Gordan Kičić: Voleo bih da uradim neki film osvete
Nedavno je završeno snimanje druge sezone (koju čini deset epizoda) serije Mama i tata se igraju rata, iza koje u više svojstava stoji glumac, a od pre nekog vremena i producent i reditelj Gordan Kičić. Sa njim smo ovom prilikom razgovarali o drugoj sezoni pomenute serije, o žanrovskim finesama, metatekstualnosti, ali i rediteljskim porivima i planovima, aktuelnim i budućim glumačkim stavkama u njegovoj radnoj biografiji.
Šta se u ovom trenutku zbiva sa nastavkom serije Mama i tata se igraju rata? Snimanje je završeno?
Evo, mi smo završili snimanje koje je trajalo šezdeset dana na lokacijama u Beogradu i nešto malo van Beograda, a videćete i zašto. Seriju su režirali Mina Đukić, Marko Manojlović i ja, Gordan Kičić. Mina Đukić je režirala šest epizoda, ja sam režirao prvu i desetu, a Marko osmu i devetu epizodu. Tekst smo pisali Gvozden Đurić, Marko Manojlović i ja. Mislim da će ova druga sezona dosta dobro proći, to je, naravno, moje nadanje, ali verujem da hoće jer je prva odlično prošla, a ja, iskreno govoreći, nisam znao kako će da prođe, jer prvi put sam se upustio u nešto takvo.
A šta se može saopštiti na planu priče, događaja koje ćemo pratiti, a i ostalog?
Ne bih smeo baš previše da otkrivam; glavni zaplet se dešava već u prvoj epizodi, tu imamo tu inicijaciju događaja, ali, u svakom slučaju, nova sezona kreće tri godine od Veljkovog odlaska na Kamčatku. On je u međuvremenu doživeo svetski uspeh sa Netfliksovom serijom Sloveni, i sada sve junake sačekujemo na nekim pozicijama koje su oni na izvestan način priželjkivali, dobili su ono što su želeli, ali sada se suočavaju sa posledicama svega toga, te kreće preispitivanje da li su to zaista želeli, da li su i zaista dobili ono čemu su se nadali…
Podela je fantastična, ostala je čitava podela iz prve sezone. Što se novih junaka tiče, imamo advokata koga glumi Radivoje Čupić, pojavljuje se i Aleksej Bjelogrlić u liku Mileninog sina, imamo i lik Jadrankine koleginice na poslu, koji tumači Amila Terzimehić, Aleksandar Đurica igra bivšeg Mileninig muža (Milenu i dalje igra Milica Mihajlović), i svi ostali junaci su tu. I Kralj Čačka ponovo radi muziku. I da pomenem da nam je trebalo godinu dana da napišemo ovu drugu sezonu serije, jer, kako kažu, nekako je drugi album uvek teži od prvog. Mislim da smo u tome uspeli, mislim da je priča koherentnija, a i žanrovski je sprovedena do kraja, imamo taj neki mid-season trenutak kada se sve te neke stvari, svi ti događaji iz prvih pet epizoda sabiraju u jednoj tački, pa krenu u drugom smeru, tako da sam jako zadovoljan što se tiče konstrukcije, junaka, njihovih stremljenja, introspekcije…
Da li je vaš junak Veljko u nastavku osvojio još neki vrh na putu ka punoj zrelosti ili i dalje posrće pod teretom večite prokrastinacije dečaka zarobljenog u telu i umu nezrelog i nesnađenog odraslog muškarca?
Pa, mi smo i njega na neki način već inicirali kao čoveka koji ide ka nekakvoj zrelosti, i ova sezona je nekako više Veljkova introspektivna sezona nego što je to bio slučaj sa prvom sezonom. Zanimljivo je da svih deset epizoda vezuje vremenski niz, one idu dan za danom, tako da smo napravili prilično dobar ritam, jer čitava priča se sada dešava u nekih dvanaest dana – od početka do kraja. Tako da očekujem da bude zanimljivo, biće duhovito, ali i tužno, svašta se nešto tu dešava u vezi sa Veljkom i tim njegovim putem sazrevanja, a i u vezi sa svim ostalim junacima, zato što taj jedan događaj inicira gomilu događaja koji će se desiti u prvoj epizodi nove sezone.
U žanrovskom smislu, da li se klatno zanjihalo više u pravcu komedije ili, pak, melodrame, jer to su dva smera u kom se dominantno kretala prva sezona?
Nisam imao puno prilike da pričam o žanrovskoj prirodi prve sezone, a moja ideja i jeste bila da to bude dramedija (spoj drame i komedije), i to je taj neki žanr koji je previše eksploatisan, što se mene lično tiče, na pravi način. I ova sezona u sebi nosi prilično sličnu količinu i drame i komedije. Tako da smo mi zadržali taj kurs dramedije i mislim da smo u tom smislu uspeli. Ja i privatno volim taj žanr i sad smo, mislim, na pravi način nastavili u pravcu upravo tog žanra.
Seriju sada režira Mina Đukić (prvu sezonu ste režirali Vladimir Tagić i ti), pa, kako je došlo do toga i šta je ono krunsko što je rediteljka filma Neposlušni donela vašoj seriji?
Mina Đukić je sjajna rediteljka i ona je svojim filmom Neposlušni pokazala i tu neku vrstu melanholije i izuzetnu vizuelnu kulturu, vizuelni stil koji je bio izrazito bitan za ovu novu sezonu naše serije, i ona je tu mnogo doprinela svojim talentom i radom i, naravno, veliko nam je zadovoljstvo što je ona bila tu sa nama. Osim toga, mladi i prilično afirmisani direktor fotografije Dušan Grubin (snimao je i film Lihvar i seriju Kljun) je snimao svih deset epizoda. Tako da mislim da je i ta cela vizuelna i narativna struktura u smislu kako smo ispričali i predstavili priču u novih deset epizoda znatno unapređena, i u rediteljskom postupku i na planu vizuelnog izraza. I iz tog razloga mislim da će druga sezona biti upgrade u odnosu na prvu sezonu.
Prvu sezonu (kao i film Realna priča) odredila je i ta upadljiva metatekstualnost, na tragu koje mi tu pratimo filmsko-serijsku priču o glumcima, odnosno, glumi, filmu, serijama, da li je i to zadržano i koliko ti je baš ta dimenzija u čitavoj priči i dalje draga i važna?
Zadržali smo i taj neki meta momenat. Pošto je ta serija koju mi u našoj seriji snimamo izmišljena, videćete inserte iz te serije koje sam ja režirao, iz te kao Netfliksove serije, i to ima snažnu vezu sa pričom koja se dešava kasnije, a takođe lik Veljkovog druga Ćufte (igra ga Nebojša Ilić) igra jednu veliku ulogu iz svetskog repertoara, a koja se onda naslanja na njegovu ličnu priču. Te, eto, biće i dalje dosta metatekstualnosti.
U ovom konkretnom primeru došlo je do predaha na tom planu, ali da li je filmska režija ono što te i dalje privlači i čime kaniš da se ponovo baviš u doglednoj budućnosti?
Pošto sam ja filmofil, nekako me razni žanrovi zanimaju, svakako bih voleo da u nekom trenutku svoje karijere uradim neki vengeance movie (film osvete), mislim da je ovo društvo nekako željno da vidi i pogleda tako nešto. To me jako zanima, mislim da ću to definitivno uraditi, a možda se desi i neka zanimljiva istorijska priča, ali ne iz neke drevne istorije, već iz nekog skorijeg perioda. Eto, radim tih nekoliko stvari paralelno, pa ćemo videti šta i kako.
Krajem prošle godine gledali smo te u filmovima Pucnji u Marseju i Nije loše biti čovek, šta si još snimao ili snimaš ili ćeš snimati na polju filma i serija, a mimo serije Mama i tata…?
Gostovao sam u jednoj epizodi sitkoma Radio Mileva, a treba da se pojavim kao gostujući lik u novoj seriji Zbornica, i to je to, ali neki dogovori su u toku, pa ću o tome moći da pričam na proleće kada budu krenula snimanja.
Šta se dešava sa tvojom pozorišnom karijerom, da li će i tu uskoro biti noviteta?
Posle dve godine odsustva, odnosno, pauze vratio sam se početkom ove sezone i igram predstave koje su na repertoaru – Ljubavno pismo i Noćna straža, obe u Ateljeu 212, i to je to za sada. Verovatno će biti nešto na proleće. Radimo, radi se, a sad su malo čudne okolnosti, i u pozorištu i generalno.
Malo faktografije
Serija je u prvoj sezoni pratila protagoniste na pragu srednjih godina, a fokus je bio na onoj prelomnoj tački njihovog života kada njihova „mladost“ i sve iluzije za koje su se hvatali konačno moraju da ustupe mesto odlukama i obavezama koje zahteva i sa sobom nosi zrelost. Veljko je glumac u stalnom pokušaju da postane zvezda i sa upadljivim problemom kontrole besa, a Jadranka arhitektkinja koja je sve svesnija da ogroman deo obaveza i tereta njihovog porodičnog života pada na njena pleća. Ključna tačka, naravno, biva razvod kao prirodan ishod, a možda i neumitnost.
Prvu sezonu su režirali Gordan Kičić i Vladimir Tagić, a najznačajnije role odigrali su: Gordan Kičić, Nina Janković, Lena Lazović, Nebojša Ilić, Branimir Brstina, Milica Mihajlović, Jovana Gavrilović, Vojin Ćetković, Katarina Gojković, Svetozar Cvetković, Milutin Milošević, Vanja Ejdus, Branislav Trifunović, Nebojša Milovanović…
Izvor naslovne slike: filmkombajn.com