Koliko je bilo potrebno plata da bi se kupio nov auto u Jugoslaviji krajem osamdesetih?
Ovih dana na Redditu kruži tabela u kojoj je za svaki automobil zabeleženo koliko bi prosečnih plata bilo potrebno da bi se pazarili. Iz komentara se jasno vidi da je lista nastala negde posle 1987. godine, dakle u vreme kada je Jugoslaviju harala visoka inflacija.
Takođe treba napomenuti da su u to vreme bile visoke carinske stope za uvoz automobila, zbog čega su strani modeli bili znatno skuplji nego domaći.
Koliko smo v Yugi delal za avto?
byu/jenkor inSlovenia
Iz tabele vidimo da je najjeftinija bila Zastava 126pGL koja je koštala kao 19 prosečnih plata. Drugi najpovoljniji model bio je Jugo 45 koral, čija je cena bila ekvivalentna sumi od 30 prosečnih plata. Od stranih modela, Škoda 120L je najmanje koštala u Jugoslaviji.
Najskuplji su bili BMV 750 iL, vredan 912 plata, i Mercedes-Benz 560 SEC, čija je cena bila jednaka iznosu od 1.231 plate.
Kao što vidite, ponuda automobila je bila znatno siromašnija nego danas, a zbog izostanka liberalizacije uvoza, većina ljudi je vozila Zastavine modele, koji su bili koliko toliko priuštivi većem delu populacije.