Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Evo kako da ostanete emotivno i mentalno zdravi tokom trudnoće

AUTOR: CityMagazine 24 Apr, 2021
Evo kako da ostanete emotivno i mentalno zdravi tokom trudnoće

Suočene sa morem loših vesti i tragedija u medijima, mnoge trudne žene počinju da razmišljaju da li su donele dobru odluku kada su odlučile da donesu dete na ovaj svet. Čak i najmanje osetljivi od nas bivaju ganuti pred tolikom količinom ljudske nesreće, a za dame koje imaju predispoziciju da budu depresivne i anksiozne, slušanje i čitanje o lošim stvarima koje se dešavaju kod nas i u svetu može biti posebno teško.

Postoje, međutim, načini da zaštitite svoje mentalno i emotivno zdravlje ako ste trudni, a u nastavku ćemo vam otkriti neke od njih…

Ne bežite od stresa

Određena količina stresa je dobra za vas. Nije baš pametno biti totalno izolovan od svih problema i nikada se ne uhvatiti u koštac s njima. Savladavanje stresa gradi karakter i pomaže vam da budete spremniji svaki sledeći put kada se suočite sa nepovoljnim okolnostima.

Potražite pomoć bliskih ljudi

Pomoć prijatelja i porodice je uvek dobrodošla, a posebno kada ste trudni. Ne libite se da se poverite drugima o svojim problemima, potražite od njih savet i iskoristite njihovo iskustvo da prebrodite svoju krizu.

Ne zaboravite na svoje potrebe

I tokom trudnoće treba izdvojiti vreme za opuštanje. Kada ste pod prevelikim stresom ili se osećate utučeno, izaberite svoju omiljenu aktivnost i bar na trenutak zaboravite na svoje probleme. Neke dame, na primer, opuštaju se uz knjigu i muziku, dok drugima posebno znači šetnja u prirodi i meditacija. Na vama je otkrijete šta vam najviše pomaže da pronađete svoj unutrašnji mir.

Pomažite drugima

Ako se osećate bespomoćno jer više niste fizički u stanju da radite sve ono što ste radili pre trudnoće, ne očajavajte zbog toga. Postoje načini da usrećite druge, a i sebe, bez fizičkog zalaganja. Uvek možete da izdvojite finansijska sredstva u humanitarne svrhe, ponudite koristan savet onima kojima je najpotrebniji i obavestite ljude iz svoje okoline o načinima na koji mogu da pomognu ljudima u nevolji.

Ne budite strogi prema sebi

Vi niste ni prva ni poslednja žena koja oseća anksioznost i stres tokom trudnoće. To je iskustvo mnogih dama u ovoj situaciji, a većina njih na kraju prebrodi ovu krizu bez bilo kakvih dugoročnih posledica po mentalno i emotivno zdravlje. Zato ne očajavajte ako vam je sada teško, jer će i to vrlo brzo proći, a kada rodite, toliko ćete biti ushićeni, ali i zauzeti, da više nećete imati ni vremena da se prisećate svoje nekadšnje muke.

Izvor: Psychology Today