• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
sidni svini
foto: American Eagle / Planet / Profimedia

„Woke je mrtav, bejbi“: Sidni Svini je snimila provokativnu reklamu, dobila ogromnu količinu novca i ponovo posvađala ceo internet

CityMagazine
25.07.2025. 2 min Poznati

Ako se pitate kako farmerke mogu da izazovu buru na internetu, odgovor je – dodajte Sidni Svini, vintage Mustang i slogan koji zvuči kao mim. Rezultat? Najveća kampanja u istoriji American Eagle-a, trend na Tviteru, drama oko „kraja woke kulture“ i, naravno, – Wall Street Bets u akciji.

„Sidni Svini ima odlične farmerke“ (ili gene?)

Naziv kampanje igra se sa engleskom rečju jeans (farmerke) i genes (geni), što je brend iskoristio da napravi viralni momenat. Sidni Svini – zvezda „Euforije“ i „Belog lotosa“ – postala je lice jesenje kolekcije, a spot izgleda kao mix Fast & Furious i reklame iz ranih 2000-ih:

Glumica u tesnoj beloj majici otvara haubu Mustanga GT350, briše ruke o zadnjicu (jer naravno) i odlazi u zalazak sunca.

Sydney Sweeney for American Eagle's Fall 2025 campaign
pic.twitter.com/ps2oZjKSy1

— cinesthetic. (@TheCinesthetic) July 23, 2025

U drugoj sceni nosi samo teksas jaknu preko nagog tela, a u većini kadrova fokus nije na šavovima farmerki, već na nečemu… pa, drugom.

Sydney Sweeney for the 2025 American Eagle campaign.
pic.twitter.com/lSv11OVo8S

— cinesthetic. (@TheCinesthetic) July 24, 2025

Internet nije razočarao: komentari variraju od „marketing 10/10“ do „dobrodošli nazad, rane 2000-te“.

Objavljivanje kampanje nije samo zapalilo mreže – zapalilo je i berzu. Deonice American Eagle-a su skočile preko 10% na otvaranju, završile dan sa +4,2%, a Reddit-ova ekipa sa Wall Street Bets momentalno je krenula da „pumpa“ priču. Jedan korisnik je napisao: „Kupujem, samo zbog Mustanga.“

„Woke je mrtav, bejbi“

Najveća drama? Tviter je proglasio ovu kampanju „krajem woke kulture“. Komentari:

„Vratile su se provokativne reklame, woke se bori za vazduh.“

„Woke je mrtav, bejbi. Sidni ga je sahranila u Mustang gepeku.“

I stvarno – poređenja sa American Eagle kampanjama iz 2019. su nemilosrdna. Nekada je fokus bio na „body positivity“ i inkluziji. Sada? Klasična formula “sex sells”.

American Eagle ads, 2019 vs 2025. Woke is dead. pic.twitter.com/TGbP0B50ee

— End Wokeness (@EndWokeness) July 24, 2025

Kritike: „Ideal desničarskih snova?“

I dok deo interneta slavi „povratak na staro“, drugi deo vidi problem. Kritičari tvrde da Svini važi za „idealnu ženu“ u desničarskim krugovima, a kampanja koja glorifikuje tradicionalnu „seksi estetiku“ stiže u trenutku kada raste napetost prema manjinskim grupama u SAD-u. Ukratko: reklama za farmerke je postala kulturni komentar.

Društvene mreže gore i zbog navodnog honorara – 20 miliona dolara za Svini. Brend to nije potvrdio, ali je priznao da je ovo njihova najskuplja kampanja ikada. Na pitanje zašto toliko ulažu? Direktor marketinga je odgovorio: „Engagement je eksplodirao.“

U eri kada brendovi pokušavaju da budu „woke“, American Eagle se vratio old-school formuli: Mustang, seksi zvezda i mim slogani. Rezultat? Kampanja koja je pretvorila farmerke u globalni razgovor.

Oznake:

reklamasidni svini

Podeli

Zaprati Autor

CityMagazine

Ostali članci

Emir Kusturica
Prethodni

Emir Kusturica svojim kravama pušta muziku, a evo koje pesme su zabranjene u njegovim štalama

Amerikanka je posetila grad u našoj zemlji sa "praktično nijednim turistom" i zaljubila se na prvi pogled
Sledeći

Amerikanka je posetila grad u našoj zemlji sa “praktično nijednim turistom” i zaljubila se na prvi pogled

Sledeći
Amerikanka je posetila grad u našoj zemlji sa "praktično nijednim turistom" i zaljubila se na prvi pogled
26.07.2025.

Amerikanka je posetila grad u našoj zemlji sa “praktično nijednim turistom” i zaljubila se na prvi pogled

Prethodni
25.07.2025.

Emir Kusturica svojim kravama pušta muziku, a evo koje pesme su zabranjene u njegovim štalama

Emir Kusturica

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    marčelo
    „Puzzle Shock“ 20 godina kasnije: Kako je nastao album koji je stvorio Marčelov prepoznatljiv glas
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Pre Nikole Koje i Borisa Milivojevića, on je bio Miša iz serijala Žikina dinastija: Pogledajte kako danas izgleda
    CityMagazine
    eva braun
    Kako je nastajala pop muzika u inat užasnom vremenu: 30 godina kultnog albuma grupe Eva Braun
    CityMagazine
    Kalum Tarner
    Da li je Kalum Tarner naš sledeći Džejms Bond? Evo šta znamo
    CityMagazine
    žikina dinastija
    Gledao sam novi nastavak filma “Žikina dinastija” i rešio da rangiram svih 11 naslova iz ovog serijala
    CityMagazine

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖