LUTKART: 10 godina modnih iznenađenja
U novosadskoj modnoj ponudi svojim veselim šarmom izdvaja se već deset godina unazad brend Lutkart. Iza njega stoji Nataša Jovičić, koja odavno eksperimentiše raznim vidovima umetnosti, posebno primenjene.
Nataša se već okušala u vajarstvu i slikarstvu, nekoliko godina je bila predana tkanju, da bi spontano kao što, kako kaže, sve kod nje i biva, iz sobe na Limanu nastao i ovaj razigrani brend.
„Kada sam sa nekih 25 godina prvi put sela za mašinu, oduševilo me je saznanje da mogu sama da napravim nešto od početka do kraja i da to, budući da sam preduzetničkog duha, mogu i da prodam. Taj moj modni put počeo je kao redizajn starih maminih i bakinih stvari kojima sam dala novi život sečenjem i ubacivanjem drugih rukava i prišivanjem drugih materijala. Osim haljina, redizajnirala sam jastuke, zavese, torbe… Shvatila sam da me ceo taj proces oslobađa, a da su proizvodi traženiji nego u na primer tkanju, kom sam se posvetila tako što sam rasprodavši izložbu pastela kupila razboj. Kada sam poželela da sebi napravim duboke šarene helanke, stigla je i prva ozbiljnija industrijska mašina“, priča Nataša.
Osim što je sebi napravila željene helanke, Nataša je ubrzo počela da stvara i za prijateljice koje su se žalile da ne mogu da nađu kupaći kostim koji bi prekrio strije, ožiljak, porodiljski stomak. Komad po komad i tako su na vešalice Lutkarta stizale i suknje od likre, haljine, tunike, a onda i zahtevni kaputi.
Zanimljivo je da je Nataša ostala verna svojoj ideji da se ništa od materijala ne baca i da su ti restlovi koji propagiraju održivu modu a koji spajaju nespojivo postali obožavani kod dama koje vole umetnost, koje imaju stav i koje se ne stide da budu primećene.
Trenutno je Nataša obuzeta izradom tunika, a kako najavljuje u novoj kolekciji važno mesto imaće i kimona od satena, pamuka i muslina, idealna i za plažu i za salonke. Uskoro će biti dostupni i kupaći kostimi koji će biti u sportskom fazonu i koji će biti pogodni i za devojke i žene sa većim grudima.
Već se osmišljavaju i kaputi za jesen i zimu, a Nataša razmišlja i o muškoj kolekciji, kao i o otvaranju showroom-a u Beogradu.
Za sada, showroom je jedino u Novom Sadu (u pasažu Dunavske) a taj koncept prodaje najbolje kaže i ide uz njen brend.
„Nisam želela butik. To je dosadnjikava forma. Htela sam da izađem iz klišea i da ponudim intimniju atmosferu, jer ne mogu da zamislim da moje komade prodaje neko za kasom. Više mi se sviđa ovaj prisniji odnos sa mušterijama sa kojima porazgovaram i popijem kafu. Uglavnom dolaze žene, ali moram reći da imam i sjajne mušterije muškarce koji kupuju svojim ženama. To su ljudi koji imaju jako istančan osećaj za lepo i unikatno i pravo je zadovoljstvo poslovati sa njima.“
Lutkart se prodaje i onlajn (na Fejsbuku i Instagramu). Najbolja reklama je preporuka, a promoterke ovog brenda su brojne ostvarene žene među kojima su muzičke zvezde Frajle, Ana Štajdohar, glumice Milica Grujičić, Maja Šuša, Dragana Mićalović, novinarke Milica Kravić i Tamara Srijemac…