Stampedo u Novom Sadu: Rekli su da prvih 100 dobija poklone i to je bila prečica za poniženje
Snimci stampeda u jednom tržnom centru u Novom Sadu, koji pokazuju ljude koji utrčavaju u prodavnicu i laktaju se postali su viralni na društvenim mrežama.
Povremeno je dolazilo i do nasilnih scena, a obezbeđenje je pokušavalo da smiri situaciju.
Razlog? Kesa.
A u kesi pokloni i to sve za prvih 100.
Problem je nastao kada je njih 500 poželelo da bude prvih 100.
Ko je bio sinoć na mrežama nije mogao da pobegne od ovog neprijatnog snimka. Liči na sve one borbe penzionera za piliće, aparate za galete, japanske trešnje…
Ovakvo ponašanje zapravo nije previše čudno. Poznavaoci marketinga ga veoma dobro znaju i da, nekada može da se iskoristi i da donese benefite, ali nekada je poguban.
Ako pričamo o taktici koja se zove redukcija troška (Cost Reduction) dolazimo do situacije u kojoj kupci čuju da će dobiti nešto besplatno ili dobijaju priliku za popust, to ih motiviše da se ponašaju impulsivno i da iskoriste tu priliku. Ovaj efekat se pojačava ako se ponuda ograniči ili učini ekskluzivnom (kao što je ograničen broj poklona za prvih sto kupaca), jer ljudi osećaju pritisak da deluju brzo kako bi iskoristili tu ponudu pre nego što nestane.
Takođe, tu imamo još jedan momenat, a to je momenat društvenih normi. Dakle, sinoć su čak i posetioci koji nisu znali šta se deli u prodavnici, stali u red. Ljudi često imaju tendenciju da se prilagođavaju ponašanju drugih u situacijama poput ove, što dovodi do masovne akcije kao što je gužva i otimanje.
I dalje ne bismo o taktikama. Vraćamo se mrežama.
Nakon snimaka stampeda, klipove su počele da dele devojke koje su uspele da se izbore za svoje poklon kese.
U masu su uglavnom bile žene i devojčice koje su čekale otvaranje sa roditeljima.
Snimci iz garaža tržnog centra, dok listaju proizvode za negu koje su dobile, je poseban krug pakla.
“Eksplodiraće mi mozak” i “Radi me na agresiju” su samo neki od komentara.