepa devojka savršenog tela iz veoma siromašne porodice u udaljenom delu Nju Džersija. Nekako, kao konobarica i devojka sa kozmetičkog štanda robne kuće, domogla se Menhetna i tamo počela da živi kao Holi iz filma Doručak kod Tifanija. Izlazila je sa bogatim momcima, dobro se zabavljala u modnom društvu, skrivala je svoje poreklo, kupovala odeću na različite načine, koja je delovala izuzetno skupo i moderno, a često ju je i sama šila.
Upravo tako, Teri je upoznala osam godina mlađeg, Frenka Šildsa iz ugledne njujorške porodice. Njegova baka, Bruk Šilds, bila je potomak visokog italijanskog plemstva, povezana sa kneževskim dinastijama. Kada je Teri zatrudnela sa Frenkom, članom ekskluzivnih njujorških klubova u kojima je ulaz ljudima poput Teri bio zabranjen, njegov otac je dogovorio njihovo upoznavanje, dao joj kovertu sa novcem i zamolio je da abortira. Uzela je novac, ali nije abortirala.
Frenk, koji nije znao ništa o očevom pokušaju da se oslobodi “neprikladne” žene, ipak je oženio Teri.
Teri, nespremna na sramotu, i sama je u trenutku slabosti predložila da se razvedu posle samo nekoliko meseci braka i samo je tražila da Frenk plati najbolje škole za njihovu ćerku. Ubrzo se ponovo oženio pripadnicom svog statusa, koja je takođe bila razvedena i imala je dva sina iz prvog braka. Sa njom je imao tri ćerke, što ga nije sprečilo da bude sasvim posvećen otac maloj Bruk, a ona je očevu proširenu porodicu prihvatila svojom.
Frenk je ostao dobar prijatelj sa Teri i zaista je bio ponosan otac.
Kada je diplomirala francusku književnost na prestižnom Pristonu, on je ipak rekao da se tome nije nadao.
Bruk je volela i oca i majku i odlučila je da napiše knjigu kojom bi pokazala da život nije jednostavan, te da su se njena majka i ona volele i da su bile beskrajno bliske. Nikada nije živela kao zvezda, nije se odala autodestruktivnoj upotrebi droga i alkohola, kao, recimo, Dru Barimor, sa kojom je nedavno gostovala u Tok-šou.
Razgovarale su o tome kako su ih novinari često ponižavali u intervjuima, čak se i Barbara Volters, legenda televizijskih intervjua, u razgovoru koji je izuzimao toplinu i empatiju, trudila da izvuče nešto skandalozno, bez obzira na nelagodu sa kojom su odgovarale na pitanja.
Bruk je otpočela pisanje knjige o svojoj majci, na kojoj je u velikoj meri zasnovan i dokumentarac sa dosta originalnih snimaka iz njene mladosti.
Nakon smrti majke, Bruk je sama napisala čitulju i poslala 1.500 dolara, što je uobičajena cena za veličinu koju je odabrala.
Međutim, uredništvo je kontaktiralo Bruk sa idejom da čitulju stavi među vesti, malo proširi i objavi je besplatno. Bruk je smatrala da bi posle decenija prikazivanja njene majke kao nasilnice, bilo lepo da joj pruže malo poštovanja nakon smrti.
Čitulja je otvorena rečima: Teri Šilds, koja je krenula da promoviše svoju ćerku Bruk kao dečijeg modela kada je bila beba i dozvolila joj da pozira kao prostitutka, umrla je u sredu.
Prikazana je kao očajna samohrana majka koja je dala svoje dete u prostituciju kako bi zaradila novac. Sve izjave mame Bruk Šilds koje je ona smatrala smešnim, prikazane su u kontekstu koji je prikazuju kao čudovište.
Na pitanje kako je Bruk prihvatila snimanje prve reklame, Teri je odgovorila šaljivim tonom: „Srećom bila je u periodu kada još nije znala da se bori”, misleći na reklamu za sapun koju je Bruk snimila sa svega 11 meseci, a ne na reklamu za farmerke Kelvin Klajn čijem je snimanju njena mama takođe prisustvovala.
Bruk u svojoj knjizi nije krila koliko joj je nejasan postupak čoveka koji je onako predstavio njenu majku u čitulji. „Hodala sam u krug u svojoj kuhinji plačući i pitajući se – zašto su tako okrutni, zašto ne mogu mrtvu ženu da ostave na miru, gde im je ljudskost i pristojnost… nečija majka je upravo umrla”, pisalo je u jednom potresnom pasusu njene knjige.
Danas, u dokumentarcu Bruk tvrdi da se zapravo ni u jednom momentu karijere nije osećala kao da radi nešto pogrešno, jer je u svojoj glavi zaista bila nevina i uspevala je da to zadrži mnogo duže od ostalih vršnjaka, otvoreno iskazujući da je nevinost u stvarnom životu izgubila tek sa 22 godine.
Osnovno što je Bruk imala sa svojom majkom, a danas pokušava da ima sa svoje dve ćerke Rouan (19) i Grieri (16), svodi se na bliskost, otvorenost, spremnost da se o svemu iskreno razgovara.
I zbog toga je, reklo bi se, Bruk branila svoju mamu Teri praktično otkako je porogovorila, međutim, uprkos tome nikada ne bi dozvolila svojoj deci da rade ono što je ona radila kao dete.
Bruk je, dakle, oduvek imala tendenciju da brani svoju mamu, baš kao što je njena mama štitila nju na svim snimanjima kroz koje je prolazila. U jednom video klipu, u dokumentarcu, Bruk vidimo kao devojčicu, koju je jedan televizijski reporter upitao da li njena mama pije, na šta je ona odgovorila da pati od alergije, neposredno pre nego što je briznula u plač uz reči: „Pa ona je moja mama!”
Bruk je danas neverovatno samouverena, u miru sa sobom, kako voli da kaže, verovatno zbog 35 godina psihoterapije. Iako je zbog studija prestala da se bavi glumom, nastavila je da glumi u filmovima neke manje uloge, uglavnom u komedijama.
Zadesila se još po neka uloga, poput preslatke romantične komedije na Netfliksu, nakon čega je otvorila svoj lajfstajl sajt Početak je sada, koji je zasnovan na ideji da žene njenih godina, čija su deca već na fakultetu, imaju šansu za novi početak, u godinama kada su već našle snagu, mudrost, i najvažnije – optimizam.
Jedan zapamćeni čin pobune protiv njene majke desio se kada je Bruk počela da izlazi sa teniserom Andreom Agasijem, za koga se udala u 31. godini života, kada je njena majka kasnije svima rekla da se Bruk tim činom od nje razvela.
Iako je Agasi bio opsednut kontrolom, kasnije se saznalo da je bio i zavisnik od droge, Bruk je priznala da je u njemu ponovo pronašla svoju mamu. U svojo biografiji, vezu sa Agasijem opisala je veoma mračno, kao da je bila njegova žrtva.
Sa druge strane, Agasi je u svojoj biografiji istakao da i te kako žali zbog agresivnih ispada i svog nedoličnog ponašanja koje je Bruk istrpela.
Bruk se 2001. godine udala za svog drugog muža, Krisa Henčija, oca njihove dve ćerke, duhovitog filmskog producenta i pisca koji je odlično zarađivao. Žive u kući na Menhetnu, onako kako je on oduvek živeo, a Bruk priželjkivala, daleko od medija i paparaca, mirnim i ispunjenim životom.