• Početna
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Facebook Twitter Youtube Instagram
City Magazine

Unesi pojam i pritisni enter

  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
City Magazine
  • Vodič
  • PopKultura
  • Moda i lepota
  • Scena
  • Gastro
  • Lifestyle
  • Kolumne
Iz Fride: Kampanja

Iz Fride: Kampanja

Frida Šarar
15.09.2020. 3 min

Brojne kampanje se vode ovih godina – štedite električnu energiju, koristite kondom, reciklirajte, idite u pozorište, vodite zdrav život, itd. A čini mi se da se niko nije setio da pokrene jednu kampanju koja je ključna za poboljšanje života i sveta – vaspitavajte svoju decu da budu pošteni ljudi. Ne postoji veći doprinos svetu, od toga da mu podariš poštenog čoveka. Ili dva. Ili tri. Ko je kako u mogućnosti.

Majke savetuju ćerke da budu sponzoruše, očevi podržavaju nasilno ponašanje svojih sinova u školi, jer „ili mlatiš ili te mlate”. Pa se onda toleriše prepisivanje, varanje na testovima, plaćaju se ispiti… Sve da bi mamin i tatin sin „lakše prošao kroz ovaj grozni svet”.

Iz Fride: Kampanja

A svet je grozan, jer su ljudi grozni. Jer su tako vaspitani. Jer se prve manipulacije kojima se dete služi da bi dobilo ono što želi ne sankcionišu, nego posmatraju sa simpatijama i oduševljenjem, kao socijalna inteligencija i kao poželjna alatka koja će detetu poslužiti kroz život da lakše pregazi preko mrtvih da bi došlo do cilja.

Dete od tri godine ne zna za moral. Ono samo zna šta želi. I svakog dana ono upoznaje nove načine da do toga dođe. U dečijoj glavi ne postoji mehanizam koji te načine razvrstava u moralno ispravne i neispravne. Postoje samo manje i više efikasni načini.

Mi smo ti koji decu uvode u moral, koji dečijem umu dodaju još jednu perspektivu gledanja na stvari. Sva odgovornost je na nama. Ako na manipulacije i lukavu makijavelističku domišljatost trogodišnjaka reaguješ osmehom i odobravanjem, on će shvatiti da tako treba, i to će postati njegov moral.

Iz Fride: Kampanja

Zato mislim da je pokrenuti ovu kampanju, hitnije i bitnije od bilo čega drugog. Nećeš stvoriti bitnije bolji svet ako pokvarenjake nateraš da ne puše i da idu u pozorište. I dalje je to svet pokvarenjaka, sa promenjenim životnim navikma.

Marta, moja sestričina, i ja, igrale smo neku jednostavnu društvenu igru kad je ona imala oko četiri godine. Marta je svaki put izmišljala nova pravila da bi pobedila. Rekla sam joj da, ako zaista želi da pobedi, mora da igra po pravilima, inače pobeda ne važi. A Marta mi je odgovorila: „Pa pravilo je da ja pobedim!”.

Uvek se nasmejem kad se setim, ja sama nikad ne bih smislila tako lucidan i duhovit odgovor. Ali sam tada ipak prekinula igru i održala joj lekciju o fer pleju.

Iz Fride: Kampanja

Isto tako pristupam i svom sinu. Ne zanima me u kako nezgodnom svetu živimo, neću da ga opremam nemoralom da bi bolje prošao. Govoriću mu „trudi se”, „ne prisvajaj tuđe zasluge”, „ne krši obećanja”, „ne laži”, „budi odan prijatelj”… Pa kako mu bude, ali bar će mirno da spava. A i svet će možda biti bogatiji za jednog dobrog čoveka. Ne mora da mi zahvaljuje.

Fotografije: Unsplash

Oznake:

decakampanjamoralroditeljstvovaspitanje

Podeli

Zaprati Autor

Frida Šarar

„Ne pati od bilo kojeg sistema vrednosti, ideologije ili klišea. Zna da su koncepti velike varke i posmatra svet od nule. Njene rečenice će vam porezati stvarnost."

Ostali članci

Kikiriki, semenke, sport za zube: Kakve veze ima Majls Dejvis sa brojem obuće
Prethodni

Kikiriki, semenke, sport za zube: Kakve veze ima Majls Dejvis sa brojem obuće

Kikiriki, semenke, sport za zube: Šta je radost
Sledeći

Kikiriki, semenke, sport za zube: Šta je radost

Sledeći
Kikiriki, semenke, sport za zube: Šta je radost
21.09.2020.

Kikiriki, semenke, sport za zube: Šta je radost

Prethodni
14.09.2020.

Kikiriki, semenke, sport za zube: Kakve veze ima Majls Dejvis sa brojem obuće

Kikiriki, semenke, sport za zube: Kakve veze ima Majls Dejvis sa brojem obuće

Trenutno nema komentara! Budite prvi

    Ostavite odgovor Odustani od odgovora

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Najnovije

    štrumpfovi
    „Štrumpfovi – veliki film“ vodi u nezaboravnu avanturu
    CityMagazine
    ivan tokin
    Najzrelije Tokinovo delo – „Crna noć nada mnom i zvezdano nebo u meni” u prodaji od 10. jula
    CityMagazine
    metal
    Ovo je 5 najvrelijih metal koncerata u Srbiji ovog leta – čak i za one koji inače ne slušaju ovu vrstu muzike
    Miloš Dašić
    United Media ponovo na Pulskom filmskom festivalu: Podrška kreativnosti, autorima i najboljem regionalnom filmu
    United Media ponovo na Pulskom filmskom festivalu: Podrška kreativnosti, autorima i najboljem regionalnom filmu
    CityMagazine
    biblioteka cenzora knjiga
    „Biblioteka cenzora knjiga“: (S)misli svojom glavom
    Filip Milosavljević

    PopKultura

    • Pozorište
    • Muzika
    • Knjige/Stripovi
    • Intervjui
    • Fotografija
    • Film/TV
    • Art

    Moda i lepota

    • Trend
    • Moda
    • Lepota
    • Dom i dizajn

    Scena

    • Zabava
    • Poznati
    • Flešbek
    • Društvene Mreže
    • Aktuelno

    Gastro

    • Restorani
    • Recepti
    • Kafići
    • Gourmet
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Sex
    • Putovanja
    • Automobili

    Vodič

    • Tribine
    • Stand-up
    • Sport
    • Sajmovi
    • Predstave
    • Pozorište
    • Konferencije
    • Koncerti
    • Književne večeri
    • Izložbe
    • Humanitarni događaj
    • Festivali
    • Clubbing
    • Bioskop
    • Kontakti
    • Uslovi korišćenja
    • Pravila privatnosti
    • Kolačići

    Pratite City

    Youtube Facebook Twitter Instagram

    Prijavi se na newsletter

    Prijavite se na naš njuzleter i obezbedite sebi nedeljnu dozu gradskih dešavanja i zanimljivosti.

    Uspešno ste se prijavili na City Magazine njuzleter, hvala.

    ✖