BELGRADE GETS DIGITAL – novi veb kutak za digitalne nomade
Proučavanje sajta Belgrade gets digital, zajedničkog projekta više različitih organizacija, otkriva zbog čega je Beograd atraktivna i česta destinacija za digitalne nomade i zbog čega se srpska prestonica na jednoj od relevantnih lista najpoželjnijih destinacija za digitalne nomade našla na – sedmom mestu.
Osim što olakšava život strancima koji žive i rade u Beogradu, novopokrenuti sajt pruža široku sliku našeg grada, i promoviše ga kao poželjno odredište.
„Prvobitna ideja iz koje je nedavno nastao belgradegets.digital nikla je iz inicijative koju su svojevremeno pokrenuli Startit, Nova Iskra, KC Grad, i SHARE fondacija s namerom da strancima koji posećuju Beograd pruže osnovne informacije za snalaženje u našem glavnom gradu. Onda smo početkom prošle godine mi iz Inicijative ‘Digitalna Srbija’ uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji odlučili da tu ideju unapredimo. Tako smo sproveli Skener digitalnih nomada, detaljno istraživanje o digitalnim profesionalcima iz inostranstva koji su se odlučili da određeno vreme žive i rade u Beogradu. Trenutni izgled naše platforme je rezultat ovog istraživanja sprovedenog i među digitalnim nomadima koji su bili u Beogradu, i među onima koji nisu bili u Beogradu, ali i uključivanja svih relevantnih stejkholdera”, kaže u razgovoru za City Magazine Tijana Stefanović iz inicijative „Digitalna Srbija“.
Tijana objašnjava da je sprovedeno istraživanje donelo uvid u to koje su dobre strane Beograda, i kako se one mogu iskoristiti na najbolji mogući način. Otkrilo je i gde postoji prostor za poboljšanje ponude Beograda.
„Istraživanje je rađeno i sa lokalnim co-working prostorima gde digitalni nomadi najčešće dolaze da rade. Dodatno smo u konsultacije uključili Turističku organizaciju Srbije i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. Vizuelni koncept smo razvijali zajedno sa našom članicom Direct Media-om, a user research tim iz Nordeusa nam je pomogao oko metodologije istraživanja ove specifične grupe. Takođe, za pisanje sadržaja za sajt smo angažovali ljude koji dobro poznaju digitalnu i tehnološku scenu u Srbiji, pa smo tako sarađivali sa sjajnom Jovanom Tomić.”
Praktične informacije
„Prilikom osmišljavanja BelgradeGets.digital ideja je bila da se napravi koristan sajt koji onima koji posećuju ili žele da posete Beograd daje sve potrebne praktične informacije – od toga gde je i kakav je Beograd, preko toga kako da apliciraju za vizu, doputuju, pribave radnu dozvolu, saznaju koji internet i mobilni operateri postoje, ili gde mogu da odsednu i nađu prostor za rad, do toga šta naša prestonica nudi od kulturnih sadržaja, i koju lokalnu hranu treba da probaju. Sajt pruža podršku korisnicima i u vidu besplatnih vaučera koji se mogu iskoristiti za konsultacije sa advokatima i računovođama o administrativnim procedurama koje ih čekaju.”
Beograd – sedmi u Evropi
Naša sagovornica navodi i da su se prilikom razvoja jedinstvene platforme u proces njenog razvoja uključili mnogi zainteresovani. Posebno zanimljiv, koristan i ohrabrujući segment belgradegets.digital predstavlja iskustva drugih digitalnih nomada iz celog sveta koji su već boravili u našoj prestonici. Tu su video intervjui sa njima, i mogućnost direktnog kontakta sa onima koji su se pridružili mreži „ambasadora Beograda”.
A u priči o ovdašnjim digitalnim nomadima i njihovim razlozima da odaberu Beograd, Tijana navodi zanimljive podatke.
„Tokom našeg istraživanja otkrili smo da je Srbija zemlja koja privlači digitalne nomade, i da ima značajan broj i digitalnih radnika na određeno vreme po glavi stanovnika. Pored direktnih razgovora sa digitalnim nomadima, jedan od najboljih pokazatelja da je Beograd posebno atraktivan je i sajt Nomad List, verovatno najpoznatija lokacija na internetu za preporuku destinacija za digitalne nomade. Naime, u prvoj polovini 2020. godine Beograd je bio pozicioniran na sedmom mestu u Evropi. Od tada do danas naša prestonica se konstantno nalazi pri vrhu ove dinamične liste. Danas je, na primer, na osmom mestu. Dakle, branimo poziciju, i aktivno radimo na tome da se kroz belgradegets.digital poveća broj digitalnih nomada koji će izabrati Beograd kao svoju destinaciju.”
Atmosfera, kreativnost, otvorenost
Naša sagovornica ističe da je Beograd za digitalne nomade „Evropa izvan EU“, i da je tajna njegove privlačnosti u mnogo čemu. „Posebno je privlačan zato što ima atmosferu i karakteristike evropske metropole, a pri tome je jedna od najpristupačnijih evropskih prestonica. Ali da ne bude da sami o sebi govorimo lepe stvari, možemo da pomenemo da je BBC svrstao Beograd među najkreativnije gradove na svetu, a sajt Lonely Planet nazvao ga je otvorenim, avanturistički nastrojenim, ponosnim i odvažnim gradom.”