„Woke je mrtav, bejbi“: Sidni Svini je snimila provokativnu reklamu, dobila ogromnu količinu novca i ponovo posvađala ceo internet
Ako se pitate kako farmerke mogu da izazovu buru na internetu, odgovor je – dodajte Sidni Svini, vintage Mustang i slogan koji zvuči kao mim. Rezultat? Najveća kampanja u istoriji American Eagle-a, trend na Tviteru, drama oko „kraja woke kulture“ i, naravno, – Wall Street Bets u akciji.
„Sidni Svini ima odlične farmerke“ (ili gene?)
Naziv kampanje igra se sa engleskom rečju jeans (farmerke) i genes (geni), što je brend iskoristio da napravi viralni momenat. Sidni Svini – zvezda „Euforije“ i „Belog lotosa“ – postala je lice jesenje kolekcije, a spot izgleda kao mix Fast & Furious i reklame iz ranih 2000-ih:
Glumica u tesnoj beloj majici otvara haubu Mustanga GT350, briše ruke o zadnjicu (jer naravno) i odlazi u zalazak sunca.
Sydney Sweeney for American Eagle's Fall 2025 campaign
— cinesthetic. (@TheCinesthetic) July 23, 2025
pic.twitter.com/ps2oZjKSy1
U drugoj sceni nosi samo teksas jaknu preko nagog tela, a u većini kadrova fokus nije na šavovima farmerki, već na nečemu… pa, drugom.
Sydney Sweeney for the 2025 American Eagle campaign.
— cinesthetic. (@TheCinesthetic) July 24, 2025
pic.twitter.com/lSv11OVo8S
Internet nije razočarao: komentari variraju od „marketing 10/10“ do „dobrodošli nazad, rane 2000-te“.
Objavljivanje kampanje nije samo zapalilo mreže – zapalilo je i berzu. Deonice American Eagle-a su skočile preko 10% na otvaranju, završile dan sa +4,2%, a Reddit-ova ekipa sa Wall Street Bets momentalno je krenula da „pumpa“ priču. Jedan korisnik je napisao: „Kupujem, samo zbog Mustanga.“
„Woke je mrtav, bejbi“
Najveća drama? Tviter je proglasio ovu kampanju „krajem woke kulture“. Komentari:
„Vratile su se provokativne reklame, woke se bori za vazduh.“
„Woke je mrtav, bejbi. Sidni ga je sahranila u Mustang gepeku.“
I stvarno – poređenja sa American Eagle kampanjama iz 2019. su nemilosrdna. Nekada je fokus bio na „body positivity“ i inkluziji. Sada? Klasična formula “sex sells”.
American Eagle ads, 2019 vs 2025. Woke is dead. pic.twitter.com/TGbP0B50ee
— End Wokeness (@EndWokeness) July 24, 2025
Kritike: „Ideal desničarskih snova?“
I dok deo interneta slavi „povratak na staro“, drugi deo vidi problem. Kritičari tvrde da Svini važi za „idealnu ženu“ u desničarskim krugovima, a kampanja koja glorifikuje tradicionalnu „seksi estetiku“ stiže u trenutku kada raste napetost prema manjinskim grupama u SAD-u. Ukratko: reklama za farmerke je postala kulturni komentar.
Društvene mreže gore i zbog navodnog honorara – 20 miliona dolara za Svini. Brend to nije potvrdio, ali je priznao da je ovo njihova najskuplja kampanja ikada. Na pitanje zašto toliko ulažu? Direktor marketinga je odgovorio: „Engagement je eksplodirao.“
U eri kada brendovi pokušavaju da budu „woke“, American Eagle se vratio old-school formuli: Mustang, seksi zvezda i mim slogani. Rezultat? Kampanja koja je pretvorila farmerke u globalni razgovor.

Trenutno nema komentara! Budite prvi