Da vožnja ne bude pakao: Ovo je idealna temperatura na koju treba da podesite klimu u kolima
Leto sa ekstremno visokim temperaturama i čestim toplotnim talasima u eri globalnog zagrevanja više nije neuobičajeno. Vožnja u takvim uslovima može biti veoma zamorna za mnoge ljude, zbog čega se kod nekih vozača često javljaju problemi sa koncentracijom, ali i umor. Klima uređaj može biti rešenje, ali samo ako se pravilno održava i koristi.
Da biste podesili klima uređaj, preporučuje se da se pridržavate nekih pravila, među kojima je i podešavanje odgovarajuće temperature.
Temperatura u unutrašnjosti automobila ne bi trebalo da bude niža od spoljašnje za više od 8 stepeni Celzijusa, tako da kada je napolju 30 stepeni, treba podesiti klimu u automobilu na 22 stepena.
Ako su razlike u temperaturi u unutrašnjosti vozila i van njega prevelike, može doći do prehlade ili čak problema sa kardiovaskularnim sistemom. Pored toga, hladan vazduh koji dolazi kroz ventilacione otvore ne bi trebalo da bude usmeren direktno na telo ili lice. Preporučljivo je prvo postaviti klima uređaj u režim recirkulacije, jer će to omogućiti brže hlađenje vazduha.
Na direktnoj sunčevoj svetlosti pojedini elementi unutrašnjosti vozila, kao što su sedišta ili gepek, takođe mogu da se zagreju do temperature od čak 70 stepeni Celzijusa. Zbog toga je preporučljivo parkirati se na senovitom mestu kad god je to moguće kako biste izbegli pregrevanje vozila. Dodatnu toplotnu zaštitu obezbeđuju elementi za zaštitu od sunca za prednja, bočna i zadnja stakla.
Naočare za sunce bi takođe trebalo da budu obavezna oprema za vozača, jer štite od direktnog zračenja sunca, odsjaja i previše intenzivne dnevne svetlosti.
Pored toga, kada su velike vrućine treba unositi dovoljnu količinu tečnosti i jesti laganu hranu, koja se lakše vari. Duže vožnje automobilom treba češće prekidati kraćim pauzama i dobro provetravati automobil. Nije poželjno otvarati prozor, naročito pri velikim brzinama.
Naravno, klima uređaj takođe treba da se održava. Ako se pokvari na visokim temperaturama, ne samo da će vam biti neprijatno dok se ne popravi, već ćete se i propisno oznojiti kada saznate koliko će vas popravka koštati. Klima uređaji u automobilu moraju se servisirati svake dve godine jer sistem svake godine gubi i do deset odsto rashladnog sredstva. Ovaj gubitak rezultira smanjenim kapacitetom hlađenja i može oštetiti kompresor.
Ukoliko dođe do oštećenja kompresora zbog neodržavanja, cena popravke može biti veća od hiljadu evra. U većini slučajeva ovi troškovi se mogu izbeći redovnim održavanjem, koje uključuje odvlaživanje, ispitivanje curenja i pravilno punjenje, uz pregled filtera za vazduh kabine i dezinfekciju klima uređaja, zbog kojih bakterije i plesni gube lokaciju za razmnožavanje.
Izvor: Avto Magazin
Naslovna fotografija: Tobi